Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

Dokkumer

Citaat van: RotterdamLeeuwarden op april 07, 2013, 12:12:36
Jullie hebben helemaal gelijk hoor maar als na iedere wedstrijd de halve stad wordt afgebroken (lees: gesloopt) dan heb je er schoon genoeg van als je burgemeester bent.

Ik heb het vaak genoeg gezien en dan denk ik: waarom in godsnaam ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Doen de uitsupporters dat? Die worden per trein voor de Kuip/Arena afgezet en onder zware begeleiding afgevoerd naar het uitvak. Op de manier die nu gevoerd is straf je de uitsupporter die in casu niets met de vernielingen te maken hebben.
Feyenoord/Ajax ook nooit meer kampioen laten worden? Blijft het centrum tenminste ook heel :devil

Destroyer

Citaat van: Dokkumer op april 07, 2013, 11:07:10
Een Klassieker zonder uitpubliek is als bier zonder alcohol  :y

Zo is het maar net!
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Destroyer

Stink boeren hebben ook weer eens verloren hehe  :devil
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Dokkumer


SCCornjum

Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum

Mede dankzij een leeuwendeel van AZ en NEC Nijmegen stevent de Eredivisie dit seizoen af op een zeldzaam hoog aantal rode kaarten. Opvallend is dat er überhaupt een trend zichtbaar is, in de voorbij vier seizoenen is het totaalaantal telkens hoger dan in de voorgaande jaren.

De rode kaart die Nick van der Velden namens NEC dit weekend – nota bene tegen AZ (1-1) – kreeg, was de achtste van NEC dit seizoen. Daarmee kwamen de Nijmegenaren op gelijke hoogte met koploper AZ, dat ook al acht uitsluitingen achter de naam had (zie tabel 1).


Bekeken over de cijfers sinds de eeuwwisseling evenaarden NEC en AZ daarmee een record. Omdat ADO Den Haag in het seizoen 2006/07 en 2009/10 en Willem II in het seizoen 2010/11 ook bleef steken op acht rode prenten, is een volgende rode kaart voor NEC en/of AZ sowieso bijzonder. Samen nemen de ploegen liefst 21,6 procent van het totaal aan rode kaarten voor hun rekening in het nog lopende seizoen.

De totaalcijfers tonen aan dat de stortvloed rode kaarten bij AZ en NEC niet geheel toevallig is. De ploegen bezetten wat deze statistiek betreft de tweede en de vierde plaats.

Roda JC Kerkrade is de ploeg met de meeste rode kaarten van de laatste dertien seizoenen: 57 om precies te zijn. Dan volgt AZ met 52, NAC Breda met vijftig en NEC met 48. Opvallend is daarbij de gedeelde vijfde plaats voor Feyenoord en dkv (zie tabel 2).


Eredivisie
Dit seizoen deelde het arbitragekorps al 74 rode kaarten (inclusief geel/rode kaarten) uit. Daarmee is het huidige seizoen met nog vijf speelronden te gaan maar zeven rode kaarten verwijderd van het aantal van vorig seizoen. De 81 uitgedeelde rode prenten vormen nog altijd het hoogste aantal sinds het seizoen 2000/01.

Opmerkelijk is tevens dat sinds het seizoen 2009/10 het aantal rode kaarten een toevlucht heeft genomen. De 79 uit dat jaar waren al flink hoger dan de 68 uit het jaar daarvoor, maar een en ander bleek slechts een voorbode van een kaartenregen.

In de jaargang 2010/11 bleef de teller steken op hetzelfde aantal als nu al is bereikt: 74. Als dit seizoen het gemiddelde wordt voorgezet (ruim 2,5 rode kaart per speelronde) zal sprake zijn van liefst 86 rode kaarten. Een record sinds de eeuwwisseling
Watching Football Is Not A Crime

marrumer

hilarisch die kat die bij heracles - groningen op het veld rende !

Destroyer

Vitesse zijn laatste kans goed verprutst.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

SCCornjum

Citaat van: Destroyer op april 13, 2013, 23:29:37
Vitesse zijn laatste kans goed verprutst.

Na competitie zonder roda?
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum

PSV en Ajax strijden zondagmiddag in Eindhoven om de eerste plaats in de Eredivisie. De thuisploeg neemt bij een overwinning de koppositie over van de Amsterdammers,

-------die voor de laatste keer in 2007 het speelveld van het Philips Stadion konden verlaten met drie punten-------.

Op 18 maart 2007 werd door Ajax het uitduel met PSV ruim gewonnen (1-5). Destijds maakte Ryan Babel ook al deel uit van de selectie. Het voorgaande seizoen werd afgesloten met een gelijkspel (2-2).

Ajax heeft na 29 wedstrijden een voorsprong van drie punten op PSV, maar de ploeg van trainer/coach  Dick Advocaat beschikt over een beter doelsaldo. De kraker in het volgepakte PSV-stadion begint om 16.30 uur en staat onder leiding van scheidsrechter Björn Kuipers.

Bij Ajax vervangt Jasper Cillessen onder de lat de geschorste Kenneth Vermeer. PSV kan niet beschikken over Wilfred Bouma, Jürgen Locadia en Luciano Narsingh.
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum

Playoffs?
14 RKC 29 30
15 AZ  29 30
16 RJC 30 27
17 VVV 30 22
18 WIL 29 17
Watching Football Is Not A Crime

moodygrunn

oei, guijt bijna voor de 0-2!
In Henk en Sandor we trust

SCCornjum

Wat ben ik blij dat Cambuur vandaag gewonnen heeft, helaas Feyenoord maar 1 puntje dit weekend tegen rkc....
Watching Football Is Not A Crime

RotterdamLeeuwarden

Jep, gemengde gevoelens over vandaag.
PSV-Ajax kan me geen reet meer schelen.

Maar oh oh, wat mooi daar in De Graafschap  |:) |:)
De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

Dokkumer

FUCK DE HELE EREDIVISIE. SC CAMBUUR KOMT ERAAN!  |:)