Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Oefenwedstrijden

Gestart door denistel, januari 24, 2013, 19:03:52

Vorige topic - Volgende topic

Bankzitter


Grijskijkert

Citaat van: denistel op augustus 05, 2024, 03:58:56
best genoeg is wel puur natuur en het voetbal helaas niet meer
De leeftijd gaat tellen he, het is lastig mee komen soms... :proost
IN HENK WE TRUST!!!

okkele

Ik mis de vergrootglas optie hier.
:clint
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

Grijskijkert

Citaat van: okkele op augustus 05, 2024, 10:35:55
Ik mis de vergrootglas optie hier.
:clint
Zet die maar op dien neus.. :zweep
IN HENK WE TRUST!!!

janou

Citaat van: denistel op augustus 04, 2024, 15:31:13
wat me vooral opvalt in het voetbal dat het allemaal zo bedacht
is en alles uit opdrachten bestaat althans zo lijkt spelers durven
heel weinig en dat komt het spel niet ten goede.Ga toch lekker vrij
uit spelen dan zul je ook niet alles winnen maar krijg je wel veel
leuker voetbal te zien en zul je ook regelmatig winnen,
Het EK was het grote voorbeeld met Spanje die leuk speelde
spelers hadden die durfden en daardoor ook meer dan terecht kampioen
werden.Te veel kijken naar hoe veel iemand heeft gelopen hoeveel
sprintjes of ie heeft gedaan enz enz  daar kom ik niet voor.Acties maken
wel en als het eens niet lukt jammer dan lukt het de volgende keer wel.

Juist een tactiek kan ervoor zorgen dat bepalende spelers met kwaliteiten vrij aan de bal komen zodat ze vrijer kunnen voetballen. Ik begrijp de gedachtegang dat het voorbedacht lijkt (En dat is het gelukkig ook), maar Spanje is niet zo goed omdat ze vrijer spelen. Spanje is zo goed omdat zij een bepaalde tactiek goed uitvoeren waardoor zij spelers in bepaalde ruimtes vrij krijgen en balbezit houden. En doordat bepaalde dingen vaak goed gaan, krijgen ze meer vertrouwen waardoor de uitvoering ook beter wordt.

W.b.t. buitenspelers zit hier wel een verschil in met vroeger inderdaad. Je ziet buitenspelers nu wel vaker de bal eruit halen omdat aan de andere kant meer ruimte ligt inplaats van een gedurfde actie (Logisch imo.)

poelie-lwd

Citaat van: Stiens op augustus 04, 2024, 21:49:30
Wat mij opvalt is dat dien Shift-, enter-, punt en komma toets op dien toetsenbord niet helemaal lekker werken.  :proost

Beetje goedkoop scoren niet jonge  :zucht
Iedereen heeft recht op mijn mening.

sunderland

Citaat van: Grijskijkert op augustus 05, 2024, 09:32:11
De leeftijd gaat tellen he, het is lastig mee komen soms... :proost
tja heb daar ook last van. Appart om daar opmerkingen over te maken. Denistel weet meer dan 98% hier van Cambuur en voetbal

Grijskijkert

Citaat van: sunderland op augustus 05, 2024, 11:05:24
tja heb daar ook last van. Appart om daar opmerkingen over te maken. Denistel weet meer dan 98% hier van Cambuur en voetbal
Jammer dat hij dat hier niet naar voren brengt dan... :zweep
IN HENK WE TRUST!!!

papier

Ik heb overigens wel het idee dat spelers, althans een aantal, die ruimte krijgen bij ons. Pauwels bijvoorbeeld zal, vermoed ik, dezelfde ruimte krijgen van Henk als Kallon dat kreeg. Maak maar een actie, probeer maar je speler langs te gaan en dan zien we wel waar het schip strand. Dat past ook wel bij hoe Yamal bijvoorbeeld bij Spanje speelde, ook gewoon lekker acties maken. Je moet alleen ook de spelers ervoor hebben en een speler met inzicht en goede passing a la Maulun hebben we op dit moment niet in mijn ogen. Wellicht Nartey..? En die mag ook wel fouten maken ben ik van overtuigd.

Overigens heb ik het idee dat bij Smand het tegenovergestelde een beetje is gebeurd. Die vond ik in zijn eerste wedstrijd juist positief opvallen naar voren toe en naarmate hij meer heeft gespeeld is hij veel conservatiever geworden. Maar goed, wellicht was dat ook 1 zwaluw.

sunderland

Citaat van: papier op augustus 05, 2024, 11:45:40
Ik heb overigens wel het idee dat spelers, althans een aantal, die ruimte krijgen bij ons. Pauwels bijvoorbeeld zal, vermoed ik, dezelfde ruimte krijgen van Henk als Kallon dat kreeg. Maak maar een actie, probeer maar je speler langs te gaan en dan zien we wel waar het schip strand. Dat past ook wel bij hoe Yamal bijvoorbeeld bij Spanje speelde, ook gewoon lekker acties maken. Je moet alleen ook de spelers ervoor hebben en een speler met inzicht en goede passing a la Maulun hebben we op dit moment niet in mijn ogen. Wellicht Nartey..? En die mag ook wel fouten maken ben ik van overtuigd.

Overigens heb ik het idee dat bij Smand het tegenovergestelde een beetje is gebeurd. Die vond ik in zijn eerste wedstrijd juist positief opvallen naar voren toe en naarmate hij meer heeft gespeeld is hij veel conservatiever geworden. Maar goed, wellicht was dat ook 1 zwaluw.
voorin krijgen ze alle ruimte maar als op het middenveld iemand wat probeert en dat mislukt wordt ie meestal gelijk aangesproken. Zag je ook op EK omdat iedere tegenstander daar op speelt en loert. Klote voetbal waar de meeste trainers zelfs op trainen

Noordcambuur

Citaat van: sunderland op augustus 05, 2024, 11:05:24
tja heb daar ook last van. Appart om daar opmerkingen over te maken. Denistel weet meer dan 98% hier van Cambuur en voetbal
klopt laat iedereen is zijn waarde  :thumbsup

Bankzitter

Het komt er toch op neer hoeveel risico je wilt nemen? grotere kans op een goal maar ook op een tegenaanval als het misgaat. Dus het zou ook van het verloop van de wedstrijd moeten afhangen.

Vleugelspelers moeten altijd vrijheid voor acties krijgen. Die snappen hopelijk zelf ook dat de ruimte aan de andere kant ligt als ze er eerst 2 voorbij moeten.

denistel

Citaat van: Grijskijkert op augustus 05, 2024, 09:32:11
De leeftijd gaat tellen he, het is lastig mee komen soms... :proost

wel alles op eigen kracht hoor geen fat bike opgevoerd skateboard of
electrisch gedoe.

Grijskijkert

Citaat van: denistel op augustus 05, 2024, 13:55:28
wel alles op eigen kracht hoor geen fat bike opgevoerd skateboard of
electrisch gedoe.
_O_
IN HENK WE TRUST!!!

papier

Citaat van: Bankzitter op augustus 05, 2024, 13:14:42
Het komt er toch op neer hoeveel risico je wilt nemen? grotere kans op een goal maar ook op een tegenaanval als het misgaat. Dus het zou ook van het verloop van de wedstrijd moeten afhangen.

Vleugelspelers moeten altijd vrijheid voor acties krijgen. Die snappen hopelijk zelf ook dat de ruimte aan de andere kant ligt als ze er eerst 2 voorbij moeten.

Met een goede organisatie kun je dat natuurlijk wel faciliteren. Tegen VVV nam Souren achterin de honneurs waar als Smand/V Mullem ging indribbelen. Dat soort simpele afspraken moeten er worden ingeslepen. Vorig jaar niet gelukt, wanneer we de bal verloren wisten Van Kaam en Poll vaak niet wat te doen behalve naar elkaar wijzen.