Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

NRG

Citaat van: AL op juni 05, 2026, 18:43:25
Zeer zorgwekkend maar dit is toch geen verrassing meer?


Het lijkt er nu toch wel op dat Kooi echt veranderingen eist. Als ik dat stuk zo lees wordt dat ook de hoogste tijd.

Andy King

Uiteraard is dit artikel wat aangezet door de LC, maar de kern blijft. Organisatorisch gewoon slecht. Ik dacht juist dat ze het wel aardig op de rails hadden. Vroeg me wel af waarom het zo lang duurt voordat er een nieuwe algemeen directeur is. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Derkx R.H.

En heel verhaal maar hier draait het om... ?Zonder bestuurlijke vernieuwing, in alle lagen van de club, sta ik niet garant.?

Galdiano

Citaat van: AL op juni 05, 2026, 18:43:25
Zeer zorgwekkend maar dit is toch geen verrassing meer?

Als je 9 maanden aan een plan kan werken en er niets gebeurd is is dat voor mij een grote verassing.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Viper

Citaat van: Derkx R.H. op juni 05, 2026, 18:56:24
En heel verhaal maar hier draait het om... ?Zonder bestuurlijke vernieuwing, in alle lagen van de club, sta ik niet garant.?

Pijnlijk. Kooi noemde dit al tijdens zijn eerste kennismaking. Aanvankelijk als een mooie uitdaging (met name de commerci?le afdeling), maar inmiddels kennelijk als een vereiste.

michello

Dat stuk over punten in mindering, dat zou toch niet voor komend seizoen al gelden? Ik meende dat, dat juist afgewend was?

Korezev

Citaat van: Andy King op juni 05, 2026, 18:50:40
Uiteraard is dit artikel wat aangezet door de LC, maar de kern blijft. Organisatorisch gewoon slecht. Ik dacht juist dat ze het wel aardig op de rails hadden. Vroeg me wel af waarom het zo lang duurt voordat er een nieuwe algemeen directeur is. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Begrijp je nu waarom het zo lang duurt?

Korezev

Citaat van: michello op juni 05, 2026, 19:11:29
Dat stuk over punten in mindering, dat zou toch niet voor komend seizoen al gelden? Ik meende dat, dat juist afgewend was?
Dit staat in het stuk hierboven:
Eentje die er niet om liegt bovendien. Kooi moet garantstaan voor 4,9 miljoen euro. Anders is het financieel herstelplan van Cambuur, dat voor 15 juni moet worden ingediend bij de KNVB, goedbeschouwd niets waard.

Voor Cambuur dreigt dan een puntenaftrek bij de start van het nieuwe seizoen in de eredivisie. ?Dat begint bij 3 punten en elke twee weken dat je je zaken niet voor elkaar hebt komen daar drie punten in mindering bij?, aldus Kooi. ?Dat gaat net zo lang door tot je ergens in augustus geen licentie meer hebt.?

Ze hebben nog 10 dagen

michello

Dan wordt dit dus een machtsgreep van Kooi, dat kan niet anders. Hij heeft al voorgesorteerd met een pion in het stichtingsbestuur.

Trainert!

Wat een ellende, dat wordt weer degraderen komend seizoen.

Sonnema

Citaat van: michello op juni 05, 2026, 19:21:14
Dan wordt dit dus een machtsgreep van Kooi, dat kan niet anders. Hij heeft al voorgesorteerd met een pion in het stichtingsbestuur.

Waarom denk je dat? Het is toch duidelijk wat hij daarover zegt, hij heeft iemand naar voren geschoven om te helpen de financi?le problemen op te gaan lossen omdat het Cambuur zelf niet lukt. Er moet bestuurlijk veranderingen komen anders is het gewoon klaar met de financi?le steun van Pieter Kooi. Iets wat V/d Brink al heeft geroepen maar die man moest eruit, blijkbaar zag de man het toch wel. Nu heeft Erik De Waard de zware taak om de juiste mensen te vinden, maar ja wie wil hier instappen. Er is nog steeds geen algemeen directeur, terwijl het toch al een tijd bekend is dat die er moet gaan komen. Nog 10 dagen om de boel voor elkaar te krijgen anders begin je slecht aan het seizoen en wie wil hier dan nog als voetballer heen.

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: Derkx R.H. op juni 05, 2026, 18:56:24
En heel verhaal maar hier draait het om... ?Zonder bestuurlijke vernieuwing, in alle lagen van de club, sta ik niet garant.?

Maar vooral in de RVC-laag, begrijp ik uit zijn woorden...?
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

sunderland

Wake up call voor alles en iedereen!
Zoals het nu gaat en staat komt het niet goed. !
Nu begrijp je ook meer Diemers verhaal en jonge jonkjes

oost

Wat een gigantische shit show is dit zeg.
Niemand wil de verantwoordelijkheid nemen.
Wat mij betreft neem kooi de gehele Club maar over.
Dit gaat op de hasses verkeerd als dit zo doorgaat :(

James

Pieter vind dat er moet worden doorgepakt en schud de boel wakker. Niet lullen maar poetsen net als in het bedrijfsleven. Door een geldschieter is de urgentie niet echt voelbaar het wordt tijd voor doorpakken en niet alleen maar praatjes.

Dat bureau wat op zoek zou naar een geschikte kandidaat. Hoe lijkt dat?

Cambuur heeft een ingecalculeerd risico genomen met het stadion want een nieuw stadion levert voor kleinere clubs altijd problemen op maar je hebt het stadion en daarmee de toekomst.