Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

Yellow Army

Het komt goed schatjes.
Area 58

SCCornjum

Feyenoord heeft dinsdag een 4-1 oefenzege geboekt op Excelsior. De wedstrijd werd in het geheim afgewerkt op sportcomplex Varkenoord, meldt RTV Rijnmond.

De Stadionclub kwam vroeg in de wedstrijd op voorsprong door treffers van Lex Immers en Elvis Manu. Rangelo Janga deed kort voor rust iets terug namens de club uit de Jupiler League. Wesley Verhoek en Mitchell te Vrede zetten in de tweede helft de eindstand op het scorebord: 4-1. Smetje op de wedstrijd was het uitvallen van Excelsior-doelman Boy de Jong met een hoofdwond.

Tegen Excelsior, bij de eerstedivisionist kwamen geen basisspelers in actie, deed Feyenoord-trainer Ronald Koeman een beroep op gevestigde en minder gevestigde namen. In het duel kwamen onder meer A-selectiespelers als Joris Mathijsen, Ruud Vormer, Miquel Nelom, Ruben Schaken, Otman Bakkal en Samuel Armenteros in actie.
Watching Football Is Not A Crime

ForzaCambuur1

Alleen bij Ajax en PEC Zwolle geen daling van toeschouwers

De Eredivisie blijkt vooral wat bezoekersaantallen betreft goed te scoren in vergelijking met andere Europese competities. Toch komen er dit seizoen vijf procent toeschouwers minder naar het stadion dan vorige jaargang.

Ajax vinden we met dik vijftigduizend bezoekers terug als de nummer acht van Europa, Feyenoord staat dertiende. De Eredivisie als geheel bezet de vijfde plaats, vóór landen als Frankrijk en Portugal. Toch is er voor het eerst sinds lange tijd een kentering te zien.

Tijdens de eerste negen speelronden zijn in de Eredivisiestadions steeds meer lege plaatsen. Uit een inventarisatie naar de bezoekersaantallen tijdens het eerste kwart van de competitie blijkt dat clubs over de hele linie te maken hebben met een daling.

Alleen Ajax en PEC Zwolle verkochten dit jaar wat meer (seizoen)kaarten. Veertien van de zestien clubs die vorig seizoen ook uitkwamen in de Eredivisie, trokken in het eerste kwart van de competitie minder toeschouwers.


Bron: http://www.vi.nl/nieuws/alleen-bij-ajax-en-pec-zwolle-geen-daling-van-toeschouwers.htm

Grootste deel van de clubs rekent wel met verkochte kaarten in plaats van aanwezige bezoekers.

Dokkumer

Dit soort cijfertjes zegt me nog helemaal niks. Een vol seizoen vergelijken met een kwart van het nieuwe seizoen. Minder SK's ok, dat kan zelfs nog veranderen door halve seizoenkaarten die bij verschillende clubs gehanteerd wordt, maar de totale verkoop? Nee...

Maak de balans maar eens op aan het einde van het seizoen of vergelijk de eerste 8 ronden van toen met nu.

ForzaCambuur1

Klopt Dokkumer. Eerste paar wedstrijden van het seizoen zijn ook altijd wat minder bezocht in verband met de vakantie.

Dokkumer

Even een vergelijking gemaakt

Club   2012/13   2013/14   Tov 12/13   Saldo
NEC   11.625   10.069   -1.556   -13,38%
Vitesse   17.352   15.455   -1.897   -10,93%
Den Haag   11.041   10.037   -1.004   -9,09%
Utrecht   15.889   14.518   -1.371   -8,63%
Groningen   20.813   19.290   -1.523   -7,32%
Hoerenveen   24.475   23.091   -1.384   -5,65%
Heracles   8.431   8.304   -127   -1,51%
AZ   15.858   15.629   -229   -1,44%
Feyenoord   43.500   43.200   -300   -0,69%
Roda   12.552   12.491   -61   -0,49%
PSV   32.640   32.700   60   0,18%
Twente   29.233   29.300   67   0,23%
RKC   6.090   6.117   27   0,44%
Ajax   49.865   50.679   814   1,63%
NAC   16.775   17.310   535   3,19%
Zwolle   10.133   11.187   1.054   10,40%
            -2,69%

Treb

Dit lijstje is toch totaal niet serieus te nemen. Misschien in theorie dat het klopt, maar bij een gemiddelde thuiswedstrijd van Ajax zitten er 40.000 man. Tegen laagvliegers 35.000.

Lore

Citaat van: Treb op oktober 16, 2013, 23:43:22
Dit lijstje is toch totaal niet serieus te nemen. Misschien in theorie dat het klopt, maar bij een gemiddelde thuiswedstrijd van Ajax zitten er 40.000 man. Tegen laagvliegers 35.000.

Klopt, maar als zij de toeschouwers op dezelfde manier berekenen zegt de daling of stijging natuurlijk wel iets....

dizzhead

Citaat van: Treb op oktober 16, 2013, 23:43:22
Dit lijstje is toch totaal niet serieus te nemen. Misschien in theorie dat het klopt, maar bij een gemiddelde thuiswedstrijd van Ajax zitten er 40.000 man. Tegen laagvliegers 35.000.

Je moet het lijstje ook lezen als aantal betalende mensen die een kaart voor de wedstrijd hebben; niet de daadwerkelijke bezoekende.

Dokkumer

Citaat van: Treb op oktober 16, 2013, 23:43:22
Dit lijstje is toch totaal niet serieus te nemen. Misschien in theorie dat het klopt, maar bij een gemiddelde thuiswedstrijd van Ajax zitten er 40.000 man. Tegen laagvliegers 35.000.
Klopt helemaal Treb. Ging mij in dit geval om de vergelijking tussen vorig seizoen en dit seizoen. Dat liep sowieso al mank met de vergelijking zelf. Ook mijn vergelijking is natuurlijk niet helemaal correct, een exacte vergelijking kun je niet maken want dan moet je exact dezelfde wedstrijden spelen onder dezelfde omstandigheden...
Vind de mijne gewoon wel "eerlijker".

Wat de discussie over aanwezigen of verkochte kaarten betreft, sommige clubs hebben al een "seizoenskaartuitleen" opgezet. Wanneer sk houders door omstandigheden niet kunnen kan iemand anders op zijn sk naar de wedstrijd.
Groningen en AZ hebben sowieso al zoiets lopen, van andere clubs weet ik het nog niet.

Wel een handig systeem om toch volle stadions te houden, lijkt altijd toch wat beter.

EastSide058

GAE 2-2 Feyenoord , best wel slecht als je de hele wedstrijd domineert en slechts gelijk speeld (als Feyenoord zijnde) :_schater
dkv 2-3 verloren van vitesse terwijl dkv 2-0 voorstond  :_schater
Het geel en blauw zit in mien bloed dit is de club waar je het allemaal voor doet!

AL

We moeten zorgen dat we 3 ploegen onder onder ons houden.
Wat dat betreft is het mooi dat RKC heeft verloren.
Nec en Ado nog verliezen en het weekend is weer goed.
De ploegen die nu boven ons staan schat ik allemaal hoger in.

SCCornjum

Bij PSV bestaat nog steeds onduidelijkheid over de toekomst van Ola Toivonen. De Zweedse aanvallende middenvelder voerde drie weken geleden een gesprek met de clubleiding, maar liet daarna niets meer horen.

Dat zorgt voor irritatie bij de clubleiding, schrijft het Brabants Dagblad. Het contract van Toivonen loopt in de zomer van 2014 af, waardoor hij transfervrij zou kunnen vertrekken. PSV wil dat voorkomen en hoopt de Zweed een contract tot medio 2015 te laten ondertekenen.

Om Toivonen tegemoet te komen neemt de club een transferclausule in dat contract op. Geïnteresseerde clubs kunnen een gelimiteerde transfersom betalen om Toivonen over te nemen. Deze zal niet hoog zijn, maar het verzekert PSV in ieder geval van een transfersom. Zowel Toivonen als zijn zaakwaarnemer Mino Raiola heeft echter nog niet laten weten of het aanbod geaccepteerd wordt.
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum

Patrick Kluivert was begin dit jaar een kandidaat om Steve McClaren op te volgen bij FC Twente. Omdat 'bepaalde mensen' die aanstelling niet zagen zitten, ging het feest niet door.

Dat zegt Kluivert donderdag in een interview met Sp!ts. De assistent van Louis van Gaal bij het Nederlands elftal was in Enschede een van de weinige mensen met de juiste papieren. Volgens Kluivert was een aanstelling 'heel dichtbij'. "We hebben het besproken, maar uiteindelijk ging het niet door. Dat was de keuze van bepaalde mensen binnen de club", aldus Kluivert.

De oud-international wil niet zeggen of voorzitter Joop Munsterman er een stokje voor stak. "Bepaalde mensen binnen de club; daar is Munsterman er eentje van. Maar hij is niet de enige. Verder houd ik er niet van om achteraf namen van mensen te noemen", aldus Kluivert.

Hij kijkt met gemengde gevoelens naar de huidige situatie waarin Michel Jansen de stroman van Alfred Schreuder is. "Ik zou nu niet op de plek van Michel Jansen willen zitten, omdat iemand anders het voor het zeggen heeft. Daar heb ik geen trek in."

"Mijn ambitie is hoofdtrainer worden en dat had toen gekund. Maar blijkbaar had het zo moeten zijn, want daarna werd ik assistent-bondscoach van het Nederlands elftal en ga ik naar het WK. Dat is even wat anders, haha."
Watching Football Is Not A Crime

Destroyer

Nec staat voor. Ongelofelijk.
** Poolwinner 18/19 - 21/22