Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

Bankzitter

Ik vind het verschil tussen de "voetbal-tak" en financi?le beleid/toezicht zo schrijnend.

Eerste elftal, TD, scouting en jeugdopleiding presteren uitstekend en dat lijkt allemaal ook op visie en kwaliteit te leunen en dus geen incidentele succesjes.

Maar financieel profiteren we daarbij blijkbaar niet van omdat de controle op inkomsten en uitgaven niet diezelfde  visie en professionaliteit heeft.

Die garantie zal er wel komen maar keerzijde is dat Kooij straks de bepalende man wordt en je moet dan hopen dat hij wel grip op de financi?n krijgt.
Een gevolg van laksheid en niet zelf de regie pakken, dan neemt een ander dat over.

Lore

Citaat van: Yellow Army op juni 06, 2026, 10:01:41
Is niet te zeggen. Een liquiditeitstekort is simpelweg het verschil tussen (verwachte) uitgaven en inkomsten. In dit geval dus 4,9mln negatief

Ja, dat snap ik. Maar je weet toch wel welk deel van de lange termijn schuld volgend jaar aflosbaar wordt en dus naar de korte termijn schulden opschuift? Dan weet je ook of dit een structureel probleem is (als inkomsten gelijk blijven).

Ik denk haast wel, omdat van der brink zegt dat de club hier zelf niet meer uit komt en herfinanciering noodzakelijk is

Lore

Citaat van: De Gast op juni 06, 2026, 10:02:30
Ook geeft Pieter aan dat Ard op was. Kun je daaruit concluderen dat Pieter Ard niks verwijt?

Hij neemt ze in ieder geval in bescherming. Hij heeft de RVC de schuld dat zij oa geen toezicht hebben gehouden op het ontwikkeling van het herstelplan. Dat lijkt terrecht, maar dit is natuurlijk ook de verantwoordelijkheid van de directie

Andy King

En in hoeverre heeft dit invloed op het spelersbudget/-beleid?

Elfsteden

Precies. De oorzaak van de financiele situatie is misschien door overmacht ontstaan. Gigantisch bouwproject met heel veel tegenslagen die niemand toe te rekenen zijn. Dankzij Kooi staan we nog overeind. Maar nu ook op financien professionaliseren. En je ontkomt volgens mij niet aan een complete herfinancierings opdracht

sunderland

Citaat van: Andy King op juni 06, 2026, 11:12:16
En in hoeverre heeft dit invloed op het spelersbudget/-beleid?
heeft er zeker invloed op., n? begrijp je ook het Diemers verhaal en de jonge jonkjes beter. Als je Boef nu goed verkoopt dan is het in 1 klap een stuk beter. Niet dat het dan helemaal is opgelost maar zeker de helft

Lore

Citaat van: Elfsteden op juni 06, 2026, 11:14:16
.t Maar nu ook op financien professionaliseren. En je ontkomt volgens mij niet aan een complete herfinancierings opdracht

Dat is echt mega complex. Niemand zal zo zijn schulden afboeken, rente verlagingen accepteren of een langere aflossingsperiode accepteren. De gemeente heeft al eens nee gezegd, maar het lijkt onvermijdelijk om daar wederom te proberen iets te regelen


Citaat van: sunderland op juni 06, 2026, 11:14:41
heeft er zeker invloed op., n? begrijp je ook het Diemers verhaal en de jonge jonkjes beter. Als je Boef nu goed verkoopt dan is het in 1 klap een stuk beter. Niet dat het dan helemaal is opgelost maar zeker de helft

Het helpt absoluut, verkoop is onvermijdelijk. Maar de problemen lijken nog veel en veel groter

Elfsteden

Citaat van: Lore op juni 06, 2026, 11:21:51
Dat is echt mega complex. Niemand zal zo zijn schulden afboeken, rente verlagingen accepteren of een langere aflossingsperiode accepteren. De gemeente heeft al eens nee gezegd, maar het lijkt onvermijdelijk om daar wederom te proberen iets te regelen


Het lijkt toch de enige structurele oplossing. Wat is het alternatief? Ook voor de schuldeisers. Maar dan moet je wel kunnen aantonen dat je voortaan wel in control blijft.

Lore

Citaat van: Elfsteden op juni 06, 2026, 11:32:35
Citaat van: Lore op juni 06, 2026, 11:21:51

Het lijkt toch de enige structurele oplossing. Wat is het alternatief? Ook voor de schuldeisers. Maar dan moet je wel kunnen aantonen dat je voortaan wel in control blijft.

Mee eens. Behalve als ik een van de schuldeisers was en het om mijn geld ging

James

Citaat van: Elfsteden op juni 06, 2026, 10:49:05
Hopelijk krijgt Van den Belt de portefeuille financien

_O_

Cor

Hoe het ook is, het is het repeterende verhaal bij Cambuur. In de 54 jaar dat ik al bij de club kom is het nooit anders geweest. Financieel een dikke bende, alle excuses ten spijt.

James

Citaat van: De Gast op juni 06, 2026, 10:02:30
Ook geeft Pieter aan dat Ard op was. Kun je daaruit concluderen dat Pieter Ard niks verwijt?

Pieter heeft Ard hoog zitten en dit is een hele bewuste actie om de boel op scherp te zetten en dat je niet de hele tijd maar kan blijven aankloppen bij Pieter en er voor de rest geen beleid/lijn zichtbaar wordt.

Dat wervingsbureau is natuurlijk ook een aanfluiting. Over amateurisme gesproken?

Elfsteden

Citaat van: Lore op juni 06, 2026, 11:34:09
Mee eens. Behalve als ik een van de schuldeisers was en het om mijn geld ging

Ja dat klopt helemaal.

Galdiano

Citaat van: Elfsteden op juni 06, 2026, 10:49:05
Hopelijk krijgt Van den Belt de portefeuille financien

Gaat hij niet doen verwacht ik.
Kan heel slecht tegen stress. Is heel sterk met cijfers maar na zoveel puinruimen eerder bij Cambuur en Twente gaat hij dat als RVC lid echt niet nog eens doen.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Lore

Citaat van: James op juni 06, 2026, 11:38:31
Pieter heeft Ard hoog zitten en dit is een hele bewuste actie om de boel op scherp te zetten en dat je niet de hele tijd maar kan blijven aankloppen bij Pieter en er voor de rest geen beleid/lijn zichtbaar wordt.

Dat wervingsbureau is natuurlijk ook een aanfluiting. Over amateurisme gesproken?

Er moet iets achter zitten. Hij beschermt de directie en richt zijn peilen op de RVC en stichtingsbestuur. Terecht, maar het begint bij de directie. Als er echt niets in gebeurd met het plan voor de knvb, dan stel je onze licentie in de waagschaal. En dat is onbehoorlijk bestuur en begint bij de bestuurders.