Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Ondergang dkv

Gestart door John Hiatt, september 07, 2014, 13:28:47

Vorige topic - Volgende topic

Gasgeve

Citaat van: LWD vak 7 op september 22, 2018, 11:35:24
Hoe zou het met hun wachtlijst van seizoenkaarthouders zijn?
Lekker dit  :_schater

Naastismis

Als je van 24000 naar 18.000 in een paar jaar gaat is een daling van 25 procent.wij zijn in 3 jaar van 10.000 naar 7.000 gegaan een daling van 30 procent.eerst  maar zelf in de spiegel kijken

Jandehulk

Vind ik ook....zelf zijn we ook naar een bedenkelijk niveau gegaan en zitten er ook "maar" 7300 man bij een thuiswedstrijd ..heb een gloeiende hekel aan die lui daar ,maar wij worden ook niet verwend kwa spel mannen

Vlampiep

Citaat van: Naastismis op september 22, 2018, 17:16:18
Als je van 24000 naar 18.000 in een paar jaar gaat is een daling van 25 procent.wij zijn in 3 jaar van 10.000 naar 7.000 gegaan een daling van 30 procent.eerst  maar zelf in de spiegel kijken
Nou die 10000 is maar zeer incidenteel geweest, dus je kunt stellen dat we in die drie jaren gemiddeld van 8500 naar 7000 zijn gegaan. Na de degradatie zijn we gemiddeld dus 1500 gezakt en DKV is niet gedegradeerd, dus gaat jouw verwijt toch wel een beetje mank.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Henk, held, bedankt

Geelblauwstiens

Citaat van: Naastismis op september 22, 2018, 17:16:18
Als je van 24000 naar 18.000 in een paar jaar gaat is een daling van 25 procent.wij zijn in 3 jaar van 10.000 naar 7.000 gegaan een daling van 30 procent.eerst  maar zelf in de spiegel kijken

Met een kleine nuancering dat wij nu in een iets andere competitie spelen.
Die degradatie komt nog bij dkv. Moet je dan eens opletten. Opdoeken die neppers.

EdsjeSCC

Ondergang Groningen is meer op z'n plaats.. wat een treurnis

LWD vak 7

Groningen heeft een erg matige ploeg. Die gaan het ook echt zwaar krijgen dit jaar.

Viper

Steeds meer lege stoeltjes in Abe Lenstrastadion

De bezoekersaantallen van subtopclubs van het eredivisievoetbal zakken langzaam. Al langere tijd zijn er lege stoeltjes te zien in de stadions van onder andere SC Heerenveen, Vitesse en FC Groningen.

Bij SC Heerenveen komen er dit seizoen gemiddeld 17.760 bezoekers naar het Abe Lenstrastadion. Het afgelopen seizoen waren dat nog 20.431. En het jaar daarvoor waren het zelfs 22.000. Dat blijkt uit een onderzoek van de NOS en het bureau Gracenote.

De top drie is stabiel. Ajax verkoopt de meeste kaartjes, gevolgd door Feyenoord en PSV. De zes eerste wedstrijden van dit seizoen trokken 792.979 toeschouwers. Een jaar geleden waren dat nog 817.368.

https://www.omropfryslan.nl/nieuws/840041-steeds-meer-lege-stoeltjes-abe-lenstrastadion

Voorstopper

In de LC een artikel dat DKV en de Hoofdsponsor Groen Leven in een conflict zitten. Gaat geloof ik over de inzet van DKV om zonnepanelen op het dak van het stadion te plaatsen. Kan iemand het artikel hier posten???

Hilaard voor Cambuur

SC Heerenveen heeft een conflict met Groenleven. Volgens de hoofdsponsor komt de club afspraken niet na.

Bij ondertekening van het sponsorcontract in 2016 was afgesproken dat Heerenveen zich maximaal zou inspannen om Groenleven zonnepanelen op het dak van het Abe Lenstra-stadion te laten leggen. Daarbij was er ook de intentie om een zonnepark te bouwen op een parkeerterrein bij het stadion.

De relatie tussen Heerenveen en Groenleven liep al langere tijd stroef, maar raakte afgelopen week verder bekoeld toen Heerenveen een aanbestedingsbrief verstuurde naar een aantal zonnepanelenleveranciers. Groenleven was opeens niet dé maar een van de bedrijven die kans maakte op de aanbesteding. Dat viel totaal verkeerd bij de hoofdsponsor. Met een conflict tot gevolg.

Gevolgen
Of dat gevolgen heeft voor de sponsorovereenkomst, die aan het einde van dit seizoen afloopt, is nu nog niet te zeggen. ,,Ten eerste loopt dat contract nog enige tijd", zegt algemeen directeur Roland Pechtold van Groenleven.

,,Het is ook niet zo dat wij momenteel lijnrecht tegenover elkaar staan. Dat is te zwaar uitgedrukt. Maar wij willen wél dat afspraken door Heerenveen worden nageleefd. Het klopt bijvoorbeeld dat wij zonnepanelen mogen plaatsen."

Pechtold is sinds begin dit jaar directeur van Groenleven. Oprichter Sytse Bouwer, fervent Heerenveen-supporter die ruim twee jaar geleden de sponsorovereenkomst aanging, heeft inmiddels geen meerderheidsbelang meer in het bedrijf. Bouwer voert nu dan ook niet de onderhandelingen met Heerenveen.

Hartstikke trots
,,Wij zijn nog steeds hartstikke trots dat we hoofdsponsor zijn van Heerenveen", laat Bouwer weten. ,,Ik zie nog steeds wel kansen om dat ook te blijven. Wat mij betreft moet er een manier zijn om er met elkaar uit te komen. Maar ik sta achter mijn directeur. Een afspraak moet je nakomen."

Luuc Eisenga wilde niet veel over de kwestie zeggen. ,,We zijn in gesprek", liet de algemeen directeur van Heerenveen weten. Hylke van der Veen, commercieel directeur van de club, onthield zich van commentaar: ,,Ik doe hier geen uitspraken over."

Bankzitter

Weer een mooi artikel vol anekdotes over bestuurlijke onkunde in VI onder de kop "House of Cards in Heerenveen", waaronder het conflict met de hoofssponsor.

Cambuurgek

Allemaal leuk en aardig maar laten we naar ons zelf kijken.

Vlampiep

Citaat van: Bankzitter op november 28, 2018, 18:04:15
Weer een mooi artikel vol anekdotes over bestuurlijke onkunde in VI onder de kop "House of Cards in Heerenveen", waaronder het conflict met de hoofssponsor.
En wat denk je van het recente  artikel over ons nieuwe stadion, ze lachen zich verderop hun ballen uit de broek.

hobbes

Citaat van: Vlampiep op november 29, 2018, 09:29:34
En wat denk je van het recente  artikel over ons nieuwe stadion, ze lachen zich verderop hun ballen uit de broek.

Nadat ze daar eerst in gescheten hebben, omdat ze maar wat bang zijn voor serieuze concurrentie in de buurt.