Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Oefencampagne seizoen 14/15

Gestart door Lwdscc, mei 13, 2014, 15:01:08

Vorige topic - Volgende topic

wiekie1969

We krijgen een leuk seizoen!!! Aanvallend voetbal!!! Verdediging is wel een stuk minder dan vorig seizoen, maar daar staat tegenover dat we meer scorend vermogen in de ploeg hebben.

Weet zeker dat we minimaal 4 uitwedstrijden gaan winnen!

Wat ik al eerder zei, met nog een paar man erbij speel je rond de 10e plaats.

wiekie1969

Citaat van: drg op juli 19, 2014, 18:47:24
Ik lig eerder wakker van die tegendoelpunten, snap wel dat dit geen 100% wedstrijd was en dat het elftal nieuw is maar goed.. Ik blijf er bij dat een dergelijke voorbereiding niets zegt over de competitie verloop.

Weet iemand ook al wat de tegenstander op de open dag gaat worden trouwens?


in ieder geval is het een turkse club.

Lore

Nou, mijn bevindingen dan maar van vanmiddag!

Eerste dertig minuten erg goed. Veel balbezit, dominant voetbal en een dreigende Feltballe! Daarna werd het wat rommelig. Achterin vond ik het niet lekker staan.

De tweede helft starte erg matig, voornamelijk door alle wissels. Centraal achterin werd het er ook niet beter van. Wat mij wel opviel is hoe Ogbeche zijn goed maakte. Was de keeper nu zo slecht of was Ogbeche gewoon echt heel koel!

Al met al. Te warm om een echt oordeel te vellen, maar het eerst half uur heeft voldoende vertrouwen

moodygrunn

19-07-2014 - De Graafschap heeft zaterdagmiddag de oefenwedstrijd tegen sc Cambuur Leeuwarden met 2-5 verloren. Het duel had plaats tijdens de Open Dag van De Graafschap, dat via Dean Koolhof en onder het toeziend oog van ruim 750 supporters twee keer tot scoren kwam. Cambuur kwam voor rust op 0-3 en scoorde in het laatste kwartier de 2-4 en 2-5.

Twee vroege goals

Na een indrukwekkende minuut stilte voor de slachtoffers van de vliegramp begon De Graafschap onder extreme omstandigheden, waarbij het kwik steeg tot ruim boven de dertig graden, niet erg goed aan het duel. Cambuur scoorde zowel in de zevende als negende minuut. Eerst maakte Michiel Hemmen na een mooie aanval de 0-1, gevolgd door de 0-2 van Etiënne Reijnen uit een corner van Dejan Meleg.

Nog twee goals voor rust

Cambuur was de bovenliggende partij, al deed De Graafschap vooral qua kansen niet erg veel onder voor de Eredivisionist. In de 31e minuut maakte Cambuur middels een kopie van de 0-1 de 0-3, daar Albert Rusnak met een steekpass Oliver Feldballe vond, die vervolgens Hemmen een niet te missen kans gaf. Kort daarna kreeg Vincent Vermeij een prima kans, ware het niet dat hij een voorzet van Caner Cavlan miste. Vijf minuten later wist hij ook op aangeven van Dean Koolhof niet te scoren.


Goed begin tweede helft

Een minuut later scoorde Koolhof zelf wel knap uit de draai: 1-3. Direct na de rust kwamen bij Cambuur zeven nieuwe spelers in het veld, bij De Graafschap twee. De Graafchap kwam goed uit de kleedkamers en zette de tegenstander goed onder druk. Met name Nathaniel Will was erg actief aan de rechterkant, terwijl ook over links aardige aanvallen op de mat werden gelegd. Het resulteerde na bijna een uur in de 2-3 van Koolhof, die een ingestudeerde corner van Vlatko Lazic raak knikte.

2-5 eindstand

Daarna hield De Graafschap aanvankelijk nog wel druk op Cambuur, maar naarmate de tweede helft vorderde werd Cambuur weer sterker. Het scoorde via Oebele Schokker de 2-4, nadat Berend Schootstra iets daarvoor al de kruising had geraakt met een vrije trap. De thuisploeg trachtte de 3-4 te maken in het restant van het duel. Jan Lammers had een strafschop verdiend, kreeg die niet, en aan de andere kant maakte Bartholomew Ogbeche de 2-5. Dat was ook de eindstand.

Reactie Jan Vreman

"Het is in deze warmte natuurlijk lastig voetballen, het heeft invloed op beide teams. Het grootste verschil zat 'm vandaag in de effectiviteit. Daarin was Cambuur beter. Zij maakten de kansen af, wij niet. In de eerste helft kregen we ook niet echt druk op hen, terwijl dat in de tweede helft wel lukte. Zij waren in de omschakeling echter een stuk beter. Wij leden soms te snel balverlies en daarom moesten we achter hen aan, dat zit 'm waarschijnlijk in de afstemming onderling. Het is jammer dat het 2-5 wordt, want we willen graag toeschouwers terugwinnen. En dat lukt alleen als je resultaat boekt", analyseerde Jan Vreman na afloop.

Opstelling De Graafschap: Jordy van de Kracht; Nathaniel Will (78' Lars van Roon), Robin Pröpper (46' Jan Lammers), Ted van de Pavert, Caner Cavlan (78' Tolgahan Cicek); Vlatko Lazic (62' Tom Menting), Edwin Linssen (62' Jordan Garcia-Calvete), Dean Koolhof (78' Jeroen Meurs), Karim Tarfi (46' Soufian Echcharaf); Vincent Vermeij en Jerry van Ewijk.

Opstelling sc Cambuur Leeuwarden: Leonard Nienhuis, Wout Droste (46' Berend Schootstra), Etienne Reijnen (46' Calvin MacIntosh), Lucas Bijker (46' Mart Dijkstra), Marlon Pereira (46' Ron Janzen); Erik Bakker (74' Wout Droste), Mohamed El Makrini (66' Lucas Bijker), Albert Rusnak (74' Dejan Meleg); Oliver Feldballe (46' Oebele Schokker), Michiel Hemmen (46' Bartholomew Ogbeche) en Dejan Meleg (46' Bob Schepers).

bron: http://www.degraafschap.nl/nieuws/8233/de-graafschap-verliest-op-open-dag-van-cambuur.html
In Henk en Sandor we trust

moodygrunn

In Henk en Sandor we trust

Marc S

Citaat van: Lore op juli 19, 2014, 21:20:55
Nou, mijn bevindingen dan maar van vanmiddag!

Eerste dertig minuten erg goed. Veel balbezit, dominant voetbal en een dreigende Feltballe! Daarna werd het wat rommelig. Achterin vond ik het niet lekker staan.

De tweede helft starte erg matig, voornamelijk door alle wissels. Centraal achterin werd het er ook niet beter van. Wat mij wel opviel is hoe Ogbeche zijn goed maakte. Was de keeper nu zo slecht of was Ogbeche gewoon echt heel koel!

Al met al. Te warm om een echt oordeel te vellen, maar het eerst half uur heeft voldoende vertrouwen

Mijn korte hypothese op jou bevindingen. Cambuur stond snel 3-0 voor en met een temperatuur van boven de 30 vonden ze het wel best. Of is dat te kort door de bocht?

sunderland

Citaat van: Marc S op juli 19, 2014, 21:49:13
Mijn korte hypothese op jou bevindingen. Cambuur stond snel 3-0 voor en met een temperatuur van boven de 30 vonden ze het wel best. Of is dat te kort door de bocht?
ow idd .beide ploegen hewwe evenveel last en het is hun opendag dus wilden hun er heus wel wat van maken .ik ben er niet geweest maar vind de uitslag prima

Lore

Citaat van: Marc S op juli 19, 2014, 21:49:13
Mijn korte hypothese op jou bevindingen. Cambuur stond snel 3-0 voor en met een temperatuur van boven de 30 vonden ze het wel best. Of is dat te kort door de bocht?

Ik denk dat dat zeker heeft meegespeeld. Zeker in het tweede gedeelte van de eerste helft. In de tweede helft werd er zoveel gewisseld dat het niet meer een serieuze wedstrijd was.

Marc S

Citaat van: Lore op juli 19, 2014, 21:59:10
Ik denk dat dat zeker heeft meegespeeld. Zeker in het tweede gedeelte van de eerste helft. In de tweede helft werd er zoveel gewisseld dat het niet meer een serieuze wedstrijd was.

5-2 tegen de graafschap is eigenlijk best wel fantastisch, als je meepakt dat dat we altijd aardig veel moeite met ze hadden.

EastSide058

Interviews HdJ, Bijker en Reijnen -  De Graafschap - Cambuur
(Omroep Abe)
http://www.omropfryslan.nl/nijs/cambuur-wint-fan-de-graafschap-1

Het geel en blauw zit in mien bloed dit is de club waar je het allemaal voor doet!

EastSide058

Citaat van: Marc S op juli 19, 2014, 22:10:22
5-2 tegen de graafschap is eigenlijk best wel fantastisch, als je meepakt dat dat we altijd aardig veel moeite met ze hadden.
Graafschap is ook niet meer wat het is. Hetzelfde geld voor ons maar dan in tegengestelde richting als je kijkt naar een jaar geleden toen Barto ons naar de 1-2 schopte in DTC. Dat geeft een positieve ontwikkeling aan  |:)
Het geel en blauw zit in mien bloed dit is de club waar je het allemaal voor doet!

Lore

Citaat van: Marc S op juli 19, 2014, 22:10:22
5-2 tegen de graafschap is eigenlijk best wel fantastisch, als je meepakt dat dat we altijd aardig veel moeite met ze hadden.

Eens, moet wel zeggen dat zij zeker drie kansen voor open goal hebben gemist en wij niet heel veel kansen meer hebben gemist. Cambuur was wel duidelijk de betere partij en de Graafschap is wel erg mager. Bijvoorbeeld bij de beide goals van Hemmen kregen zowel hij als feldballe wel heel erg veel ruimte

Lore

Citaat van: EastSide058 op juli 19, 2014, 22:21:16
Graafschap is ook niet meer wat het is. Hetzelfde geld voor ons maar dan in tegengestelde richting als je kijkt naar een jaar geleden toen Barto ons naar de 1-2 schopte in DTC. Dat geeft een positieve ontwikkeling aan  |:)

Bizar eigenlijk dat die goal van Barto toen, voor een groot gedeelte verantwoordelijk is voor het niveauverschil van nu. Wij werden daarna kampioen, handhaafden ons makkelijk en verkochten spelers voor relatief veel geld en zij zakte nog verder in en hebben ook geen uitzicht op promotie in de huidige Jupiler league.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Lore op juli 19, 2014, 22:55:59
Bizar eigenlijk dat die goal van Barto toen, voor een groot gedeelte verantwoordelijk is voor het niveauverschil van nu.

Klopt dat was DE wedstrijd in de laatste serie. En Barto had daar nogal wat kansen voor nodig. maar de ontlading was gigantisch.
Henk, held, bedankt

Marc S

Oh zeker toch bijzonder wat 2 jaar verschil kan zijn tussen 2 clubs, als er eentje tussentijds promoveerd.