Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

Bankzitter

Voortbestaan staat niet onder druk, denk ik ... het ergste wat kan gebeuren is dat het ten koste gaat van je de sportieve ambities moet terugschroeven. Als het echt accuut wordt dan heb je nu nog 2 geldschieters en de transferwaarde van Baouf, Jansen, Visser en Sj?strand

Er is niet alleen ge?nvesteerd in het stadion, maar ook in de organisatie... scouting, jeugdopleiding. En daarbij niet alleen mensen maar dan kun je ook denken aan data of programma's. En dat zie ook terug op het veld dit jaar... prestaties, doorstroming jeugd en aantrekkelijk voetbal.
Dat gaat extra inkomsten opleveren... de vraag is alleen of dat snel genoeg is.

Noordcambuur

Er zijn maar 2 spelers die misschien in de winterstop vertrekken Sjostrand en Baouf.
Daan Visser moet eerst maar eens fit worden en Jansen die blijft nog wel ff.

Eewal

Citaat van: Noordcambuur op november 15, 2025, 10:06:59
Er zijn maar 2 spelers die misschien in de winterstop vertrekken Sjostrand en Baouf.
Daan Visser moet eerst maar eens fit worden en Jansen die blijft nog wel ff.
Als je Sjostrand verkoopt zet je promotie op het spel.

Noordcambuur

Citaat van: Eewal op november 15, 2025, 10:38:36
Als je Sjostrand verkoopt zet je promotie op het spel.
klopt daar ben ik ook bang voor?.

michello

We komen wel voor een dilemma te staan, want de sportieve ambities kun je ook niet helemaal laten varen. We zullen toch wat risico moeten nemen om in de positieve flow te blijven. Deels moet je geluk hebben en natuurlijk goed beleid, dat laatste lijken we wel te doen. Zeker bij promotie zullen we toch minstens het spelersbudget gelijk moeten houden, maar eigenlijk omhoog om ?berhaupt een rol van betekenis te spelen.

Noordcambuur

Eerst maar kijken hoe we de laatste 5 wedstrijden doorkomen win je deze 5 wedstrijden dan kun je altijd een Baouf verkopen voor een goede prijs.

Derkx R.H.

Citaat van: Lore op november 15, 2025, 07:48:57
Daar ga ik ook van uit, maar wel knap dat Henk zijn studie accountancy naast het werk heeft afgerond. Zolang er geen duidelijk juridisch bindende toezeggingen zijn is dit enorm riskant. Van alle clubs zou Cambuur dat toch moeten weten
Dat kan je ook van journalisten Sander de Vries en Jonathan Ploeg zeggen. En natuurlijk weet Henk meer, maar er werd geschreven dat het voortbestaan in geding zou komen als Kooi en BvdB zouden vertrekken bij de club...wat niet aan de orde is...

Andy King

Alles op promotie zetten. Na het seizoen zal Baoef wel verkocht worden voor een goed bedrag en in de eredivisie heb je dan ook nog de tv-gelden. Gelukkig hebben we dan ook een goede scouting. Kwaliteit voor weinig...

hobbes

Citaat van: Derkx R.H. op november 15, 2025, 11:16:24
Dat kan je ook van journalisten Sander de Vries en Jonathan Ploeg zeggen. En natuurlijk weet Henk meer, maar er werd geschreven dat het voortbestaan in geding zou komen als Kooi en BvdB zouden vertrekken bij de club...wat niet aan de orde is...

Dat kan je ook over NEC en Boekhoorn zeggen.

Bankzitter

Ik zeg ook niet in de winterstop verkopen? Er zit transferwaarde in de selectie en dat is ook wel eens anders geweest.

KlinkHamer

Citaat van: Bankzitter op november 15, 2025, 10:02:22
Voortbestaan staat niet onder druk, denk ik ... het ergste wat kan gebeuren is dat het ten koste gaat van je de sportieve ambities moet terugschroeven. Als het echt accuut wordt dan heb je nu nog 2 geldschieters en de transferwaarde van Baouf, Jansen, Visser en Sj?strand

Er is niet alleen ge?nvesteerd in het stadion, maar ook in de organisatie... scouting, jeugdopleiding. En daarbij niet alleen mensen maar dan kun je ook denken aan data of programma's. En dat zie ook terug op het veld dit jaar... prestaties, doorstroming jeugd en aantrekkelijk voetbal.
Dat gaat extra inkomsten opleveren... de vraag is alleen of dat snel genoeg is.

Dit is de beloofde gouden toekomst.
Van de ellende van Riedstra naar Pama naar v/d Belt en de Graaf.
Van kunstgras en met zijn drie?n pissen in een 2 persoonspisbak naar ....
De vraag of dat snel genoeg is, niet gegokt altijd verloren.
Laten we trots zijn en terug denken aan de die wedstrijd tegen Helmond dat we een na laatste stonden, toen zaten we er ook.
Zo blij dat we nu een echte voetbalclub zijn met visie en lef ipv een speeltje van wat narcistische rukkertjes die niet wisten hoe snel zij hun vieze en besmeurde handjes van de reddeloze en radeloze club af moesten trekken.

Vlampiep

Jammer van dits hele gebeuren,  want sportief gaat het crescendo, promotie wordt bereikbaar, prachtig stadion bijna iedere  thuiswedstrijd uitverkocht, positief in het nieuws en nu dit financieel debacle. Iedereen denkt dat het wel goed komt, maar als er wederom geleend moet worden om aan de aflossingscapaciteit te kunnen voldoen, mag je je to h afvragen of er sprake is van financieel wanbeleid en dat de megalomane plannen het bestuur boven het hoofd zijn gegroeid.
Ik heb echt een knoop in mijn maag van de gang van zaken en hoop dat Vd Brink en Kooi tot een oplossing kunnen komen.

Yellow Army

Dat er schulden zijn vanwege het nieuwe stadion, wisten we. Dat deze hoger zijn geworden dan vooraf gedacht is ook geen nieuws. Maar wat me wel enigszins verbaasd is dat er voor dit seizoen inlusief de transfers wederom een verlies wordt verwacht. Ik ben erg benieuwd naar de achtergrond hiervan. Een operationeel tekort + hoge schulden is wel reden tot enige bezorgdheid imo.
Area 58

Oud Cambuur

Had ik ook Kooi koopt voor 1,7 miljoen extra aandelen transferinkomsten 2,6 miljoen is 4,3 miljoen totaal. Wat ik wel heel vreemd vind is dat wij tijdens een rondleiding te horen kregen dat er buiten de spelers en ts om 50 man kantoorpersoneel is wat ik vrij veel vind voor een club. Reken daar de spelers en ts bij zit je rond de 100 man het mag wat kosten

Harry L.

Ik hoop dat er een goed plan ligt en dat we hier gestaag uit kunnen komen, zelf kan ik het niet goed beoordelen maar vind het wel heel zorgelijk wat ik lees. Kooi en Brink moeten hun ego?s opzij zetten en laten zien dat het echte clubmensen zijn en er voor willen knokken, zei lopen ook de nodige risico?s. Vooralsnog loopt het sportief prima, we liggen op promotie koers. Maar wat als er dan geen middelen zijn die ons op het hoogste niveau kunnen houden? zitten we dan na degradatie nog steeds goed vol en is de vibe er dan nog steeds?of koersen we dan weer af naar 7/8 duizend man. Wat kunnen wij als supporters doen? Wij willen allemaal hetzelfde, tot in lengte van dagen naar onze (kut) club  |:) Ooit al eens geopperd of we niets op kunnen richten. Met een donatie van 5/10 euro P.P. per wedstrijd. Zelfs als een kwart mee doet heb je het over tonnen.