Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

diekhuzen

Een voorbeeld uit de praktijk. Van de 670 duizend euro die Cambuur vorig jaar verdiende aan Bangura, bleef na afdrachten aan de speler, zaakwaarnemer en tussenpersonen 535 duizend euro over. Daar moest vervolgens nog de afdracht aan het spelersfonds af, waardoor Cambuur onderaan de streep netto slechts vier ton overhield.

Galdiano

Citaat van: michello op januari 21, 2026, 09:05:04

Volgens mij is er al een deel afgedragen bij de transfer van Smit aan het spelersfonds. Ik weet natuurlijk niet wat de afspraken zijn, maar bonussen en doorverkooppercentages horen daar toch niet bij lijkt me..

En toch zou ik dit soort extra's gelijk aflossen bij de kortlopende schulden.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Lore

Citaat van: oost op januari 21, 2026, 08:36:00
Weet hier ook iemand hoelang of hoeveel het spelers fonds nog doorloopt?


Ik ga er een beetje vanuit dat er maar 1 spelersfonds is. Maar iemand die deelneemt in het spelersfonds melde dat zij 40.000 euro hebben overgemaakt en dat er een maximaal rendement was afgesproken. Over periode heb ik niets gehoord, maar het is dus niet dat het spelersfonds ongelimiteerd is.

Noordcambuur

Citaat van: Galdiano op januari 21, 2026, 09:41:12
En toch zou ik dit soort extra's gelijk aflossen bij de kortlopende schulden.
klopt helemaal aflossen  :thumbsup

michello

Spelersfonds loopt af als er rond de 1 miljoen (wat nog ongeveer openstaat) is afgelost. (25 % gaat naar fonds per transfer) of als het jaar 2034 is bereikt.

Lore

Citaat van: michello op januari 21, 2026, 10:47:49
Spelersfonds loopt af als er rond de 1 miljoen (wat nog ongeveer openstaat) is afgelost. (25 % gaat naar fonds per transfer) of als het jaar 2034 is bereikt.

Dan gaan ze dit seizoen daar wel uit komen. Kan al het geld weer naar de club!

Wat trouwens wel een extra lekker bijkomstigheid met dit onverwachte geld is. Is dat de financiele druk weer wat afneemt, dus dat je weer wat steviger staat bij onderhandelingen over de vertrek van Baouf en Sjostrand!

michello

Absoluut!
Ik zie ons dezelfde klapper maken met Nieling overigens. Die staat er heel goed op in Itali? en zou zomaar voor hetzelfde bedrag (+- ?5 miljoen) naar de serie A kunnen vertrekken. Er was al belangstelling, uit betrouwbare bron vernomen.

Noordcambuur

Citaat van: oost op januari 21, 2026, 08:36:00
Weet hier ook iemand hoelang of hoeveel het spelers fonds nog doorloopt?
De club staat aardig in de steigers

Rekensom
1 miljoen Smi
3 miljoen? Boef
2 miljoen sjorstrand
5 miljoen promotie

Kom ik al snel op 10 miljoen plus |:)

Ik hoop alleen dat er niet te veel naar het spelersfonds moet? :wall
en misschien Nieling toevoegen aan het rijtje 1 miljoen?

mindra

we moeten hopen dat baouf gekozen wordt om mee te gaan na het wk.
mocht hij daar dan ook opvallen dan gaat het bedrag vele malen hoger uitvallen.

Lore

Ik hoop echt dat ze het geld gebruiken voor de herfinanciering van de schulden! En straks komen de skyboxen ook in de begroting terecht. Zij nu gebruikt voor het vullen van gaten.

Lore

Was is er ook niet een afspraak met de gemeente dat Cambuur een deel van de transfersommen moest gebruiken om versnelt af te lossen?

Noordcambuur

Citaat van: Lore op januari 21, 2026, 14:55:55
Ik hoop echt dat ze het geld gebruiken voor de herfinanciering van de schulden! En straks komen de skyboxen ook in de begroting terecht. Zij nu gebruikt voor het vullen van gaten.
was dat geen 3 jaar.

Lore

Citaat van: Noordcambuur op januari 21, 2026, 15:15:45
was dat geen 3 jaar.

Ja, klopt. Ik ben wat te enthousiast

michello

?Luchtkasteel Cambuur: met modaal salaris in villa wonen?
https://www.vi.nl/pro/luchtkasteel-cambuur-met-modaal-salaris-in-villa-wonen
Iemand die dit gezien/gehoord heeft?

Poetser

Citaat van: michello op februari 18, 2026, 13:27:40
?Luchtkasteel Cambuur: met modaal salaris in villa wonen?
https://www.vi.nl/pro/luchtkasteel-cambuur-met-modaal-salaris-in-villa-wonen
Iemand die dit gezien/gehoord heeft?

Krijgen we dit weer.

:O