Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

denistel

Citaat van: Lore op mei 30, 2013, 08:39:29
Klopt, maar het verschil is wel gigantisch. Wat Ajx, Feyenoord en PSV vergeten is dat er wel clubs nodig zijn om tegen te spelen. Een iets eerlijker verdeling zou imo wel sociaal zijn.

de clubs doen de verdeling toch niet

Lore

Citaat van: denistel op mei 30, 2013, 17:48:25
de clubs doen de verdeling toch niet

Daar is een paar jaar geleden over onderhandeld tussen de grote en de kleinere clubs. Dus ja, ze doen die verdeling wel zelf!

Dokkumer

Tot categorie 1 behoren de volgende clubs: FC Emmen en Fortuna Sittard. Deze clubs werken aan hun financieel herstel, wat veelal betekent dat ze moeten saneren. De clubs bepalen zelf hoe zij dat doen, rekening houdend met de richtlijnen van de KNVB. Daartoe stellen zij een plan van aanpak op, dat moet worden goedgekeurd door de licentiecommissie.

Binnen negen meetmomenten (een termijn van drie jaar) moet een club weer structureel in minimaal categorie 2 kunnen worden ingedeeld. Daarbij geldt dat een club die 'terugvalt in categorie 1', in de regel een kortere termijn ter beschikking heeft om terug te keren in minimaal categorie 2. Gedurende het traject houdt de licentiecommissie de club strikt aan de gemaakte afspraken. Indien de club zonder toestemming van de licentiecommissie afwijkt van de gemaakte afspraken, kunnen sancties volgen variërend van een waarschuwing tot winstpunten in mindering.

Tot categorie 2 behoren de volgende clubs: ADO Den Haag, AZ, FC Den Bosch, SC Cambuur, FC Dordrecht, FC Eindhoven, Excelsior, Feyenoord, De Graafschap, FC Groningen, Helmond Sport, Heracles Almelo, NAC Breda, N.E.C., RKC Waalwijk, Roda JC, Sparta Rotterdam, FC Twente, FC Utrecht, Vitesse, VVV-Venlo, Willem II en PEC Zwolle.

Ingedeeld in categorie 3 zijn: Ajax, Almere City FC, Go Ahead Eagles, sc Heerenveen, MVV, FC Oss, PSV, Telstar en FC Volendam.


Jules058

Mocht cambuur handhaven wat ik toch zeer hoop. Dan kunnen er nog meer schulden afgelost worden. Daarbij komt ook dat de gemeente dan niet meer om cambuur heen kan wbh nieuwe stadion. Handhaving is het keywoord!
Eens een Liwwadder, altied een Liwwadder

Dokkumer

Handhaving is naast de financiële voorzichtigheid zeker belangrijk om sneller van je negatieve EV af en schuldenvrij te zijn. Voor de groei van Cambuur is handhaving zeker een must...

YellowBlue

LEEUWARDEN - Cambuur schrijft dit jaar opnieuw zwarte cijfers. De bonussen die spelers voor het kampioenschap kregen, drukten het financiële resultaat wel.

Tegenover de hoge bonussen stonden lage recettes, ook al omdat de club aan het eind van het seizoen veel uitduels speelde.

Toch wordt de financiële basis elk jaar steviger, zei directeur Gerald van den Belt dinsdagavond op een supportersavond in clubhonk 't Hertje. ,,We verwachten komend jaar een prima resultaat.''

Bron: LC.nl

Len Cantello

Citaat van: YellowBlue op oktober 09, 2013, 09:26:48
clubhonk

Bron: LC.nl
Welke Neanderthaler zet zo iets in een 'moderne' krant. Geen wonder dat ze op de rand van de financiele afgrond staan bij de LC......
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Yellow Army

Het volledige artikel:

Cambuur in de plus ondanks bonussen

LEEUWARDEN – Cambuur schrijft dit jaar opnieuw zwarte cijfers. De bonussen die spelers voor het kampioenschap kregen, drukten het financiële resultaat wel.

Tegenover de hoge bonussen stonden lage recettes. Van de laatste vijf wedstrijden, toen Cambuur serieus kans begon te maken op het kampioenschap, speelde de club er vier uit. Toch wordt de financiële basis elk jaar steviger, zei directeur Gerald van den Belt dinsdagavond op een supportersavond in clubhonk 't Hertje.
,,We verwachten komend jaar een prima resultaat.''
De overgang naar de eredivisie is goed verlopen, vond hij. De flink uitgebreide organisatie staat. Elke thuiswedstrijd is met zo'n 10.000 supporters zo goed als uitverkocht. Vóór de promotie was dit gemiddeld de helft. Van de gemeentelijke garantstelling van €750.000 uit 2011 is nu €200.000 afbetaald. Vanwege een aantal incidenten heeft Cambuur veel te verliezen, vond burgemeester Ferd Crone. ,,We hebben nu een
goede naam. Hoe langer het goed gaat, hoe beter.''
Een aantal supporters was boos dat zij bij de wedstrijd tegen AZ, komende zondag, niet met kleine busjes naar Alkmaar mogen afreizen. Zij hadden het gevoel dat Cambuur en Crone hierbij waren betrokken. Volgens de burgemeester en Van den Belt lag de beslissing puur bij AZ. Nog voor het einde van het jaar hoopt Van den Belt met een concreet plan voor een nieuw stadion naar de gemeente te gaan. Volgens Crone kan het stadion er komen. ,,Als we het volhouden zoals het gaat, is er het begin van een oplossing.''
Area 58

Lore

SC Cambuur heeft een bescheiden winst geboekt van € 28.000 over het seizoen 2012/2013. In het kampioensjaar is de winst beperkt gebleven door de hoge premielast.
Met de winst over het seizoen 2012/2013 is voor het 3e opeenvolgende jaar een positief resultaat geboekt. De kampioenspremies voor spelers en trainers hebben het resultaat gedrukt, daar waar de recettes ten gevolge van de vele uitwedstrijden in het seizoensslot tegenvielen voor een kampioensjaar.

Ook voor het huidige seizoen is een substantiële winst geprognosticeerd. De verwachting en ambitie is dat Cambuur na het resultaat over seizoen 2013/2014 de liquiditeitszorgen definitief achter zich laat. Daarmee is Cambuur dan, ondanks het negatief eigen vermogen, een relatief gezonde club.

bron: cambuur.nl

Iemand een idee of dit winst voor rentelasten is?

Breekie

Citaat van: Lore op november 28, 2013, 16:47:59
Iemand een idee of dit winst voor rentelasten is?

Lijkt mij wel. Anders kun je niet spreken over een positief resultaat. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de jaarrekening. Iemand toevallig in het bezit hiervan?

Yellow Army

Citaat van: Lore op november 28, 2013, 16:47:59
SC Cambuur heeft een bescheiden winst geboekt van € 28.000 over het seizoen 2012/2013. In het kampioensjaar is de winst beperkt gebleven door de hoge premielast.
Met de winst over het seizoen 2012/2013 is voor het 3e opeenvolgende jaar een positief resultaat geboekt. De kampioenspremies voor spelers en trainers hebben het resultaat gedrukt, daar waar de recettes ten gevolge van de vele uitwedstrijden in het seizoensslot tegenvielen voor een kampioensjaar.

Ook voor het huidige seizoen is een substantiële winst geprognosticeerd. De verwachting en ambitie is dat Cambuur na het resultaat over seizoen 2013/2014 de liquiditeitszorgen definitief achter zich laat. Daarmee is Cambuur dan, ondanks het negatief eigen vermogen, een relatief gezonde club.

bron: cambuur.nl

Iemand een idee of dit winst voor rentelasten is?

Als je de tekst letterlijk neemt dan is het na rentelasten. Winst = bedrijfsresultaat - rente, belasting, etc.
Area 58

Lore

Citaat van: Yellow Army op november 28, 2013, 21:40:45
Als je de tekst letterlijk neemt dan is het na rentelasten. Winst = bedrijfsresultaat - rente, belasting, etc.

Nou daar zit het nu net in. Er wordt niet gesproken over bruto of netto winst! Winst is echt een heel betrekkelijk begrip en daarom kan je geen enkele conclusie trekken uit een losse opmerking over winst!

Marc S

Citaat van: Lore op november 29, 2013, 09:06:39
Nou daar zit het nu net in. Er wordt niet gesproken over bruto of netto winst! Winst is echt een heel betrekkelijk begrip en daarom kan je geen enkele conclusie trekken uit een losse opmerking over winst!

Lijkt me dat dit netto winst is. Bruto winst moet namelijk ook nog de salaris kosten + premies vanaf.

Len Cantello

Tot zover de les economie....
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Yellow Army

Citaat van: Lore op november 29, 2013, 09:06:39
Nou daar zit het nu net in. Er wordt niet gesproken over bruto of netto winst! Winst is echt een heel betrekkelijk begrip en daarom kan je geen enkele conclusie trekken uit een losse opmerking over winst!

Wanneer er over winst wordt gesproken, wordt over het algemeen het bedrag bedoeld wat uiteindelijk onder de streep overblijft, nettowinst dus. Brutowinst is eigenlijk voor een bvo niet relevant omdat het geen goederen inkoopt en doorverkoopt, althans niet als hoofdmoot. Meestal zie je dan ook dat men het heeft over het bedrijfsresultaat (alle inkomsten - alle uitgaven).
Area 58