Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

Marc S

#3840
Citaat van: legeips op februari 11, 2015, 23:40:20
Ik snap wat je zegt... Maar als de club bestaansrecht wil houden, dan moeten we stappen maken. Waarom lukt het Zwolle wel? De eredivisie zit in een fase van nivellering en dat is een kans om meer te bereiken dan enkel overleven.

We zijn net op tijd gepromoveerd, misschien wat gelukkig, maar zeker niet onverdienstelijk. Maar als we een stayer in de hoogste divisie van het betaald voetbal willen zijn, moeten we steeds hoger eindigen en slimmer inkopen/ investeren.

Eenvoudig? Nee, maar enkel in de overlevingsmodus blijven hangen is meer werken aan een uitstel van executie, dan gaan voor een nieuwe start.

Misschien ben ik ongeduldig of wantrouwend, maar dat de bouw van het stadion maar niet van de grond wil komen, zegt misschien wel iets over de modus waarin de club zit..

Want waarom zou je miljoenen steken in iets wat enkel wil overleven.

Maar voor nu genoeg over knaken en toekomst... Zondag geldt er maar 1 ding en dat is DKV laten zien dat er niks te halen is in Leeuwarden.. |:)

Dat van Nivelering is onzin. Er zijn altijd periodes in the Eredivisie geweest waarin er nieuwe clubs zijn bijgekomen, de laatste 15 jaar was dat juist bijzonder weinig. Alleen Heracles. Pas sinds 2012-2013 lijkt dat wat verzwakt te zijn. Doet van de nieuwe clubs  (clubs die de laatste 5 jaar gepromoveerd zijn) Cambuur, Zwolle, Dordtrecht, vvv, RKC, De graafschap, Excelsior, Go ahead Eagles, willem 2, Pec zwolle het uitzonderlijk goed, staan wij naar een hele zware reeks nog steeds in de middenmoot. Daarnaast moeten Go ahead en excelsior vechten tegen degradatie dit seizoen. lijkt Dordt met Nac uit te mogen maken wie direct degradeerd, spelen vvv, de graafschap middenmoot jupiler league en staat RKC troosteloos onderaan in die zelfde competitie. Willem 2 doet het ook zeker goed, maar is een club die toch jarenlang eredivisie heeft gespeeld.

Van de clubs die in degradatie nood zijn of al gedegradeerd zijn, NEC Roda en Nac, heeft NEC pech gehad dat Cambuur en Go ahead het zo goed deden en dat ze zelf een bijzonder slecht jaar meemaakten. Speelde Roda JC al jaren met vuur, en dan is het gewoon een keer raak. En NAC maakt er z'n grote tyfusbende van dat het een godswonder is dat ze nog niet failliet zijn.

Voorstopper

Citaat van: Marc S op februari 12, 2015, 08:50:26
Dat van Nivelering is onzin. Er zijn altijd periodes in the Eredivisie geweest waarin er nieuwe clubs zijn bijgekomen, de laatste 15 jaar was dat juist bijzonder weinig. Alleen Heracles. Pas sinds 2012-2013 lijkt dat wat verzwakt te zijn. Doet van de nieuwe clubs  (clubs die de laatste 5 jaar gepromoveerd zijn) Cambuur, Zwolle, Dordtrecht, vvv, RKC, De graafschap, Excelsior, Go ahead Eagles, willem 2, Pec zwolle het uitzonderlijk goed, staan wij naar een hele zware reeks nog steeds in de middenmoot. Daarnaast moeten Go ahead en excelsior vechten tegen degradatie dit seizoen. lijkt Dordt met Nac uit te mogen maken wie direct degradeerd, spelen vvv, de graafschap middenmoot jupiler league en staat RKC troosteloos onderaan in die zelfde competitie. Willem 2 doet het ook zeker goed, maar is een club die toch jarenlang eredivisie heeft gespeeld.

Willem II heeft na de degradatie direct laten zien dat dat een "vergissing' was (ze hadden kwaliteit genoeg) door direct weer terug te keren en die stijgende lijn verder in te zetten in de eredivisie. Het verschil tussen degraderen en niet degraderen heeft vaak ook te maken met zelfvertrouwen. Als je al zo lang niet meer wint dan geloof je op een gegeven moment ook niet meer dat dat gaat lukken. Als je dan een goal tegen krijgt in de wedstrijd bevestigd dat dan ook direct je gevoel en dan gaan bij zo'n ploeg de kopjes ook al direct hangen ook al speel je niet heel slecht. Cambuur speelt momenteel ook heel aardig voetbal echter wordt er niet gewonnen. Hopelijk weet Henk ervoor te zorgen dat onze spelers in zichzelf blijven geloven dan komen de punten ook weer vanzelf. Te beginnen bij komende zondag....

Dokkumer

Citaat van: gewoon een fan op februari 12, 2015, 07:45:04
Ik kan het fout hebben maar heeft Zwolle nu geen financiële problemen  :?
Het één kan ook met het ander te maken hebben lijkt mij, maar ik ben geen expert dus weet niet alle ins en outs hiervan.
Klopt inderdaad.. En voor dat scenario moeten we ook waken, dus prefereer ik een gestagere groei met minder financiële risico's. Die risico's met alle gevolgen van dien hebben we al te vaak meegemaakt.

Collingwood

Oussama Tannane wederom uit de selectie van Heracles gezet.
Kalmte alleen kan u redden.

Tukker

Citaat van: Voorstopper op februari 12, 2015, 08:58:06
Willem II heeft na de degradatie direct laten zien dat dat een "vergissing' was (ze hadden kwaliteit genoeg) door direct weer terug te keren en die stijgende lijn verder in te zetten in de eredivisie. Het verschil tussen degraderen en niet degraderen heeft vaak ook te maken met zelfvertrouwen. Als je al zo lang niet meer wint dan geloof je op een gegeven moment ook niet meer dat dat gaat lukken. Als je dan een goal tegen krijgt in de wedstrijd bevestigd dat dan ook direct je gevoel en dan gaan bij zo'n ploeg de kopjes ook al direct hangen ook al speel je niet heel slecht. Cambuur speelt momenteel ook heel aardig voetbal echter wordt er niet gewonnen. Hopelijk weet Henk ervoor te zorgen dat onze spelers in zichzelf blijven geloven dan komen de punten ook weer vanzelf. Te beginnen bij komende zondag....
En het heeft alles met geld te maken. Vorig seizoen had Willem II in de JL een hogere begroting dan Cambuur.
Wenn die Turmuhr zwei Mal schlaegt
Nimmt er den Jungen ins Gebet
Er ist der wahre Christ
Und weiss was Naechstenliebe ist

Marc S

Citaat van: Tukker op februari 12, 2015, 10:39:47
En het heeft alles met geld te maken. Vorig seizoen had Willem II in de JL een hogere begroting dan Cambuur.

En dat terwijl Cambuur nu een groter spelersbudget heeft dan Willem 2.

Lore

Citaat van: Marc S op februari 12, 2015, 13:21:30
En dat terwijl Cambuur nu een groter spelersbudget heeft dan Willem 2.

Is dat zo? Dat is misschien wel het belangrijkste getal!

gewoon een fan

Citaat van: Dokkumer op februari 12, 2015, 09:53:36
Klopt inderdaad.. En voor dat scenario moeten we ook waken, dus prefereer ik een gestagere groei met minder financiële risico's. Die risico's met alle gevolgen van dien hebben we al te vaak meegemaakt.

Het pad dat Cambuur nu bewandeld vind ik ook de beste, teveel risico's nemen is erg onverstandig nu.

Marc S

Citaat van: Lore op februari 12, 2015, 18:12:55
Is dat zo? Dat is misschien wel het belangrijkste getal!

Ja, in de VI zij streppel dat willem 2 een spelers budget had dat een stuk lager was dan 2 geleden, dat was toen 2.8 miljoen. Cambuur heeft 2.7 miljoen stond in dat zelfde artikel. Daar baseer ik dat op

Lore

Citaat van: Marc S op februari 12, 2015, 19:03:43
Ja, in de VI zij streppel dat willem 2 een spelers budget had dat een stuk lager was dan 2 geleden, dat was toen 2.8 miljoen. Cambuur heeft 2.7 miljoen stond in dat zelfde artikel. Daar baseer ik dat op

Bijzonder knappe prestatie dan van die lui! Als ze te minste geen verlies draaien

Marc S

Citaat van: Lore op februari 12, 2015, 20:21:08
Bijzonder knappe prestatie dan van die lui! Als ze te minste geen verlies draaien

Zeker weten.

Vedetski

Zondagmiddag nog een streekderby,  Zwolle-Eagles. Gun het de eagles vanwege hun charme, ben bang dat Zwolle kwalitatief gewoon beter is..
:koffie

Goudvinger

Citaat van: Vedetski op februari 13, 2015, 13:48:44
Zondagmiddag nog een streekderby,  Zwolle-Eagles. Gun het de eagles vanwege hun charme, ben bang dat Zwolle kwalitatief gewoon beter is..

Laat Zwolle die maar mooi winnen.

Gasgeve

Citaat van: Vedetski op februari 13, 2015, 13:48:44
Zondagmiddag nog een streekderby,  Zwolle-Eagles. Gun het de eagles vanwege hun charme, ben bang dat Zwolle kwalitatief gewoon beter is..
Eagles hebben het uitvak niet eens vol gekregen. Merkwaardig.

Holwerd voor Cambuur

SC Cambuur Kampioen 2019-2021