Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

John Hiatt

Citaat van: Lore op januari 30, 2014, 16:39:46
Klopt, maar dat kan ook toch voor Manu of Ogbeche gebruikt zijn

Nee, was nog geld in de begroting. Kosten van Jaliens!

Lore

Citaat van: John Hiatt op januari 30, 2014, 16:44:47
Nee, was nog geld in de begroting. Kosten van Jaliens!

Okay. Nou alleen gebruiken als het moet. Anders lekker voor volgend seizoen. Wij moeten zo ook handhaving kunnen afdwingen

Dokkumer

Citaat van: Lore op januari 30, 2014, 16:39:46
Klopt, maar dat kan ook toch voor Manu of Ogbeche gebruikt zijn
Manu misschien de huursom. Ik ga er niet van uit dat het spelersfonds voor de salarissen gebruikt wordt omdat er nog ruimte in de begroting zou zijn..

Lore

Citaat van: MartD op januari 30, 2014, 12:04:28
Voor de mensen die het jaarverslag over 2012/2013 nog niet hebben gezien:

http://www.cambuur.nl/sites/cambuur.nl/files/publicatieverslag%20KVK%20Cambuur%202012-2013.pdf

Kun je echter niet al te veel conclusies uit halen.

Het is een beetje oude discussie, maar als ik de cijfers lees van vorig jaar, dan heeft
Cambuur toch operationeel verlies gedraaid? Er is volgens mij op de
Winst- en verliesrekening een teruggave van de
belasting over het seizoen 2013/2014 opgenomen. Is er iemand met boekhoudkundig
verstand die mij dit kan uitleggen?

Dokkumer

Over 2012/2013 bedoel je? Dit heeft onder andere te maken met fiscaal compensabele verliezen uit voorgaande jaren (2008/2009 en 2009/2010). Ik ben er vrij zeker van dat het over het lopend boekjaar niet meer van toepassing is.

Dus ja, je kunt een winst boeken en toch belastinggelden terugkrijgen.

Verder is het een lang verhaal, wat niet voor elke leek 100% duidelijk uit te leggen is en ik ben zelf ook geen belastingspecialist.

Lore

Citaat van: Dokkumer op april 14, 2014, 20:53:26
Over 2012/2013 bedoel je? Dit heeft onder andere te maken met fiscaal compensabele verliezen uit voorgaande jaren (2008/2009 en 2009/2010). Ik ben er vrij zeker van dat het over het lopend boekjaar niet meer van toepassing is.

Dus ja, je kunt een winst boeken en toch belastinggelden terugkrijgen.

Verder is het een lang verhaal, wat niet voor elke leek 100% duidelijk uit te leggen is en ik ben zelf ook geen belastingspecialist.

Ik ben het wel gewend om met b.v. Winst en verliesrekeningen te werken, maar ben zeker gedn
expert, maar het operationeel resultaat staat tussen haakjes en de opbrengsten zijn lager dan
de kosten. Dat is dan toch gewoon een operationeel verlies?

Dor jaar verwachten ze trouwens een operationele winst van 500k (ja, ja, ik heb een bron)

Dokkumer

Zal nog even verder terugkijken dan alleen het belastingverhaal en dan reageer ik weer.

Vwb de geschatte winst over dit seizoen kan ik alleen maar bevestigen wat je zegt. Bron is Gerald van den Belt die dit al in de aanloop naar dit seizoen meldde in de diverse media ;) Ik verwacht overigens uiteindelijk nog een positiever operationeel resultaat.

Dokkumer

En ja het resultaat voor belastingen was negatief, het uiteindelijke resultaat na belastingen is het enige wat telt. En dat was een minimale plus...

Je kunt trouwens ook zien dat onze financiële situatie nog steeds niet goed te noemen is door het negatieve EV en dat de kortlopende schulden niet afgedekt worden door de liquide middelen en kortlopende vorderingen. Daar wordt wel hard aan gewerkt overigens.

Lore

Citaat van: Dokkumer op april 14, 2014, 21:16:35
En ja het resultaat voor belastingen was negatief, het uiteindelijke resultaat na belastingen is het enige wat telt. En dat was een minimale plus...

Je kunt trouwens ook zien dat onze financiële situatie nog steeds niet goed te noemen is door het negatieve EV en dat de kortlopende schulden niet afgedekt worden door de liquide middelen en kortlopende vorderingen. Daar wordt wel hard aan gewerkt overigens.

Precies, erg kwetsbaar nog! Ze denken trouwens nu nog steeds op plus 500k uit te komen.
Bron: iemand van d'r rvc

Dokkumer

Citaat van: Lore op april 14, 2014, 21:41:40
Precies, erg kwetsbaar nog! Ze denken trouwens nu nog steeds op plus 500k uit te komen.
Bron: iemand van d'r rvc
Dat is dan weer tegenvallend omdat ik ook weet dat er met name aan de inkomstenkant voorzichtig begroot is.
Uiteraard zijn er ook weer extra uitgaven geweest, dus dat zal elkaar wat opheffen. Dan moet er maar een recordafdacht van hoofdsponsor KvC aankomen :P

Yellow Army

Citaat van: Lore op april 14, 2014, 20:38:47
Het is een beetje oude discussie, maar als ik de cijfers lees van vorig jaar, dan heeft
Cambuur toch operationeel verlies gedraaid? Er is volgens mij op de
Winst- en verliesrekening een teruggave van de
belasting over het seizoen 2013/2014 opgenomen. Is er iemand met boekhoudkundig
verstand die mij dit kan uitleggen?

Klopt, het bedrijfsresultaat was -8K. Oftewel; er was 8000 euro meer uitgegeven dan dat er binnen was gekomen uit gewone bedrijfsvoering.
Area 58

Lore

Citaat van: Dokkumer op april 14, 2014, 21:45:12
Dat is dan weer tegenvallend omdat ik ook weet dat er met name aan de inkomstenkant voorzichtig begroot is.
Uiteraard zijn er ook weer extra uitgaven geweest, dus dat zal elkaar wat opheffen. Dan moet er maar een recordafdacht van hoofdsponsor KvC aankomen :P

Zeker! En die De Graaf moet voor volgend seizoen ook een nieuwe hoofdsponsor presenteren!
Lijkt mij dat dat na zo'n seizoen moet lukken

Eewal

Is er al meer bekend of er gegadigden zijn voor het hoofdsponsorschap? Graag met een fatsoenlijke naam of logo voor op het shirt! Zo nee, een nul extra als sponsorbedrag ;)

drg

Aegon komt vrij toch?  :devil

Dokkumer

Citaat van: Eewal op april 22, 2014, 21:57:08
Is er al meer bekend of er gegadigden zijn voor het hoofdsponsorschap? Graag met een fatsoenlijke naam of logo voor op het shirt! Zo nee, een nul extra als sponsorbedrag ;)
Nu ze de gunning voor de nieuwe Ijshal hebben gekregen mag er zeker wel wat extra bij 8P