Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

HilversumOnTour

Onderste plekken zullen door NEC, NAC, RKC, Cambuur, Eagles en Heracles worden ingevuld denk ik. Gaat spannend worden en voor mij is het seizoen geslaagd als wij tot de laatste speelronde mee kunnen doen voor plaats 14/15!

|:)

SCCornjum

WTF
Roze supporters ADO verenigen zich 




DEN HAAG -
De voetballers van ADO Den Haag hebben voortaan een eigen 'roze' supportersclub. Lesbische, homoseksuele, biseksuele en transgender ADO-fans hebben zich verenigd in een eigen fanclub en noemen zich De Roze Règâhs. Dat heeft de voetbalfanclub woensdag bekendgemaakt.
Fans met een groen-geel hart, maar met een roze randje", zegt de nieuwbakken supportersclub. Naar eigen zeggen vormen de supporters de eerste roze voetbalfanclub in Nederland. De Roze Règâhs worden gesteund door de voetbalclub, zo liet een woordvoerster van ADO Den Haag weten.

De homoseksuele fans van ADO willen geen aparte plek, ze zitten verspreid door het stadion. De oprichters van de supportersclub hopen op nog meer onderling respect. Daarnaast hopen ze op deze manier een bijdrage te kunnen leveren aan het bestrijden van homofobie in de sportwereld en voetbal in het bijzonder.

Voetbalbond KNVB is sinds oktober extra actief om het onderwerp homoseksualiteit in de voetbalwereld bespreekbaar te maken. Zo is onder meer het actieplan 'Voetbal voor iedereen' gepresenteerd. MVV en ADO Den Haag zijn twee clubs die het voortouw nemen.

Zaterdag 3 augustus doet de Nederlandse voetbalwereld voor het eerst mee aan de botenparade van de Gay Pride in Amsterdam. Onder anderen bondscoach Louis van Gaal van het Nederlands elftal en bondsvoorzitter Michael van Praag nemen plaats op de 'voetbalboot'. Daarnaast zullen ook diverse trainers en spelers meevaren. Die namen worden op een later moment bekendgemaakt.
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum

Harde kern, wordt roze kern!!!!!!
Watching Football Is Not A Crime

Goudvinger

Niets mis mee, het wordt tijd dat voetballand in de 21e eeuw belandt.  :y

TM

Citaat van: Goudvinger op juli 17, 2013, 17:36:47
Niets mis mee, het wordt tijd dat voetballand in de 21e eeuw belandt.  :y

Je kan ook te ver gaan, bruinvinger! 8)

Dokkumer


Eewal

Dilemma; komend seizoen twee keer 2-0 verliezen van DKV en dertiende eindigen, of twee keer 2-0 winnen en nacompetitie spelen... Worden twee klote weekenden, maar ik kies toch voor de eerste optie...

gewoon een fan

Citaat van: Eewal op juli 18, 2013, 18:26:40
Dilemma; komend seizoen twee keer 2-0 verliezen van DKV en dertiende eindigen, of twee keer 2-0 winnen en nacompetitie spelen... Worden twee klote weekenden, maar ik kies toch voor de eerste optie...
Ik ga voor optie 2,de nacompetitie wordt dan natuurlijk wel gewonnen  :proost

pvanbuijtene

Handhaven is voor mij t bekangrijkste... jarenlang eredivisie voetballen en binnen 5 jaar dat kutdorp voorbij streven |:)

Cambuur058

Citaat van: Eewal op juli 18, 2013, 18:26:40
Dilemma; komend seizoen twee keer 2-0 verliezen van DKV en dertiende eindigen, of twee keer 2-0 winnen en nacompetitie spelen... Worden twee klote weekenden, maar ik kies toch voor de eerste optie...
Optie 1 natuurlijk.

Bernardo

Handhaven veruit het belangrijkst, maakt echt niet hoe.

SCCornjum

Mike van Duinen heeft een teleurstellende mededeling ontvangen van ADO Den Haag. De gewilde aanvaller wil zijn contract graag verlengen, maar de clubleiding heeft aangegeven daar voorlopig niets mee te doen.

Van Duinen wil zijn driejarige verbintenis bij voorkeur openbreken. "Dat heb ik aangegeven bij de club", vertelt de publiekslieveling aan Omroep West. "Ik wil het contract openbreken en met een jaar verlengen. Maar de club heeft aangegeven dat zij de noodzaak daar niet van inzien."

De aanvaller, recentelijk gelinkt aan FC Utrecht en twee Duitse clubs, was vorig seizoen belangrijk met elf doelpunten. "Ik denk dat ik het goed heb gedaan. Naar de buitenwereld wordt gezegd dat ik een belangrijke speler voor ADO ben. Ik had gehoopt dat ze die waardering ook naar mij hadden uitgesproken."

Volgens ADO heeft Van Duinen een groeicontract. De verbintenis kan automatisch worden opgewaardeerd aan de hand van de hoeveelheid gespeelde wedstrijden. "Er is over gesproken met de club en wat ik wil gaat niet gebeuren. Ik vind dat jammer, maar ga wel gewoon door."
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum

FC Utrecht blameerde zich donderdagavond flink. In de Europa League bleek het nietige FC Differdange 03, de nummer vier van Luxemburg, met 2-1 te sterk. Jens Toornstra schrok van het optreden van zijn ploeg.

"Dit mag je zeker een schande noemen", begon Toornstra na afloop in gesprek met RTV Utrecht. "We hebben één voordeel, er komt nog een wedstrijd en dan moeten we dit goed maken. Het moet dan zeker beter dan vandaag."

"We deden alle dingen die we niet moesten doen. Alleen de eerste vijf minuten waren goed, ik snap er niets van", vervolgde de middenvelder, die Jacob Mulenga al na twee minuten tot scoren zag komen. Daarna zakte Utrecht echter compleet weg, waar Omar Er Eafik met twee goals van wist te profiteren.

"We waren vandaag niet goed genoeg, maar we hebben wel de potentie om deze ploeg weg te spelen. Wat het vandaag was, ik kan er ook niet bij. Ik weet het niet. Het was bij lange na niet goed genoeg", aldus de door PSV begeerde Toornstra.

"We gaan volgende week zien of het ene uitdoelpunt toch genoeg is. Het moet makkelijk kunnen, maar niets is zeker." Nu vond Toornstra het vooral jammer voor de 1500 meegereisde fans. "Dat je dan zoiets laat zien, dat is wel een beetje schandalig. We moeten het in de tweede wedstrijd maar goed maken en dan is iedereen deze wedstrijd hopelijk gauw vergeten."
Watching Football Is Not A Crime

Bernardo

Eredivisie nog niet live te zien op televisie
BEWAAR
Door: redactie
25-7-13 - 08:28  bron: ANP
© Videostill.
Over 8 dagen begint de Eredivisie. Maar zoals het er nu voorstaat, zal geen tv-kijker de eerste duels live kunnen zien. Nog altijd is er geen akkoord tussen Fox Sports, de opvolger van Eredivisie Live, en de kabelmaatschappijen over de financiële vergoeding. Dat meldt het AD.
Fox, dat eigendom is van de Australische mediamagnaat Rupert Murdoch, moet met elke kabelaar individueel een afspraak maken voor de doorgifte van het kanaal. De onderhandelingen over de vergoeding die daarvoor moet worden betaald, duren al de hele zomer. Tot nu toe zonder resultaat. En dat terwijl Fox Sports Eredivisie vanaf 1 augustus hét betaalkanaal is voor live eredivisievoetbal.

'Tot op heden is er met geen enkele maatschappij een overeenkomst', erkent woordvoerder Maarten van Rooijen van Fox Sports. Grote kabelbedrijven als UPC, Ziggo en KPN houden zich allemaal op de vlakte als de onderhandelingen ter sprake komen. Maar Fox blijft optimistisch. 'We rekenen erop dat het goed komt. Ik denk niet dat je je als kabelaanbieder populair maakt als je geen live voetbal meer doorgeeft. Maar formeel zou het signaal per 1 augustus kunnen stoppen.'

Zolang de akkoorden uitblijven, is niet bekend wat abonnees gaan betalen. De kabelmaatschappij stelt die prijs vast. Fox bepaalt wel de hoogte van de internetabonnementen en die zijn in vergelijking met Eredivisie Live fors verhoogd. Voor een jaarabonnement gaat het bedrag van 99,95 naar 149,95 euro en wie een enkele wedstrijd wil bestellen, is 11,95 euro kwijt in plaats van 6,95. Fox Sports gaat drie pakketten aanbieden op tv: Fox Sports Eredivisie (3 kanalen met nationaal voetbal), Fox Sports International (2 kanalen met onder meer Italiaans en Engels voetbal) en een combinatiepakket van deze twee.

Fox werft momenteel via de eigen site wel nieuwe kijkers (alleen voor het Eredivisiepakket), maar doet dat op basis van de oude prijzen voor Eredivisie Live, die nog tot 1 augustus gelden. Woordvoerder Ronald Sutmuller van kabelaanbieder UPC is daar verbaasd over. 'Er zijn immers nog geen officiële tarieven vastgesteld, hoe kun je dan een contract aangaan?'

Wie nu een abonnement afsluit, moet afwachten wat de nieuwe prijs wordt. Wat als die hoger uitvalt? 'Dan wordt die abonnee door de kabelmaatschappij geïnformeerd over de prijsstijging en kan hij of zij alsnog opzeggen', zegt Fox-woordvoerder Van Rooijen.

Collingwood

Wel verdorie. Ik zit tegen NAC in Griekenland en hoopte daar een kroeg te vinden met Eredivisie Live (of Fox Sports of hoe alles ook moge heten)...
Kalmte alleen kan u redden.