Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

Bernardo

@tubvoetbal: Van den Belt: 'Dit werkt verlammend voor mij, maar ook voor de club' http://dlvr.it/KWh6Ky

Collingwood

#4996
Nou KNVB, kom er maar in. Dit kan zo toch langzamerhand niet meer?

Cambuur draait elk dubbeltje drie keer om en zit daarom nu sportief in de problemen, terwijl Twente nu maximaal profiteert (Zyiech) van het financiƫle gesjoemel uit het verleden.
Kalmte alleen kan u redden.

sccambuurlwdd

Citaat van: Bernardo op februari 16, 2016, 10:27:34
@tubvoetbal: Van den Belt: 'Dit werkt verlammend voor mij, maar ook voor de club' http://dlvr.it/KWh6Ky

Gaat dus ook om handelen aan het begin van het huidige seizoen. Dit kan toch niet worden geaccepteerd? Wanneer trekken de bestuurders van andere clubs hun mond eens open: FC Twente moet Eredivisie-voetbal worden ontnomen.

Dokkumer

Eredivisieploegen zullen altijd de hand boven het hoofd gehouden worden. Was dit bij bijvoorbeeld FC Oss gebeurd, dan was allang lachend de licentie ingetrokken! Wanneer de KNVB geen keiharde maatregelen neemt tegen deze fraude wordt het corrupte clubje pluchebeffers nog ongeloofwaardiger dan ze al was.. Ik ben benieuwd wat ze doen, bij de "ludieke" actie omtrent Vermeer konden ze ook razendsnel reageren.

KNVB Maffia!

El Ma-kri-niii

Citaat van: Dokkumer op februari 16, 2016, 11:05:33
Eredivisieploegen zullen altijd de hand boven het hoofd gehouden worden. Was dit bij bijvoorbeeld FC Oss gebeurd, dan was allang lachend de licentie ingetrokken! Wanneer de KNVB geen keiharde maatregelen neemt tegen deze fraude wordt het corrupte clubje pluchebeffers nog ongeloofwaardiger dan ze al was.. Ik ben benieuwd wat ze doen, bij de "ludieke" actie omtrent Vermeer konden ze ook razendsnel reageren.

KNVB Maffia!
Tijdje terug toch ook dat verhaal met ADO. Zij hebben voor een paar rotcenten hun ziel verkocht, en dat gaat (vanzelfsprekend) mis. Direct stond de KNVB vooraan om hun hulp aan ADO aan te bieden, ze hebben er nota bene bij gezegd dat ze dat deden omdat ADO een grote club is. Toen Veendam en AGOVV failliet dreigden te gaan, deden ze niks. Behalve handenwrijvend toekijken hoe ze nu die waardeloze beloften aan de Jupiler League konden toevoegen. Die hele organisatie is net zo rot als de UEFA en de FIFA.

666

Twente hoeft van mij niet te verdwijnen, maar een punt of 40 aftrek verdienen ze wel. Al moet ik steeds denken aan die clubjes welke vergeefs bij de KNVB hebben aangeklopt om de boel weer op de rit te krijgen. Wat zullen die een wrange nasmaak hebben als Twente niet gestraft wordt.

Ik kan mij die voorzitter van de Graafschap nog wel herinneren, die was best wel boos op de KNVB. Zij waren destijds schuldenvrij en degradeerden en Vitesse bleef er toen in met ontzettend veel schulden. Een puinhoop er van maken loont blijkbaar in de eredivisie.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Dokkumer

Dat ze den Haag tijdelijk helpen kan ik nog inkomen. Daar liggen keiharde afspraken die niet door die belchinees nagekomen worden. In Enschede is willens en wetens gefraudeerd om sportief en financieel beter voor de dag te kunnen komen. Daar kunnen Monsterman en van der Laan voor aangepakt worden, maar de club heeft daar ook duidelijk voordeel van gehad en daar zouden ook gepaste sancties voor genomen moeten worden.

Wanneer de KNVB hier de ogen voor wil sluiten dan vrees ik met grote vreze voor het hele Nederlandse voetbal.

Dokkumer

Citaat van: 666 op februari 16, 2016, 12:04:21
Ik kan mij die voorzitter van de Graafschap nog wel herinneren, die was best wel boos op de KNVB. Zij waren destijds schuldenvrij en degradeerden en Vitesse bleef er toen in met ontzettend veel schulden. Een puinhoop er van maken loont blijkbaar in de eredivisie.

En dan actie willen ondernemen tegen matchfixing  :_schater
Kan het me ook wel voorstellen trouwens, daarmee kunnen zij de competitie niet vervalsen. Dan heeft het idd. hoge prioriteit :R

666

Citaat van: Dokkumer op februari 16, 2016, 12:08:02
En dan actie willen ondernemen tegen matchfixing  :_schater
Kan het me ook wel voorstellen trouwens, daarmee kunnen zij de competitie niet vervalsen. Dan heeft het idd. hoge prioriteit :R

Idd om van te  :R
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

El Ma-kri-niii

Citaat van: Dokkumer op februari 16, 2016, 12:06:27
Dat ze den Haag tijdelijk helpen kan ik nog inkomen. Daar liggen keiharde afspraken die niet door die belchinees nagekomen worden. In Enschede is willens en wetens gefraudeerd om sportief en financieel beter voor de dag te kunnen komen. Daar kunnen Monsterman en van der Laan voor aangepakt worden, maar de club heeft daar ook duidelijk voordeel van gehad en daar zouden ook gepaste sancties voor genomen moeten worden.

Wanneer de KNVB hier de ogen voor wil sluiten dan vrees ik met grote vreze voor het hele Nederlandse voetbal.
Kan ik ook volledig begrijpen. Het ging mij erom dat het bij kleine clubs niet aangeboden wordt.

Vanuit de KNVB worden grote clubs structureel bevoordeeld. Kijk alleen al naar de verdeling van de tv-gelden. Grote clubs krijgen veel en veel meer dan Cambuur of De Graafschap. Daardoor wordt in Nederland de kloof tussen Ajax en PSV en de rest jaar op jaar alleen maar groter.

Vedetski

Het geld maakt voetbal helemaal kapot.

Dit is het zoveelste incident (niet alleen bij Twente)...

Wij als Cambuur kunnen door financieel gezond te zijn misschien wel makkelijker blijven bestaan, maar het voetbal als spel wordt compleet verrot op deze manier.

Kijk naar Van den Belt... Hier prachtige prestaties en resultaten geboekt onder hem, doet een stapje hogerop en moet daar alle ellende van voorgaande bestuurders opruimen. Consequentie is vermoedelijk een burn-out waardoor hij sinds december thuiszit.
:koffie

El Ma-kri-niii

Ik ben er uit. Als een speler geschorst is maar toch meedoet, verliest de club reglementair met 3-0. Aangezien Ziyech twee jaar onreglementair meedoet, moeten alle uitslagen omgezet worden in een 3-0 nederlaag. In dat geval waren ze vorig jaar gedegradeerd, waardoor ze dit seizoen ten onrechte in de Eredivisie spelen. Ze moeten de tv-gelden van dit seizoen terugbetalen, dit hebben ze onterecht gekregen. Het lijkt me goed als dit geld verdeeld wordt onder de Jupiler League-clubs. Uiteraard zullen ze volgend seizoen dan wel in de JL moeten uitkomen. Tevens moeten ze elke euro winst die op Ziyech gemaakt wordt inleveren.
Wie heeft een emailadres van de KNVB? Geef ik het ff door.

bok

Dan in Schotland, daar moest Glasgow Rangers van onder af aan beginnen. Ik weet niet hoever ze op de terugweg zijn . maar zijn ondertussen wel diverse keren weer kampioen geworden.
ook vraag ik me af wanneer er eens een onderzoek naar matchfixing door het scheidsrechterlijkkwartet word gedaan. Lijkt me wel interessant.

Dokkumer

Rangers is destijds failliet gegaan en als Rangers FC opnieuw begonnen. Spelen momenteel op het tweede Schotse niveau (Scottish Championship), omdat ze na 2 kampioenschappen op rij vorig jaar in de PO verloren van Motherwell.

@El Ma-kri-niii: Ik ben van mening dat wij 2 keer de bijdrage voor plek 11 moeten ontvangen. Mogen de JL clubs (excl. (Jong) Twente en Jong PSV/Ajax) de bijdrage van de nummer 18 verdelen :P
Verder ben je na een faillissement je licentie kwijt. Twente is/was in mijn ogen failliet geweest, dus technisch gezien horen zij de licentie kwijt te raken en in zondag 5B te beginnen :devil

Scc01

KNVB is nog een groter lachertje dan de fifa.......