Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

NRG

Citaat van: Dokkumer op april 26, 2016, 20:55:18
en wat gaat er gebeuren? Supporters morren wat, de  d"eskundigen" zijn blij met het voortbestaan van een "grote en mooie"  club en alkes blijft zoals het was.

Maar oh wee als FC Oss volgend seizoen een tientje niet kan verantwoorden. Dan volgen er zware sancties, want dit kan echt niet.

Ik gaf net mijn mening op voetbalzone. Heel netjes en onderbouwd. Binnen 2 minuten was mijn reactie verwijderd..

Vlampiep

Citaat van: Dokkumer op april 26, 2016, 20:55:18
en wat gaat er gebeuren? Supporters morren wat, de  d"eskundigen" zijn blij met het voortbestaan van een "grote en mooie"  club en alkes blijft zoals het was.

Maar oh wee als FC Oss volgend seizoen een tientje niet kan verantwoorden. Dan volgen er zware sancties, want dit kan echt niet.
De kleine clubs zijn niet instaat de KNVB bobo's te ontvangen in sky boxen met veel drank en mooie vrouwen en valt daar weinig te halen.


Vlampiep

Citaat van: NRG op april 26, 2016, 21:06:29
Ik gaf net mijn mening op voetbalzone. Heel netjes en onderbouwd. Binnen 2 minuten was mijn reactie verwijderd..
Ja man, de grote clubs hebben lange armen en manipuleren is hun niet vreemd.
Zou Erdogan hier achter zitten.

NRG

Citaat van: Vlampiep op april 26, 2016, 21:16:33
Ja man, de grote clubs hebben lange armen en manipuleren is hun niet vreemd.
Zou Erdogan hier achter zitten.

Jaaaaa... Het is allemaal de schuld van Erdogan..

Dokkumer

Citaat van: NRG op april 26, 2016, 22:13:57
Jaaaaa... Het is allemaal de schuld van Erdogan..
Wie heeft er ooit iets lelijks gezegd over deze grote leider? Nu heeft die man een vloek uitgesproken over onze club, te beginnen met vd Vegt.

Bied onmiddellijk je excuses aan en maak dit ongedaan alsjeblieft!

666

Hoe zit het dan met de belastingdienst, ik meende ergens te lezen dat die ook nog geld krijgt ivm de Tadic deal. De belastingdienst was niet in staat om snel een berekening te maken......... Omdat ze nog niet alle stukken hadden of zoiets.

Dat moet ook nog in de boeken, maar ik lees daar niets meer over. Tijd was de grootste tegenstander om het voor 1 mei rond te hebben.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

El Ma-kri-niii

Mocht Twente de licentie verliezen, spelen wij alsnog geen play-offs. Het team die degradeert en het hoogst op de ranglijst staat, neemt dan de plek van Twente in. Mocht dus de licentie afgenomen worden, dan moeten wij hopen op winst van de nummers 16 en 17 in de play-offs.

Rare situatie: Mocht al bekend zijn dat Twente de licentie verliest, maakt het Excelsior (ervanuitgaande dat zij 16e blijven) niet uit wat ze in de play-off-finale doen. Dan kunnen ze kiezen of ze het seizoen daarop tegen ons of tegen hun finaletegenstander spelen.

jeff

Het is idd een vage constructie die ze hebben bedacht.
Ze houden rekening met de bezwaar proces.

Hier het stuk van de knvb site :
http://www.knvb.nl/nieuws/betaald-voetbal/competitiezaken/18163/knvb-voorbereid-op-mogelijk-noodscenario-fc-twente
Citeer
De KNVB heeft de promotie- en degradatieregeling betaald voetbal aangepast voor het geval dat de intrekking van de licentie van FC Twente definitief wordt. Het besluit over de aanpassing van de promotie- en degradatieregeling ligt momenteel voor bij de Centrale Spelersraad (CSR), die over deze beslissing advies uitbrengt.

De KNVB wil geenszins vooruitlopen op de beslissing van de licentiecommissie in dit dossier, maar hecht er grote waarde aan om nu duidelijkheid te verschaffen, voordat de definitieve beslissingen in de competitie gevallen zijn. In verband met een beroepsmogelijkheid en eventueel een gang naar de kort geding rechter, is de verwachting dat er medio juni een finaal oordeel ligt. De laatste wedstrijden in de play-offs om promotie en degradatie zijn op zondag 22 mei.

Aanpassing

De aanpassing in de promotie- en degradatieregeling luidt als volgt. Indien het team dat als twee na laagste is geëindigd op de ranglijst na afloop van de reguliere competitie Eredivisie wordt uitgeschakeld tijdens de play-off om promotie/degradatie, zal dit team de plaats van FC Twente innemen in de Eredivisie seizoen 2016/'17.

Indien het team dat als twee na laagste is geëindigd op de Eredivisieranglijst één van de finales van de play-off om promotie/degradatie wint en het team dat als één na laagste is geëindigd in de Eredivisie wordt uitgeschakeld tijdens de play-off, zal het team dat als één na laagste is geëindigd de plaats innemen van FC Twente in de Eredivisie seizoen 2016/'17.

Indien de teams die als twee na laagste en één na laagste zijn geëindigd in de Eredivisie de finales van de play-off om promotie/degradatie winnen, neemt het team dat als laagste is geëindigd op de Eredivisieranglijst 2015/'16 de plaats in van FC Twente in de Eredivisie in het seizoen 2016/'17.

De directies van de Eredivisie (ECV) en de Jupiler League (CED) kunnen zich vinden in bovenstaand besluit.


dizzhead

Ik mag toch hopen dat hiermee ook bepaald is dat een eventueel intrekken van de licentie dan pas na de play-off finales bekend wordt gemaakt. Dit om eventuele competitievervalsing, zoals geschetst door El Ma-kri-niii, te voorkomen.

DayDreamer

Citaat van: El Ma-kri-niii op april 29, 2016, 14:27:38
Mocht Twente de licentie verliezen, spelen wij alsnog geen play-offs. Het team die degradeert en het hoogst op de ranglijst staat, neemt dan de plek van Twente in. Mocht dus de licentie afgenomen worden, dan moeten wij hopen op winst van de nummers 16 en 17 in de play-offs.

Rare situatie: Mocht al bekend zijn dat Twente de licentie verliest, maakt het Excelsior (ervanuitgaande dat zij 16e blijven) niet uit wat ze in de play-off-finale doen. Dan kunnen ze kiezen of ze het seizoen daarop tegen ons of tegen hun finaletegenstander spelen.

Dat is dus ook wat ik als eerste dacht, volgens mij is de uitspraak toch op 9 mei, dus voor de PO, dan hoeft Excelsior niet eens vol gas te gaan.  :?

666

Snel even reglementen aanpassen dat lukt ze wel... Maar een strafmaat aanpassen zit er niet in. Licentie intrekken of 3 punten in mindering en een kleine boete, dat is het dan. Maar om een tussenmaatregel zoals een divisie of 2 divisies terugzetten dat is onmogelijk. Nee lekker op 9 mei uitspraak doen terwijl iedere club de stukken al lang heeft ingeleverd. Wat voor zootje is het daar bij die organisatie, bah.

En dan de promotie degradatieregeling, ik wil al heel lang dat er 2 of 3 ploegen rechtstreeks degraderen en promoveren. Dan waren wij al gedegradeerd maar ook al vaker gepromoveerd. Het is juist gezond om meerdere ploegen de kans te geven om zo'n boost als de eredivisie te ervaren. Het is ook belangrijk voor het niveau van de eredivisie, als slechte ploeg (W2, Excelsior, Roda) blijf je niet harken in de eredivisie, want er zijn genoeg gelijkwaardige ploegen die ze zo kunnen vervangen.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

El Ma-kri-niii

Bovendien geef je grote clubs die na een slecht seizoen degraderen, een kans om sneller terug te komen. Roda JC bijvoorbeeld, als die niet mazzel hadden gehad in de play-offs had het heel slecht met die club af kunnen lopen. En kleinere clubs kunnen sneller groeien door eerder te promoveren.

Collingwood

http://www.sikkom.nl/heerenveen-is-niet-het-fijne-friese-haagje-1/

Voor de zoveelste keer blijkt de hypocrisie van onze 'vrienden' van dkv weer.
Kalmte alleen kan u redden.

jeff

Citaat van: DayDreamer op april 29, 2016, 17:01:22
Dat is dus ook wat ik als eerste dacht, volgens mij is de uitspraak toch op 9 mei, dus voor de PO, dan hoeft Excelsior niet eens vol gas te gaan.  :?
Ze zullen toch vol gas moeten gaan. De uitspraak is uitgesteld.
http://www.knvb.nl/nieuws/betaald-voetbal/licenties/18230/meer-tijd-nodig-voor-besluit-over-fc-twente

speculeter

In mei dus nog....
Bij intrekken licentie en het overleven van de nacompetitie van graafschap en willem2 blijven we dus eredivisie spelen...
Nou dat is mooi.
Toch weer eredivisie en 5% korting :_schater