Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: Galdiano op juni 06, 2026, 11:59:56
Gaat hij niet doen verwacht ik.
Kan heel slecht tegen stress. Is heel sterk met cijfers maar na zoveel puinruimen eerder bij Cambuur en Twente gaat hij dat als RVC lid echt niet nog eens doen.

Maar het is toch ook onwenselijk dat een lid van de RVC toezicht gaat houden op beleid waar hij zelf jarenlang verantwoordelijk voor is geweest? Wij wilde juiste van amateurisme af toch?

Elfsteden

Hij heeft nogal wat voor de kiezen gehad idd. Maar misschien uit de spotlights kan hij wel adviezen geven. Ik zou als ik financieel verantwoordelijke was graag met hem willen sparren

James

Citaat van: Lore op juni 06, 2026, 12:04:28
Er moet iets achter zitten. Hij beschermt de directie en richt zijn peilen op de RVC en stichtingsbestuur. Terecht, maar het begint bij de directie. Als er echt niets in gebeurd met het plan voor de knvb, dan stel je onze licentie in de waagschaal. En dat is onbehoorlijk bestuur en begint bij de bestuurders.

Ja dat gevoel heb ik ook. Pieter zegt hier iets namens Ard. Net zoals Henk toen ook niet zomaar iets zei over die ?kippenvanger.?

Inferno-058

Was die vd Brink toch zo gek nog niet

James

Citaat van: Lore op juni 06, 2026, 12:05:39
Maar het is toch ook onwenselijk dat een lid van de RVC toezicht gaat houden op beleid waar hij zelf jarenlang verantwoordelijk voor is geweest? Wij wilde juiste van amateurisme af toch?

Ja idd als je het zo zegt is dat ook onwenselijk. Eigenlijk zou hij dan helemaal niet in de RVC plaats kunnen nemen.

James

Citaat van: Inferno-058 op juni 06, 2026, 12:25:47
Was die vd Brink toch zo gek nog niet

Als je een knuppel in het hoenderhok gooit?

Als Pieter maar lang genoeg dingen roept zijn de supporters straks ook klaar met hem i.p.v. dat we luisteren naar wat iemand te zeggen heeft.

mark1989

Ik begrijp wel dat er kritiek is op de RVC en dat vervanging wenselijk is.
Maar dat lost niet meteen het financiele probleem op.

Ik heb al vanaf het begin het van nieuwe stadion twijfels gehad over hoe men naar operationele kosten kijkt.
Een club moet operationeel gezond zijn en kan door incidenten een negatief vermogen hebben.  Maar het lijkt er op dat Cambuur operationeel geen grip heeft.
Met de transferinkomsten die al zijn behaald zou er geen tekort moeten zijn.
Cambuur geeft gewoon structureel te veel uit. En er komt te weinig binnen. Volgens mij verdienen ze nauwelijks iets aan drank verkoop en led boarding.
Omdat overal tussenpersonen en bedrijven tussen zitten die hun zakken vullen.
FC twente doet bijvoorbeeld de horeca helemaal zelf. Daar halen ze tonnen mee binnen. Daar moet je vooraf over nadenken. Nu zitten ze aan langjarige contracten vast.

James

Citaat van: mark1989 op juni 06, 2026, 12:29:43
Ik begrijp wel dat er kritiek is op de RVC en dat vervanging wenselijk is.
Maar dat lost niet meteen het financiele probleem op.

Ik heb al vanaf het begin het van nieuwe stadion twijfels gehad over hoe men naar operationele kosten kijkt.
Een club moet operationeel gezond zijn en kan door incidenten een negatief vermogen hebben.  Maar het lijkt er op dat Cambuur operationeel geen grip heeft.
Met de transferinkomsten die al zijn behaald zou er geen tekort moeten zijn.
Cambuur geeft gewoon structureel te veel uit. En er komt te weinig binnen. Volgens mij verdienen ze nauwelijks iets aan drank verkoop en led boarding.
Omdat overal tussenpersonen en bedrijven tussen zitten die hun zakken vullen.
FC twente doet bijvoorbeeld de horeca helemaal zelf. Daar halen ze tonnen mee binnen. Daar moet je vooraf over nadenken. Nu zitten ze aan langjarige contracten vast.

Ja met de horeca begrijp ik ook niet. Het lijkt iets van snel geld willen krijgen. Totdat je straks nergens meer geld van krijgt omdat je het al gekregen hebt. Dan kun je alleen nog verdienen aan transfers.

Elfsteden

Zolang je in acute liquiditeitsproblemen zit heb idd snel geld nodig. Met de rug tegen de muur heb je de luxe niet op naar lange termijn consequenties te kijken.

Galdiano

Wat te denken met sponsorovereenkomsten die vooraf voldaan zijn ipv het gespreid betalen.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Lore

Citaat van: James op juni 06, 2026, 12:26:00
Ja idd als je het zo zegt is dat ook onwenselijk. Eigenlijk zou hij dan helemaal niet in de RVC plaats kunnen nemen.

Precies. Vanuit goor governance zou dat inderdaad beter zijn.

James

De reactie namens de RVC van Erik van der Waard is ook een hele lap tekst maar inhoudelijk nul komma nul waard. Dit zijn van die geformuleerde teksten die je vaak als reactie ziet. Zeg dan niks.

Derkx R.H.

v/d Belt commissaris voetbalzaken in plaats van Hollander

Elfsteden

Zou wel graag inhoudelijke reactie willen van Stichtingsbestuur. Daarin zitten ook 2 vertegenwoordigers namens ons als supporters. Innformeer ons graag snel over wat er nu gaat gebeuren.

Lore

Citaat van: James op juni 06, 2026, 13:01:17
De reactie namens de RVC van Erik van der Waard is ook een hele lap tekst maar inhoudelijk nul komma nul waard. Dit zijn van die geformuleerde teksten die je vaak als reactie ziet. Zeg dan niks.

Tsjah, als je geschoren wordt moet je stil zitten! Alles wat hij nu zegt is niet goed