Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Ondergang dkv

Gestart door John Hiatt, september 07, 2014, 13:28:47

Vorige topic - Volgende topic

Noordcambuur

Citaat van: Geelblauwstiens op februari 10, 2019, 08:50:58
Maar mooi het fc Twente scenario volgen dacht ik zo! T kan gewoon!
ik hoop het zo hè.
Volgende week PSV uit.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Geelblauwstiens op februari 10, 2019, 08:50:58
Maar mooi het fc Twente scenario volgen dacht ik zo! T kan gewoon!
Ik heb soms een natte droom. Laatste ronde Play offs. Thuis 1-1 en uit in de laatste minuut 2-2, dan een ereronde langs de rondweg met 25 bussen en dan het stadion laten ontploffen...
Henk, held, bedankt

okkele

het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

ChantiSCC


Kuzmanovic-Apeldoorn

helaas weer 16de, maar Emmen gaat goed
Henk, held, bedankt

Viper


Kuzmanovic-Apeldoorn

Henk, held, bedankt

speculeter

Volgende week uit verliezen van PSV en dan 16e...

PePe

Citaat van: speculeter op februari 10, 2019, 16:40:37
Volgende week uit verliezen van PSV en dan 16e...

Een keertje winnen van PSV, heb ik geen moeite! (i.v.m. 020)

zeewolde

Citaat van: PePe op februari 10, 2019, 17:11:46
Een keertje winnen van PSV, heb ik geen moeite! (i.v.m. 020)
extra lekker dat die klote arrogantie van 020 dan ook nog eens mee afgestraft wordt.

Drumfather SCC

Citaat van: zeewolde op februari 10, 2019, 18:16:33
extra lekker dat die klote arrogantie van 020 dan ook nog eens mee afgestraft wordt.
Eens! Misselijk clupke in zn geheel uit onze hoofdstad  :R
Ontloopt DKV niet veel voor mij

Noordcambuur

Maar weinig aandacht in de media mag wel wat meer negatieve publiciteit.

AL


Ronald

Hier het stuk uit het AD:



Fries Bolwerk staat op barsten: 'Het is één minuut voor t
waalf'
HEERENVEENMet de thuiswedstrijd tegen PSV in het vooruitzicht staat Heerenveen na de komende speelronde mogelijk onder de degradatiestreep. Maar er zijn niet alleen sportieve zorgen. Komt het dit seizoen wel goed in Friesland?

Sander de Vries 15-02-19, 08:33
Laatste update: 09:27
1

Sander de Vries

Een koude dinsdagavond in Hardenberg. Heerenveen heeft zojuist met een combinatieteam van eerste-elftalspelers en beloften een oefenduel gewonnen van tweede divisionist HHC (0-3) en trainer Jan Olde Riekerink herhaalt nog maar eens wat hij de afgelopen weken al zo vaak vertelde.

Lees ook
Heerenveen brengt Stam eerste puntenverlies toe bij PEC
Heerenveen brengt Stam eerste puntenverlies toe bij PEC
Lees meer

© BSR Agency
Grote zorgen? Nee, die heeft de trainer van Heerenveen niet. Het schamele aantal van 23 punten? Olde Riekerink wijst op het zware programma na de winterstop. De vijftiende plek op de ranglijst? Vervelend, natuurlijk, maar Olde Riekerink kijkt liever naar Fortuna Sittard, dat met slechts drie punten meer in het linkerrijtje staat. Het exorbitante aantal van 48 tegentreffers? ,,Ik begrijp wel dat je het vraagt, alleen is het maar net wat je naar voren wilt brengen'', repliceert Olde Riekerink. ,,Je kunt ook vragen: hoe komt het dat je al 43 goals hebt gemaakt?''

Behoorlijk spel, weinig punten
Olde Riekerink is de man die tevreden constateert dat het chassis intact blijft, terwijl zijn auto uitbrandt. Heilig gelooft de trainer dat de overwinningen straks komen, zich vastklampend aan de dingen die wél goed gaan. En ja, bij vlagen voetbalt Heerenveen na de winterstop heel behoorlijk, zoals in de uitwedstrijden tegen Ajax (4-4) en Vitesse (2-2).

Tegelijkertijd kun je je afvragen: zijn Olde Riekerink en zijn spelers, eveneens onverminderd optimistisch, wel doordrongen van de realiteit? Slechts één puntje is het gat nog maar met nummer 16 Excelsior, niemand gleed de afgelopen weken harder van de glijbaan richting de degradatiezone en geen club presteerde dit seizoen slechter in eigen stadion.

Heerenveen maakt de 4-4 op bezoek bij Ajax.
Heerenveen maakt de 4-4 op bezoek bij Ajax. © ANP
Verbeek: 'Het is één minuut voor twaalf'
Gert-Jan Verbeek.
Gert-Jan Verbeek. © eric brinkhorst
,,Ik hoor Olde Riekerink vaak praten over het proces waarin hij met Heerenveen zit'', zegt Gertjan Verbeek. ,,Hij vergeet één ding: het is een negatief proces. Het elftal wordt niet beter en de spelers worden niet beter. Als je nou een ontwikkeling ziet in die ploeg... Maar het is nog steeds heel wisselvallig. Soms laten ze heel aardige dingen zien, maar te vaak geven ze wedstrijden uit handen waardoor er te weinig punten worden gehaald.''

Het clubicoon – Verbeek voetbalde tien jaar bij Heerenveen, was er assistent-trainer en tussen 2004 en 2008 hoofdtrainer – volgt met argusogen de ontwikkelingen in het Abe Lenstra Stadion. ,,Het is één minuut voor twaalf, maar dat hebben ze bij Heerenveen niet in de gaten. Iedereen roept nu: we krijgen de ploegen nog die onder ons staan. Maar inmiddels staan er niet zo veel ploegen meer onder Heerenveen. Degradatievoetbal kent andere wetten, vraagt om een andere mentaliteit. Ik kan niets over de mentale weerbaarheid van de spelers zeggen, want ik werk niet met ze. Wat ik wel heb gezien: met minder druk hebben ze al moeite om wedstrijden te winnen. Nu móeten ze punten pakken. Er komt dus meer druk op te staan. De vraag is hoe ze daarmee omgaan.''

Het elftal wordt niet beter en de spelers worden niet beter

Gert-Jan Verbeek, Oud-trainer van sc Heerenveen
Financiële problemen
Maar niet alleen sportief staat Heerenveen er beroerd voor. Ongelooflijk maar waar: hoewel er de afgelopen seizoenen voor tientallen miljoenen spelers werden verkocht, heeft de club toch financiële zorgen. Heerenveen schreef vorig boekjaar een operationeel verlies van bijna 6 miljoen op een omzet van 16,3 miljoen. Een lening bij de bank voorkwam dat het betalen van de salarissen dit kwartaal in gevaar kwam. Heerenveen stelde zich dan ook bereidwillig op bij de winterse verkoop van sterspeler Arber Zeneli aan het Franse Stade de Reims.

Ik ben geen dirigent die op de Titanic blijft doorspelen alsof er niks aan de hand is

Jan Olde Riekerink, Trainer sc Heerenveen
,,De tribunes worden steeds leger, net als de sponsorlounges. Dat is echt schrikbarend'', weet Verbeek. ,,Heerenveen had ooit de grootste businessclub van Nederland, maar meer dan de helft van de bedrijven is vertrokken (van 1100 naar minder dan 500, red.). Niet voor niets zijn directeur Luuc Eisenga en de raad van commissarissen onlangs opgestapt. Maar dat het zo lang mocht doorgaan zegt veel.''

Het stichtingsbestuur van Heerenveen – het hoogste cluborgaan – zette Eisenga in december onder druk om te vertrekken, nadat sponsors, vrijwilligers en supporters hun vertrouwen hadden opgezegd. Een begrijpelijk besluit, al is het maar om de financiële janboel die Eisenga achterlaat, maar het vervolgtraject was op z'n zachtst gezegd schimmig. Cees Roozemond, als voorzitter van het stichtingsbestuur verantwoordelijk voor de aftocht van Eisenga, zit nu namelijk zélf op de directeursstoel. Voorlopig tijdelijk, maar Roozemond laat geen kans onbenut om te zeggen dat hij best langer wil blijven. Het leidt tot weerstand bij verschillende geledingen van de club.

,,Bestuurlijke onrust heeft zijn uitwerking op het veld'', aldus Verbeek, die vorig seizoen dezelfde mechanismen meemaakte bij FC Twente. ,,Zoals je dat nu ziet bij Heerenveen, NAC en NEC. Mensen stellen vragen, iedereen heeft er een mening over. Je kunt het ontkennen, maar dat leidt gewoon af. Hoe je het wendt of keert: er ontstaat verdeeldheid. En ook in de spelersgroep komt dan het eigenbelang voorop te staan.''

Volgens Verbeek kan de vicieuze cirkel waar Heerenveen in zit alleen worden doorbroken door de 'verdeeldheid te bestrijden'. Hij werkt met onder anderen erevoorzitter Riemer van der Velde en oud-trainer Foppe de Haan aan een plan om Heerenveen er weer bovenop te helpen. ,,Maar vanuit de huidige directie is er niet echt de overtuiging dat dit noodzakelijk is'', zegt Verbeek. ,,We hebben een aantal keren geprobeerd toenadering te zoeken. Daar is niet of nauwelijks op gereageerd. Momenteel staat het plan on hold. Ja god, als mensen die het goed voorhebben met de club niet worden gehoord, dan houdt het op.''

Voorlopig houdt Verbeek dan ook zijn hart vast. Net als de rest van Friesland, de omgeving rond Leeuwarden uitgezonderd. Teleurstellende prestaties, bestuurlijke onrust, financiële ellende en een trainer en spelers die vooralsnog de andere kant opkijken – het lijkt op voorhand een giftige cocktail. ,,Ik ben geen dirigent die op de Titanic blijft doorspelen alsof er niks aan de hand is'', bezweert Olde Riekerink. ,,Natuurlijk kan er ergens in het seizoen een moment komen waarbij je zegt: dit gaat niet goed. Maar bij mij, de rest van de staf en de spelers leeft dat gevoel nu nog helemaal niet.''

speculeter

Morgen verliezen van PSV en de druk staat er vol op.
Niet best trouwens dat je geld moet lenen bij de bank om je salarissen te betalen.
Wij kunnen hier soms ook zeuren om versterkingen die vaak te duur zijn maar hierin toch een dikke chapeau voor de club die tekort van 6 miljoen bijna heeft weggewerkt