Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: Korezev op november 15, 2025, 09:21:39
Als ik het goed begrijp is er dus helemaal niets naar buiten gebracht door Cambuur en de pers meldt al dat het voortbestaan onder druk staat.
Zijn er dan mensen binnen Cambuur die buiten hun beurt praten of anders gezegd er zijn mensen die lekken en dan waarschijnlijk tegen een "kleine vergoeding".
De ratten van OF en LC ruiken dan hun kans en kunnen zo de sportieve malaise bij DKV een beetje verdoezelen.

Het lc baseert zich op de jaarrekening, die Cambuur weigert naar buiten te brengen. En waar zij verder geen enkel commentaar op geven, behalve: het komt wel goed.

Als er iets met onze geldschieters gebeurd en er staat niets op papier, dan zijn we in failliet.  Dat zou iedereen met historisch besef bij Cambuur kunnen weten.

Het is niet het LC wat hier rare dingen doet. Zwaar negatieve kengetallen publiceren en geen verklaringen geven, dat is echt heel raar.

fred

Hoe zit dat met die basic fit,action, speelhal etc.....die waren er vorig jaar niet. Beurt de club daar huur van ?

roepieh

Citaat van: Lore op november 15, 2025, 16:40:31
Het lc baseert zich op de jaarrekening, die Cambuur weigert naar buiten te brengen. En waar zij verder geen enkel commentaar op geven, behalve: het komt wel goed.

Als er iets met onze geldschieters gebeurd en er staat niets op papier, dan zijn we in failliet.  Dat zou iedereen met historisch besef bij Cambuur kunnen weten.

Het is niet het LC wat hier rare dingen doet. Zwaar negatieve kengetallen publiceren en geen verklaringen geven, dat is echt heel raar.

typisch cambuur toch. en dan komen ze na 4 weken met een cambuur tv filmpje met ard en dan gaan ze alsnog alles uitleggen..voor de helft  :_schater

Oud Cambuur

Citaat van: Lore op november 15, 2025, 16:40:31
Het lc baseert zich op de jaarrekening, die Cambuur weigert naar buiten te brengen. En waar zij verder geen enkel commentaar op geven, behalve: het komt wel goed.

Als er iets met onze geldschieters gebeurd en er staat niets op papier, dan zijn we in failliet.  Dat zou iedereen met historisch besef bij Cambuur kunnen weten.

Het is niet het LC wat hier rare dingen doet. Zwaar negatieve kengetallen publiceren en geen verklaringen geven, dat is echt heel raar.
Flauwekul onze geldschieters hebben certificaten als er wat met hun gebeurd of ze willen ophouden moeten ze die eerst maar zien te verkopen. Er is niets verder naar buiten gekomen wat we nog niet wisten paniekzaaierij de krant moet vol en OF papegaait alles na

sunderland

Citaat van: Lore op november 15, 2025, 16:40:31
Het lc baseert zich op de jaarrekening, die Cambuur weigert naar buiten te brengen. En waar zij verder geen enkel commentaar op geven, behalve: het komt wel goed.

Als er iets met onze geldschieters gebeurd en er staat niets op papier, dan zijn we in failliet.  Dat zou iedereen met historisch besef bij Cambuur kunnen weten.

Het is niet het LC wat hier rare dingen doet. Zwaar negatieve kengetallen publiceren en geen verklaringen geven, dat is echt heel raar.
Lc wat een kut krant. Je club uit jou stad proberen zo negatief mogelijk neer te zetten.
Luister liever naar Henk die uitleg heeft gehad van Kooi

Vlampiep

Citaat van: sunderland op november 15, 2025, 17:50:50
Lc wat een kut krant. Je club uit jou stad proberen zo negatief mogelijk neer te zetten.
Luister liever naar Henk die uitleg heeft gehad van Kooi
De Lc is niet altijd positief als het Cambuur betreft, maar je kunt er niet omheen dat er op financieel gebied bij Cambuur een zorgelijke situatie is onstaan. Je kunt wel je kop in het zand steken, maar mooier is het niet.
De club weigert openheid van zaken te geven en daar maak ik mij ernstige zorgen om.
Als Kooi bereid is de aflossingen van de verstrekte leningen op te schorten, zal dat lucht geven, maar Kooi is en blijft een zakenman en is geen hulp Sinterklaas.

fred

Citaat van: Vlampiep op november 15, 2025, 18:14:46
maar Kooi is en blijft een zakenman en is geen hulp Sinterklaas.
Die ken leven van de rente  :_schater

Lore

Citaat van: Oud Cambuur op november 15, 2025, 17:35:03
Flauwekul onze geldschieters hebben certificaten als er wat met hun gebeurd of ze willen ophouden moeten ze die eerst maar zien te verkopen. Er is niets verder naar buiten gekomen wat we nog niet wisten paniekzaaierij de krant moet vol en OF papegaait alles na

Met certificaten vul je niet de gaten in de begroting.

Lore

Citaat van: sunderland op november 15, 2025, 17:50:50
Lc wat een kut krant. Je club uit jou stad proberen zo negatief mogelijk neer te zetten.
Luister liever naar Henk die uitleg heeft gehad van Kooi

Tsjah, als je alleen positief nieuws in de krant wil, moet je naar noord Korea gaan. Het lc heeft het jaarverslag achterhaalt. Daar geeft Cambuur toelichting op de cijfers, Cambuur houdt zich angstvallig stil. Dan is het juist de taak van de krant om te publiceren.

De echte vraag is hoe het LC aan het jaarverslag is gekomen en wie er belang bij heeft dat er gelekt wordt,

Noordcambuur

Citaat van: Lore op november 16, 2025, 08:16:53
Tsjah, als je alleen positief nieuws in de krant wil, moet je naar noord Korea gaan. Het lc heeft het jaarverslag achterhaalt. Daar geeft Cambuur toelichting op de cijfers, Cambuur houdt zich angstvallig stil. Dan is het juist de taak van de krant om te publiceren.

De echte vraag is hoe het LC aan het jaarverslag is gekomen en wie er belang bij heeft dat er gelekt wordt,
een van de medewerkers heeft zijn mondje voorbijgelopen  :y

Lore

Citaat van: Noordcambuur op november 16, 2025, 08:21:00
een van de medewerkers heeft zijn mondje voorbijgelopen  :y

Dat lijkt inderdaad  zo, maar lc stelt dat inzage hebben gehadinhe jaarverslag. Dus iemand moet dst dan hebben gefaciliteerd. Maar waarom dan?

papier

Citaat van: Lore op november 16, 2025, 10:24:41
Dat lijkt inderdaad  zo, maar lc stelt dat inzage hebben gehadinhe jaarverslag. Dus iemand moet dst dan hebben gefaciliteerd. Maar waarom dan?

Wellicht weinig vertrouwen in dat dit soort cijfers serieus wordt genomen. En door het niet open communiceren zoals de afgelopen jaren lijkt het vanaf de zijkant ook een sterk stukje struisvogelgedrag van de verantwoordelijken.


Arno A

Geen paniekverkopen in de winterstop graag. We zijn nu lekker op weg naar de eredivisie. Nog maar vijf maanden te gaan...  |:)

beam

#1243
Cambuur is een B.V. en moet zijn jaarverslagen deponeren bij de Kamer van Koophandel. Deze jaarcijfers / accountants verslagen kun je voor een paar tientjes opvragen. Misschien is er gelekt maar dat is niet nodig om aan de cijfers te komen.

Zorgelijk is wel het niet willen reageren op de vragen van OF of LC en dat zorgt voor onrust. Als ze nu bijv met een reactie komen over afgelopen jaar en wat ze verwachten voor volgend jaar en dat die cijfers er veel beter uit komen te zien. Dan zijn er veel mensen gerust gesteld.

Bernardo

Citaat van: beam op november 18, 2025, 08:37:15
Cambuur is een B.V. en moet zijn jaarverslagen deponeren bij de Kamer van Koophandel. Deze jaarcijfers / accountants verslagen kun je voor een paar tientjes opvragen. Misschien is er gelekt maar dat is niet nodig om aan de cijfers te komen.

Zorgelijk is wel het niet willen reageren op de vragen van OF of LC en dat zorgt voor onrust. Als ze nu bijv met een reactie komen over afgelopen jaar en wat ze verwachten voor volgend jaar en dat die cijfers er veel beter uit komen te zien. Dan zijn er veel mensen gerust gesteld.

Het is toch sowieso raar dat ze tot nu toe nog niet het jaarverslag hebben gepubliceerd, terwijl ze dat afgelopen jaren wel gewoon gedaan hebben?