Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

Yellow Army

Citaat van: Marc S op november 29, 2013, 11:34:35
Lijkt me dat dit netto winst is. Bruto winst moet namelijk ook nog de salaris kosten + premies vanaf.

Idd brutowinst zegt helemaal niks over een organisatie als een bvo.
Area 58

papier

Is er al ergens een jaarverslag gepubliceerd?

Lore

Citaat van: Yellow Army op november 29, 2013, 13:02:28
Wanneer er over winst wordt gesproken, wordt over het algemeen het bedrag bedoeld wat uiteindelijk onder de streep overblijft, nettowinst dus. Brutowinst is eigenlijk voor een bvo niet relevant omdat het geen goederen inkoopt en doorverkoopt, althans niet als hoofdmoot. Meestal zie je dan ook dat men het heeft over het bedrijfsresultaat (alle inkomsten - alle uitgaven).

Juist, maar dan heb je nog winst voor belasting en rente en winst na belasting en rente.

Goudvinger

Leuk deze discussie, maar wat heeft het voor meerwaarde voor Cambuur om een bruto winst bekend te maken? Volgens mij begrijpt iedereen hier wel dat het om een netto winst gaat.

Lore

Citaat van: Goudvinger op november 29, 2013, 18:18:35
Leuk deze discussie, maar wat heeft het voor meerwaarde voor Cambuur om een bruto winst bekend te maken? Volgens mij begrijpt iedereen hier wel dat het om een netto winst gaat.

Window-dressing! Pama riep ook continu hoe goed het ging. Dit is veel beter voor zijn reputatie....

Lore

En ype Smit geeft het antwoord al op twitter:

@YpeSmid: In dit geval is de brutowinst netto. compensabel verlies door het verleden#cambuur#financien

Len Cantello

We zijn er uit. Einde les economie.
:grolsch
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Lore

Citaat van: Len Cantello op november 30, 2013, 15:32:56
We zijn er uit. Einde les economie.
:grolsch

Zeker! Gaan wij het nu weer over de wedstrijd
hebben..... O nee, ander topic!

De spelers dan......uhhhh


Het stadion ?

MartD

Voor de mensen die het jaarverslag over 2012/2013 nog niet hebben gezien:

http://www.cambuur.nl/sites/cambuur.nl/files/publicatieverslag%20KVK%20Cambuur%202012-2013.pdf

Kun je echter niet al te veel conclusies uit halen.

dizzhead

Citeer

Transferrechten:
Cambuur dient 50% van alle toekomstige transferopbrengsten af te dragen aan het spelersfonds
"Cambuur vooruit". Deze stichting heeft door een eenmalige storting deze rechten aangewend.



Wat is dit precies voor een constructie? Met dat 'spelersfonds'

TM

Citaat van: dizzhead op januari 30, 2014, 12:21:12


Wat is dit precies voor een constructie? Met dat 'spelersfonds'

Hiermee wordt (volgens mij) bedoeld dat er 50% van alle transferopbrengsten terecht komt in het spelersfonds waar weer spelers meer gekocht/gehuurd kunnen worden. Het 'spelersfonds' is gewoon een fonds om spelers mee te kopen/huren.

Dokkumer

Citaat van: TM op januari 30, 2014, 12:26:31
Hiermee wordt (volgens mij) bedoeld dat er 50% van alle transferopbrengsten terecht komt in het spelersfonds waar weer spelers meer gekocht/gehuurd kunnen worden. Het 'spelersfonds' is gewoon een fonds om spelers mee te kopen/huren.
Met andere woorden, transferopbrengsten worden maximaal voor 50% aangewend om de vermogenssituatie te verbeteren ;)
De helft van de transferopbrengst kan dus weer geïnvesteerd worden in nieuwe spelers.

Lore

Citaat van: Dokkumer op januari 30, 2014, 12:35:12
Met andere woorden, transferopbrengsten worden maximaal voor 50% aangewend om de vermogenssituatie te verbeteren ;)
De helft van de transferopbrengst kan dus weer geïnvesteerd worden in nieuwe spelers.

Daar zat dus ook nog wat geld in, want dat is wrs een van de potjes waar VD Belt het steeds over had!

MartD

Citaat van: Lore op januari 30, 2014, 15:24:47
Daar zat dus ook nog wat geld in, want dat is wrs een van de potjes waar VD Belt het steeds over had!
o.a door verkoop diemers/schepers/ozturk zal daar wel iets in zitten. Maar zal niet veel zijn.

Lore

Citaat van: MartD op januari 30, 2014, 16:10:49
o.a door verkoop diemers/schepers/ozturk zal daar wel iets in zitten. Maar zal niet veel zijn.

Klopt, maar dat kan ook toch voor Manu of Ogbeche gebruikt zijn