Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

Eewal

2 ploegen rechtstreeks promoveren/degraderen lijkt me heel fair eigenlijk...

Marc S

Citaat van: Eewal op mei 12, 2014, 15:52:31
2 ploegen rechtstreeks promoveren/degraderen lijkt me heel fair eigenlijk...


Eens. En dan nummers 16 van de eredivisie 3-5 van de juup maar uitmaken wie er verder promoveert/degradeert.

Eewal

Citaat van: Marc S op mei 12, 2014, 16:20:33

Eens. En dan nummers 16 van de eredivisie 3-5 van de juup maar uitmaken wie er verder promoveert/degradeert.

ja.. al zul je het voor alle ploegen een beetje interessant moeten houden om nog ergens voor te voetballen in de jupiler league.. anders blijft er nog minder van die competitie over...

dizzhead

Citaat van: Eewal op mei 12, 2014, 15:52:31
2 ploegen rechtstreeks promoveren/degraderen lijkt me heel fair eigenlijk...

Altijd voorstander hiervan geweest. 3 zou ook kunnen wmb.
Overigens vindt ik het wel goed als je met een periode kunt promoveren uiteindelijk. Dus een play-off voor de periode winnaars. Dit biedt mogelijkheden en perspectief voor kleinere clubs in de juup. Anders gaat dat echt elk jaar om max 6 clubs

Marc S

Citaat van: dizzhead op mei 12, 2014, 16:29:51
Altijd voorstander hiervan geweest. 3 zou ook kunnen wmb.
Overigens vindt ik het wel goed als je met een periode kunt promoveren uiteindelijk. Dus een play-off voor de periode winnaars. Dit biedt mogelijkheden en perspectief voor kleinere clubs in de juup. Anders gaat dat echt elk jaar om max 6 clubs

Ben persoonlijk niet zo'n fan van het periode titel systeem. Vind dat het niet kan dat de nummer 16 zomaar kan promoveren omdat ze een paar goede wedstrijden hebben gespeeld.

dizzhead

Dan moet je toch echt iets anders bedenken. Want buiten de eerste 5/6 ploegen voetbalt niemand meer ergens om vanaf november... Dat levert dus nog meer gevalletjes jong-psv,Ajax en Twente op

Yellow Army

Citaat van: dizzhead op mei 12, 2014, 17:01:32
Dan moet je toch echt iets anders bedenken. Want buiten de eerste 5/6 ploegen voetbalt niemand meer ergens om vanaf november... Dat levert dus nog meer gevalletjes jong-psv,Ajax en Twente op

Degratie invoeren dus.
Area 58

Eewal

Citaat van: Yellow Army op mei 12, 2014, 17:15:06
Degratie invoeren dus.

amateurclubs zitten niet te wachten op betaald voetbal.. en omgekeerd trouwens ook niet...

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Marc S op mei 12, 2014, 16:55:57
Ben persoonlijk niet zo'n fan van het periode titel systeem. Vind dat het niet kan dat de nummer 16 zomaar kan promoveren omdat ze een paar goede wedstrijden hebben gespeeld.

Was nog erger: Sparta werd derde in die periode, maar Dordrecht had al een periode en een Jong team (ik dacht Twente) mocht de periode niet winnen. Dus straks promoveert een team dat 16de eindigt in de totale stand en derde in de periode  8P
Henk, held, bedankt

dizzhead

Citaat van: Eewal op mei 12, 2014, 17:29:45
amateurclubs zitten niet te wachten op betaald voetbal.. en omgekeerd trouwens ook niet...

Precies. En dat is nu precies waar het omslagpunt ligt; door die achterlijke eisen van een minimum aantal contractspelers etc. etc. maakt de knvb het onmogelijk voor amateurclubs. Het is financieel niet op te vangen als je promoveert. Als jij met 16 betaalde leden en een paar profs in de juup kan spelen.... Fijn, goed, meteen doen! Maar de KNVB ligt nu nog dwars. Als een werkgever met alleen stagiairers werkt mag het wel, maar als een voetbalclub met deeltijdverdedigers en middenvelders op basis van een 0-uren contract de wei in wil is het plotseling allemaal lastig.

dizzhead

#2905
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 12, 2014, 19:06:09
Was nog erger: Sparta werd derde in die periode, maar Dordrecht had al een periode en een Jong team (ik dacht Twente) mocht de periode niet winnen. Dus straks promoveert een team dat 16de eindigt in de totale stand en derde in de periode  8P

Hier heb ik wel over nagedacht. Ik dacht dat als je een periode wint, je ook minimaal eerste moet eindigen in die periode - aan het eind van de rit wordt bekeken hoeveel ploegen er een periodetitel hebben (zonder de nrs. 1 en 2, mochten die ook een periode hebben). Dus als een ploeg 3 periodes wint maar niet bij de 1e 2 eindigt dan stroom die dus pas na 2 wedstrijden in (immers heeft hij 2 periodes een mogelijke concurrent uitgesloten). Snapt u t nog?


En wat mij betreft donderen er dan elk jaar 3 eredivisie ploegen uit, komen de nrs 1 en 2 van de  :jupiler  in de ere + nog 1 van de periodewinnaars (die onderling play-off spelen, of de ouderwetse nacompetitie met elkaar ingaan, maar dan zonder clubs uit de ere)

Dokkumer

Citaat van: dizzhead op mei 12, 2014, 19:06:15
Precies. En dat is nu precies waar het omslagpunt ligt; door die achterlijke eisen van een minimum aantal contractspelers etc. etc. maakt de knvb het onmogelijk voor amateurclubs. Het is financieel niet op te vangen als je promoveert. Als jij met 16 betaalde leden en een paar profs in de juup kan spelen.... Fijn, goed, meteen doen! Maar de KNVB ligt nu nog dwars. Als een werkgever met alleen stagiairers werkt mag het wel, maar als een voetbalclub met deeltijdverdedigers en middenvelders op basis van een 0-uren contract de wei in wil is het plotseling allemaal lastig.
Dan moet je zorgen voor minder strenge voorwaarden of overgangsregelingen van 2-3 jaar.
Het is allemaal niet zo moeilijk als het lijkt, maar de KNVB wil het graag lastiger maken.

Dokkumer

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 12, 2014, 19:06:09
Was nog erger: Sparta werd derde in die periode, maar Dordrecht had al een periode en een Jong team (ik dacht Twente) mocht de periode niet winnen. Dus straks promoveert een team dat 16de eindigt in de totale stand en derde in de periode  8P
Het was Jong PSV, dat heeft dat kapotte lampje hier nog vol trots lopen vertellen.
Wanneer periodes niet afgeschaft worden zou ik een periodetitel gewonnen door een beloftenteam of een club die al een periode heeft laten vervallen aan de hoogste in de ranglijst zonder periodetitel. En niet de nummer 2 of 3 van die periode.

okkele

kijk nijmegenaren.......

dit zijn echte mensen.
vooral het kleine meisje is fantastisch.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

Lore

Citaat van: okkele op mei 13, 2014, 11:10:53
kijk nijmegenaren.......

dit zijn echte mensen.
vooral het kleine meisje is fantastisch.

Dit is toch diezelfde club die een schaap hadden opgehangen? Kortom er zitten in elke supportersgroep goede en slechte. Maar dit was wel bijzonder mooi!

http://nos.nl/artikel/631980-perverse-actie-braunschweigfans.html