Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

MartD

Uit een vorige jaarrekening bleek:
CiteerTransferrechten:
Cambuur dient 50% van alle toekomstige transferopbrengsten af te dragen aan het spelersfonds
"Cambuur vooruit". Deze stichting heeft door een eenmalige storting deze rechten aangewend.

Uit een interview van Gerald van den Belt met Huis aan Huis op 21-04-2014 werd aangegeven:
CiteerVan elke euro extra -met de nadruk op extra- die we uiteindelijk meer weten te genereren dan we vooraf verwachten zal driekwart naar datzelfde spelersbudget gaan. -

Nu blijkt dat het volgende:
CiteerIn Leeuwarden kon het bedrag dat bijvoorbeeld met de transfer van Martijn van der Laan naar FC Groningen werd verdiend, slechts voor één tiende in de selectie worden geherinvesteerd. De club heeft nog financiële negatieve erfenissen uit het verleden op te lossen

Dus hoe zit nu precies? Ik snap dat een paar derden in het spelersfonds hebben geinvesteerd en (een deel van het) geld terug willen zien. Dus lijkt me dat de opbrengst van Leeuwin voor cambuur ook tegenvalt. Vraag is: hoeveel moeten deze mensen die geinvesteerd hebben in het spelersfonds terug zien, voordat cambuur het geld (grotendeels) zelf kan herinvesteren?

SCC-J

Een hele goeie vraag waar je (voorlopig) geen antwoord op zal krijgen.
Misschien stellen op een forumavond.

dizzhead

Zijn er dan toch weer spreekwoordelijke lijken uit de kast gevallen? Staan ze bij succes plotseling allemaal weer om hun centen te zeuren.... ach, het is hun goed recht. Maar jammer vind ik het wel.

0517

Cambuur zal ongetwijfeld van de transfersommen een groot deel in kas houden tbv aflossingscapaciteit en versterking van het eigen vermogen.

MartD

Citaat van: 0517 op augustus 19, 2014, 10:09:22
Cambuur zal ongetwijfeld van de transfersommen een groot deel in kas houden tbv aflossingscapaciteit en versterking van het eigen vermogen.
CiteerWe hebben de luxe dat we financieel lucht hebben hetgeen betekent dat we niet zomaar even spelers gaan verkopen. Handhaving gaat in zekere zin dus vóór de financiën. De druk van het negatief eigen vermogen is nagenoeg weg: we kunnen deze namelijk over een langere periode van acht tot tien jaar uitsmeren." - See more at: http://www.dehuisaanhuis.nl/sport/36738/vooruitblik-op-nieuwe-seizoen-cambuur/#sthash.WY11T0LR.dpuf

Niet nodig dus.

Dokkumer

Citaat van: MartD op augustus 18, 2014, 23:30:30
Uit een vorige jaarrekening bleek:
Uit een interview van Gerald van den Belt met Huis aan Huis op 21-04-2014 werd aangegeven:
Nu blijkt dat het volgende:
Dus hoe zit nu precies? Ik snap dat een paar derden in het spelersfonds hebben geinvesteerd en (een deel van het) geld terug willen zien. Dus lijkt me dat de opbrengst van Leeuwin voor cambuur ook tegenvalt. Vraag is: hoeveel moeten deze mensen die geinvesteerd hebben in het spelersfonds terug zien, voordat cambuur het geld (grotendeels) zelf kan herinvesteren?

Een simpel rekensommetje
Er komt 100 euro binnen, daaruit gaat direct 50 euro naar het spelersfonds
Van die overgebleven 50 euro gaat nog driekwart naar hetzelfde fonds, dat is 37,50
Blijft er dus 12,50 over... Is iets meer dan de eerder genoemde 10%, maar veel scheelt het niet.

Daddy T.

Citaat van: Dokkumer op augustus 19, 2014, 10:22:39
Een simpel rekensommetje
Er komt 100 euro binnen, daaruit gaat direct 50 euro naar het spelersfonds
Van die overgebleven 50 euro gaat nog driekwart naar hetzelfde fonds, dat is 37,50
Blijft er dus 12,50 over... Is iets meer dan de eerder genoemde 10%, maar veel scheelt het niet.

Beetje onduidelijk omdat MartD citaten uit verschillende bronnen naar voren haalt. In eerste citaat uit jaarrekening is sprake van 50% die naar het spelersfonds gaat. Tweede citaat uit HaH staat dat 3/4 naar het datzelfde (??) spelersbudget gaat. Dit zijn twee verschillende "potjes" lijkt mij, aangezien je spelersfonds een injectie is (geweest) tbv het spelersbudget.
Zeiken om het zeiken? Verd*mme, wat is het toch een mooie kutclub!

Lore

Citaat van: dizzhead op augustus 19, 2014, 10:09:00
Zijn er dan toch weer spreekwoordelijke lijken uit de kast gevallen? Staan ze bij succes plotseling allemaal weer om hun centen te zeuren.... ach, het is hun goed recht. Maar jammer vind ik het wel.

Nee, dit was al bekend. Cambuur noemde dit spelersfonds en de schulden de voornaamste zorgen voordat wij weer financieel gezond konden worden!

Dokkumer

Citaat van: Daddy T. op augustus 19, 2014, 10:39:35
Beetje onduidelijk omdat MartD citaten uit verschillende bronnen naar voren haalt. In eerste citaat uit jaarrekening is sprake van 50% die naar het spelersfonds gaat. Tweede citaat uit HaH staat dat 3/4 naar het datzelfde (??) spelersbudget gaat. Dit zijn twee verschillende "potjes" lijkt mij, aangezien je spelersfonds een injectie is (geweest) tbv het spelersbudget.
Of vd Belt heeft zich niet correct uitgesproken, of MartD heeft niet het volledige citaat aangehaald. Immers hij heeft het over "datzelfde".

En nee ik kan me niet vergissen. (Dat geef ik alleen toe aan mijn naaste vertrouwelingen) :devil

mugel

Citaat van: Dokkumer op augustus 19, 2014, 14:19:40
Of vd Belt heeft zich niet correct uitgesproken, of MartD heeft niet het volledige citaat aangehaald. Immers hij heeft het over "datzelfde".

En nee ik kan me niet vergissen. (Dat geef ik alleen toe aan mijn naaste vertrouwelingen) :devil

'datzelfde' komt uit dit citaat van vd Belt (of beter de journalist die het opschrijft):

Citeer,,Zeseneenhalf miljoen, waarvan een half miljoen winst. Volgend seizoen gaat de totale begroting opnieuw omhoog, hoeveel dat precies zal zijn hopen we zo snel mogelijk in kaart te hebben, maar zoals gezegd willen we daarbinnen rond de 30 procent meer kunnen besteden aan het spelersbudget. Van elke euro extra -met de nadruk op extra- die we uiteindelijk meer weten te genereren dan we vooraf verwachten zal driekwart naar datzelfde spelersbudget gaan."

Wel interessante vragen om over na te denken, maar niet handig om verschillende citaten aan elkaar te koppelen..
De ins en outs van de precieze constructies zullen we niet achter komen.

Duidelijk is wel dat dat spelersfonds ons destijds heeft geholpen, maar de komende tijd weinig direct nieuw spelersbudget oplevert wanneer spelers worden verkocht. Logisch dat ook werd gezegd: 'Liever spelers houden dan verkopen.' Huren en creativiteit blijven de toverwoorden de komende jaren...



Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Dokkumer op augustus 19, 2014, 14:19:40
En nee ik kan me niet vergissen. (Dat geef ik alleen toe aan mijn naaste vertrouwelingen) :devil
Kom kom, dat zijn wij toch
:thumbsup
Henk, held, bedankt

Viper

Cambuur maakt winst van 6 ton

Voor het vierde jaar op rij heeft SC Cambuur zwarte cijfers geschreven. Over het afgelopen seizoen werd een winst van 600.000 euro gemaakt.

,,Daar ben ik best trots op als je ziet waar we als club vandaan zijn gekomen, maar we hebben nog altijd een fors negatief eigen vermogen, helemaal gezond zijn we nog niet.'', zegt algemeen directeur Gerald van den Belt (foto).

Cambuur werkt dit seizoen met een begroting van ongeveer 7 miljoen euro.

http://www.lc.nl/sport/cambuur-maakt-winst-van-6-ton-17840483.html

IsmailvanEssen

Hoop dat we wat meer cijfers komen te zien.. Maar prachtig resultaat natuurlijk! We komen er wel!
Mijn vrouw is bij mij weggelopen omdat ik teveel op dit forum zit...

dizzhead

Er wordt gesproken over een 'fors negatief eigen vermogen'. Heeft iemand hier een indicatie bij? Moet ik aan miljoenen denken of houdt het rond de 1 of 2 miljoen wel op?

reisbureau

Schitterend resultaat.

Komt er in feite op neer dat we op een begroting van 6 milj 10% winst maken. Even een vergelijking.
DKV maakt ten opzichte van onze begroting een verlies van 200%.

And the winner is.

Op alle fronten.
Zelfs in de LC gaat het bij artikelen over Cambuur nu over voetbal en bij DKV over drank (de Wodka van Sibon).

:0= Ik wil meer.