Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

Yellow Army

Citaat van: Lore op november 14, 2025, 13:07:09
Okay, dat wist ik niet. Welke zijn dat geweest?

Zoals ik kan lezen heeft Cambuur in de toelichting alleen gesproken over "een verlies". Het zou best kunnen zijn dat zij het hebben over een operationeel verlies en dus dat ze door de transfers uiteindelijk wel zwarte cijfers schrijven. Dat weten wij op dit moment gewoon niet. Maar aangezien er wel voor 3 miljoen aan transfers zijn geweest kan ik mij niet voorstellen dat zij het over het totale resultaat hebben. Anders zou je dus operationeel een gat hebben van minimaal 3 miljoen. Dat zou voor Cambuur een onacceptabel risico zijn

Volgens de LC staat het er echt

Voor het huidige seizoen zijn de financi?le vooruitzichten minder slecht. Cambuur haalde tijdens de zomer circa 3 miljoen euro binnen met het verkopen van Benjamin Pauwels, Bryant Nieling, Matthias Nartey en Tyrique Mercera. Daarnaast kocht Pieter Kooi voor 1,7 miljoen euro aan certificaten. Bovendien kan dit seizoen voor het eerst het Kooi Stadion volledig worden benut.
Toch schrijft Cambuur dat het ook over de huidige jaargang een verlies wordt verwacht. De club werkt daarom aan een herstelplan.
Area 58

Lore

Citaat van: Yellow Army op november 14, 2025, 16:20:05
Volgens de LC staat het er echt

Voor het huidige seizoen zijn de financi?le vooruitzichten minder slecht. Cambuur haalde tijdens de zomer circa 3 miljoen euro binnen met het verkopen van Benjamin Pauwels, Bryant Nieling, Matthias Nartey en Tyrique Mercera. Daarnaast kocht Pieter Kooi voor 1,7 miljoen euro aan certificaten. Bovendien kan dit seizoen voor het eerst het Kooi Stadion volledig worden benut.
Toch schrijft Cambuur dat het ook over de huidige jaargang een verlies wordt verwacht. De club werkt daarom aan een herstelplan.


Het lijkt wel zo h?? Er is natuurlijk een deel geherinvesteerd en een deel naar het spelersbudget gegaan. Ik heb gewoon echt benieuwd naar de daadwerkelijke cijfers

Naastismis

Gouden bergen waren beloofd met het nieuwe stadion, krijg je dit

PePe

Citaat van: Naastismis op november 14, 2025, 20:18:35
Gouden bergen waren beloofd met het nieuwe stadion, krijg je dit

Een gouden toekomst was ons belooft.

Derkx R.H.

Citaat van: Zuid1991 op november 14, 2025, 09:43:24
Wat is er in jouw ogen sensatie aan als een Ype Smid aangeeft dat het de waarheid is.
Ype die alles wat intern wordt besproken, door kwaakt naar de pers, ik blijf het een nare vent vinden....

Yellow Army

Ik vind het eerlijk gezegd ook niet sterk van Cambuur om niet het jaarverslag naar buiten te brengen met een eigen toelichting. Nu lekt het dus uit en gaan allerlei media hun eigen verhaal weer spinnen
Area 58

PePe

Ondertussen zijn er zoveel verschillende verhalen, zodat niemand het meer exact weet.  :_schater

Yellow Army

Citaat van: PePe op november 14, 2025, 23:00:49
Ondertussen zijn er zoveel verschillende verhalen, zodat niemand het meer exact weet.  :_schater

Precies wat ik bedoel
Area 58

Lore

Citaat van: PePe op november 14, 2025, 23:00:49
Ondertussen zijn er zoveel verschillende verhalen, zodat niemand het meer exact weet.  :_schater

Dat doet Cambuur zelf, maar ik lees eigenlijk maar 1 verhaal (met verschillende interpretaties)

Poetser

Citaat van: Lore op november 15, 2025, 07:10:09
Dat doet Cambuur zelf, maar ik lees eigenlijk maar 1 verhaal (met verschillende interpretaties)

Henk seit het komt goed.  :clint

Lore

Citaat van: Poetser op november 15, 2025, 07:22:02
Henk seit het komt goed.  :clint

Daar ga ik ook van uit, maar wel knap dat Henk zijn studie accountancy naast het werk heeft afgerond. Zolang er geen duidelijk juridisch bindende toezeggingen zijn is dit enorm riskant. Van alle clubs zou Cambuur dat toch moeten weten

oost

Citaat van: Lore op november 15, 2025, 07:48:57
Daar ga ik ook van uit, maar wel knap dat Henk zijn studie accountancy naast het werk heeft afgerond. Zolang er geen duidelijk juridisch bindende toezeggingen zijn is dit enorm riskant. Van alle clubs zou Cambuur dat toch moeten weten

Waarschijnlijk weet henk meer dan wij en de media.
Ik ga er vanuit dat ze intern allang met een goede oplossing bezig zijn |:)

michello

Citaat van: Lore op november 15, 2025, 07:48:57
Daar ga ik ook van uit, maar wel knap dat Henk zijn studie accountancy naast het werk heeft afgerond. Zolang er geen duidelijk juridisch bindende toezeggingen zijn is dit enorm riskant. Van alle clubs zou Cambuur dat toch moeten weten

Henk baseert zich alleen op een gesprek met Pieter Kooi afgelopen week.

Henk de Jong: negatief financieel nieuws heeft geen invloed op selectie https://www.omropfryslan.nl/nl/nieuws/17962413/henk-de-jong-negatief-financieel-nieuws-heeft-geen-invloed-op-selectie?at_medium=sharing&at_campaign=sharedArticle #omropfryslan

Korezev

Als ik het goed begrijp is er dus helemaal niets naar buiten gebracht door Cambuur en de pers meldt al dat het voortbestaan onder druk staat.
Zijn er dan mensen binnen Cambuur die buiten hun beurt praten of anders gezegd er zijn mensen die lekken en dan waarschijnlijk tegen een "kleine vergoeding".
De ratten van OF en LC ruiken dan hun kans en kunnen zo de sportieve malaise bij DKV een beetje verdoezelen.

Trainert!

Zolang vitesse nog bestaat, maak ik me absoluut geen zorgen.
Komt allemaal wel goed.