Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Selectie seizoen 2015/2016

Gestart door jeff, februari 23, 2015, 19:09:29

Vorige topic - Volgende topic

poelie-lwd

Ik prefereer liever louter de naam Judas, waarvan akte  ;)

Ik zie de toekomst zonnig in met deze selectie en ik ga er vanuit dat het woord degradatie totaal geen issue meer is als we aan de kippenbouten zitten te kluiven met de kerst.
Iedereen heeft recht op mijn mening.

dit is mien club

In Leeuwarden zijn ze wars van opportunisme. Na het beste seizoen ooit is Cambuur 'gewoon' weer degradatiekandidaat.

Dat stelt althans trainer Henk de Jong, die de hoge verwachtingen wil temperen. Cambuur heeft net afscheid genomen van het beste seizoen ooit. Net als in 2014 werd de club twaalfde, maar de 41 punten – 2 meer dan een jaar eerder – betekenden wel een clubrecord. Cambuur zal er alles aan doen de opgaande lijn door te trekken, maar blijft realistisch.

,,We horen qua begroting gewoon weer bij de onderste drie in de eredivisie'', stelde De Jong na de met 0-7 gewonnen oefenwedstrijd tegen Drachtster Boys. ,,Dat is de realiteit. Er is niets veranderd ten opzichte van vorig jaar. We moeten ons dit seizoen weer uit de degradatiezone zien te spelen. We beginnen weer op het nulpunt. Met ons voetbalidee en onze visie kunnen we er misschien weer een mooi seizoen van maken'', aldus De Jong. ,,Er zullen vast ook mensen zijn die denken dat we degraderen.''

,,Het was vijftig procent beter''

De Jong zag Cambuur zaterdagavond tegen Drachtster Boys een stuk beter voetballen dan een dag eerder tegen DTD. De nieuwbakken tweedeklasser werd immers slechts met 1-2 verslagen. Met hoofdklasser Drachtster Boys had Cambuur veel minder moeite. Gezien het aantal gemiste kansen was een uitslag met dubbele cijfers mogelijk geweest. Vooral spits Bartholomew Ogbeche moet er nog even in komen. Hij had vijf keer kunnen scoren, maar hield het bij één goal. ,,Het was van onze kant vijftig procent beter dan tegen DTD, maar vrijdag hadden we ook twee teams opgesteld met spelers die nog amper met elkaar hadden gevoetbald.''

De Jong was niet blij met de wijze waarop DTD voor de dag kwam. De amateurploeg speelde erg defensief en Cambuur had daar moeite mee. ,,Naar mijn idee speel je om er een leuke wedstrijd van te maken. Voetballen om het publiek te vermaken. Dat heb ik bij Harkemase Boys en Drachtster Boys ook altijd gedaan als we tegen profclubs speelde. Dat is toch veel leuker?''



De Cambuur-trainer was wel blij met de wijze waarop Drachtster Boys voor de dag kwam. ,,Zij wilden ook naar voren, in een aanvallende speelstijl. Daar hebben we wat aan. Inzakken is niet leuk, dit was mooier. Complimenten voor Drachtster Boys.''

De Jong wil dat zijn spelers een echte killersmentaliteit tonen. Die was afgelopen seizoen niet altijd aanwezig tijdens wedstrijden waarin Cambuur weinig kansen creëerde. ,,We zijn daar druk mee bezig. Het gaat om het maken van goals en de manier waarop je duels aangaat. Als een tegenstander inzakt, moeten we daar goed mee omgaan.''



Sander van der Streek schudt Wouter Roosjen van Drachtster Boys van zich af.

De Jong liet in de eerste week veel beloften minuten maken. Onder hen ook Ron Janzen. De verdediger werd vorig seizoen gehuurd van FC Groningen, waar hij mocht vertrekken. Janzen ging op zoek naar een nieuwe club, maar kon er geen vinden.

Daarop meldde de 21-jarige verdediger uit Beilen zich weer bij Cambuur, dat hem graag bij de beloften wilde houden.

Byrne: ,,Gelukkig valt het mee''

Middenvelder Jack Byrne lijkt weinig schade te hebben opgelopen in het duel met DTD. De Ier stond vrijdag nog geen drie minuten op het veld toen hij een tik op zijn linkerenkel kreeg. Voorzitter Ype Smid begeleidde hem hoogstpersoonlijk naar het ziekenhuis. Byrne zat zaterdag samen met spits Valmir Berisha – die vandaag voor het eerst meetraint – op de tribune in Drachten. ,,Ik denk er één, misschien twee weken uit te liggen'', sprak de Ier opgelucht. ,,Maandag kan ik weer lichtjes trainen. Er zit een zwelling. Ik ben heel opgelucht dat er niets gebroken is. De komende week zal ik de enkel flink blijven intapen. Gelukkig valt het mee. Ik ga niets overhaasten, dan wordt het alleen maar erger.''

TEKST: RENÉ SMID
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols? Then try and avoid your wife's gaze as you struggle to come to terms with your sexless marriage? Then go and spunk your wages on kebabs, fruit machines and brasses? Fuck that for a laugh! I know what I'd rather do. Heerenveen away, love it

Oosttribune

Als er nog twee ervaren spelers bijkomen (type de Ridder) die rustig blijven en sturing kunnen geven binnen en buiten het veld aan deze behoorlijk verjongde selectie dan zie ik het positief in. Op dit moment is het heel talentvol, zijn er prima aankopen gedaan maar moet er ervaring en stabiliteit bij. 

Collingwood

Mag ik uit bovenstaande verhaal (één na laatste alinea) concluderen dat Ron Janzen definitief bij ons belofteteam aansluit?
Kalmte alleen kan u redden.

Marc S

Interessant stuk over Naah.

By Prince Narkortu Teye – Follow on twitter @TeyePrince

CiteerManchester City youngster Divine Naah is set for a second stay in the Netherlands amidst uncertainties over his final destination.

The 19-year-old, who joined then Eredivisie campaigners NAC Breda on an 18-month loan deal last January, has seen his future with the Yellow Army thrown in doubt following their relegation from the Dutch top-flight albeit he still has a year more on his contract.

Hoping for an even bigger step this coming season following his instant impact in the second half of last season, the former Right to Dream Academy trainee has revealed his mother club Manchester City, are pushing to see him play in the Eredivisie again this season and not the Eerste Divisie although he has already joined up with NAC for pre-season activities.

"I am in Breda now for pre-season but I'm not really sure yet about my final destination," Naah exclusively told footy-Ghana.

"Manchester City looked for a new club for me in the top league here but the new club had many players in my position," he revealed.

The midfielder, however, maintains the search is not over yet as City have not given up on seeing him in the Eredivisie next season.

"They are still searching. I've been told if I get a club, I will move," he said.

Naah made nine Eredivisie appearances involving eight starts for NAC last season, scoring his maiden goal against VVV Venlo in the second leg of their Eredivisie play-off encounter.

http://footy-ghana.com/read.php?read=5032&linkid=2&linkname=players+abroad#.VZp48_ntmkp

Zou zo maar eens over Cambuur kunnen hebben.

dit is mien club

Hebben we niet nodig toch?
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols? Then try and avoid your wife's gaze as you struggle to come to terms with your sexless marriage? Then go and spunk your wages on kebabs, fruit machines and brasses? Fuck that for a laugh! I know what I'd rather do. Heerenveen away, love it

michello

Is een middenvelder ( Hoe bestaat het met zo'n postuur en lichtgewicht ) dus denk inderdaad niet dat wij hem nodig hebben...

sccambuurlwdd

Citaat van: Marc S op juli 06, 2015, 14:52:29
Interessant stuk over Naah.

By Prince Narkortu Teye – Follow on twitter @TeyePrince

http://footy-ghana.com/read.php?read=5032&linkid=2&linkname=players+abroad#.VZp48_ntmkp

Zou zo maar eens over Cambuur kunnen hebben.

Mooie vondst. Kans is inderdaad aanwezig dat het over Cambuur gaat.

michello

Heeft iemand Cabral nog wat gevolgd bij Willem II? Deed het niet heel verkeerd toch? Is een echte linksbuiten en zit weer bij Twente, ik mag toch aannemen dat die hem wel weer kwijt willen...

SCC

Citaat van: dit is mien club op juli 06, 2015, 14:00:53

De Jong was niet blij met de wijze waarop DTD voor de dag kwam. De amateurploeg speelde erg defensief en Cambuur had daar moeite mee. ,,Naar mijn idee speel je om er een leuke wedstrijd van te maken. Voetballen om het publiek te vermaken. Dat heb ik bij Harkemase Boys en Drachtster Boys ook altijd gedaan als we tegen profclubs speelde. Dat is toch veel leuker?''


Dit valt me tegen van Henk de Jong. Erg gemakkelijk om je te verschuilen achter DTD. Later in hetzelfde artikel noemt hij juist dat er meer een killersmentaliteit moet komen, wanneer de tegenstander inzakt. Nou, dan mag hij juist blij zijn met DTD. Eerst naar jezelf kijken Henk! Vond het vorig jaar ook een aantal malen jammer dat hij zich verschool achter de tegenstander wanneer de resultaten tegenvielen.

Marc S

Citaat van: SCC op juli 06, 2015, 15:12:04
Dit valt me tegen van Henk de Jong. Erg gemakkelijk om je te verschuilen achter DTD. Later in hetzelfde artikel noemt hij juist dat er meer een killersmentaliteit moet komen, wanneer de tegenstander inzakt. Nou, dan mag hij juist blij zijn met DTD. Eerst naar jezelf kijken Henk! Vond het vorig jaar ook een aantal malen jammer dat hij zich verschool achter de tegenstander wanneer de resultaten tegenvielen.

Eens. Het zou juist beter zijn als alle oefentegenstanders zo gingen spelen. Dan kan je er beter tegen wapenen.

IsmailvanEssen

Citaat van: SCC op juli 06, 2015, 15:12:04
Dit valt me tegen van Henk de Jong. Erg gemakkelijk om je te verschuilen achter DTD. Later in hetzelfde artikel noemt hij juist dat er meer een killersmentaliteit moet komen, wanneer de tegenstander inzakt. Nou, dan mag hij juist blij zijn met DTD. Eerst naar jezelf kijken Henk! Vond het vorig jaar ook een aantal malen jammer dat hij zich verschool achter de tegenstander wanneer de resultaten tegenvielen.

Helemaal mee eens... Vorige jaar hadden we juist problemen met zulke ploegen. Ook tegen die ploegen moeten winnen.. dus moet daarop misschien juist meer getraind worden..
Mijn vrouw is bij mij weggelopen omdat ik teveel op dit forum zit...

drg

Zo lang Henk ons cluppie nog steeds in de Eredivisie houd hoor je mij niet klagen.  _O_

Lore

Citaat van: SCC op juli 06, 2015, 15:12:04
Dit valt me tegen van Henk de Jong. Erg gemakkelijk om je te verschuilen achter DTD. Later in hetzelfde artikel noemt hij juist dat er meer een killersmentaliteit moet komen, wanneer de tegenstander inzakt. Nou, dan mag hij juist blij zijn met DTD. Eerst naar jezelf kijken Henk! Vond het vorig jaar ook een aantal malen jammer dat hij zich verschool achter de tegenstander wanneer de resultaten tegenvielen.

Inderdaad, lachwekkend dat de trainer van Cambuur zich beklaagd over de speelwijze van DTD!

speculeter

Ophouden met dat klein duimpje gedoe ...
Wij zijn cambuur gvd. ....