Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

zeewolde



Elfsteden

Misschien zag hij het zelf niet meer zitten. Een goede kandidaat zal zelf ook wel inzicht in financien en prognoses willen.

Geelblauwstiens


Lore

Citaat van: Lore op juni 06, 2026, 12:04:28
Er moet iets achter zitten. Hij beschermt de directie en richt zijn peilen op de RVC en stichtingsbestuur. Terecht, maar het begint bij de directie. Als er echt niets in gebeurd met het plan voor de knvb, dan stel je onze licentie in de waagschaal. En dat is onbehoorlijk bestuur en begint bij de bestuurders.

Ik moet dit toch even corrigeren. Mooi zegt helemaal niet dat er geen herstelplan ligt. Hij zegt dat er geen vragen zijn gesteld door de RVC. Dan ligt het dus niet bij het bestuur.

?Kooi: ?Vanuit de stichting is sinds oktober 2025, het moment waarop Cambuur wist dat er een herstelplan moest komen, geen enkele actie gekomen. Ze hebben nooit inhoudelijke vragen gesteld over een plan van aanpak. Vanuit de rvc geldt hetzelfde. En de directie (Ard de Graaf en Harry van der Zee, red.) zijn sinds oktober alleen maar aan het puinruimen geweest. Er lagen stapels facturen. Niets was goed ingeboekt.?



Bernardo

Citaat van: Elfsteden op juni 06, 2026, 22:35:31
Lijkt me de enige mogelijkheid voor rvc nu. Keiharde eis van Kooi voor garantstelling.
Zal ook nog wel wat moeten gebeuren in stichtingsbestuur

Lore

#1523
Citaat van: Bernardo op juni 06, 2026, 22:43:29
Zal ook nog wel wat moeten gebeuren in stichtingsbestuur

Waarom hebben wij dat eigenlijk? Een stichtingsbestuur? Wat is hun doel? Het lijkt mij dat de RVC toezicht houdt op het bestuur.


Ik heb het inmiddels even opgezocht, maar het komt uit de vorige financi?le crisis. Het zorgt voor de benoeming van de RVC. Maar houdt dus geen toezicht op het dagelijks functioneren. Het is dus uiteindelijk een soort vergadering van aandeelhouders.

Op grote afstand dus.

Elfsteden

Cambuur BVO zit in een BV. Alle aandelen van die BV zijn eigendom van de stichting. Dus je kunt nooit zonder stichtingsbestuur. Feitelijk is het stichtingsbestuur het hoogste orgaan. Zij benoemen idd rvc.

Lore

Citaat van: Elfsteden op juni 06, 2026, 23:13:44
Cambuur BVO zit in een BV. Alle aandelen van die BV zijn eigendom van de stichting. Dus je kunt nooit zonder stichtingsbestuur. Feitelijk is het stichtingsbestuur het hoogste orgaan. Zij benoemen idd rvc.

En er zal in de statuten dan iets staan over verkoop van aandelen? Want feitelijk zijn ze gewoon aandeelhouder toch? Maar dan dus ook op verre afstand van het dagelijks bestuur en ook geen controle dus op het dagelijks bestuur. Waarom is kooi dan zo boos op ze?

Elfsteden

Citaat van: Lore op juni 06, 2026, 23:51:53
En er zal in de statuten dan iets staan over verkoop van aandelen? Want feitelijk zijn ze gewoon aandeelhouder toch? Maar dan dus ook op verre afstand van het dagelijks bestuur en ook geen controle dus op het dagelijks bestuur. Waarom is kooi dan zo boos op ze?

Aandelen zijn gesplitst. Theoretisch zou stichting de aandelen kunnen verkopen. In de praktijk niet, want de financiele waarde van de aandelen zit bij de certificaathouders. Die zouden moeten instemmen en krijgen dan het geld bij verkoop ook. Kooi heeft nu in het stichtingsbestuur Arnout de Hair laten plaatsnemen omdat Bert van den Brink niet is herkozen. Waarschijnlijk is die move voldoende voor Kooi als het over stichtingsbestuur gaat?

Lore

Citaat van: Elfsteden op juni 07, 2026, 00:23:11
Aandelen zijn gesplitst. Theoretisch zou stichting de aandelen kunnen verkopen. In de praktijk niet, want de financiele waarde van de aandelen zit bij de certificaathouders. Die zouden moeten instemmen en krijgen dan het geld bij verkoop ook. Kooi heeft nu in het stichtingsbestuur Arnout de Hair laten plaatsnemen omdat Bert van den Brink niet is herkozen. Waarschijnlijk is die move voldoende voor Kooi als het over stichtingsbestuur gaat?

Tsjah, ik zou ook niet weten wat at hij anders daar zou willen.

Naastismis

Leuk en aardig dat Kooi Cambuur financieel ondersteunt, maar hij krijgt nu wel veel te veel macht nu, RVC is opgestapt mede dankzij Kooi, hij heeft een stormram in het stichtingsbestuur gezet(du Hair). Dit gaat helemaal fout.

Lore

Citaat van: Naastismis op juni 07, 2026, 07:55:20
Leuk en aardig dat Kooi Cambuur financieel ondersteunt, maar hij krijgt nu wel veel te veel macht nu, RVC is opgestapt mede dankzij Kooi, hij heeft een stormram in het stichtingsbestuur gezet(du Hair). Dit gaat helemaal fout.

Het lijkt mij ook niet wenselijk, maar wat is het alternatief?