Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

NRG

Citaat van: Noordcambuur op november 13, 2025, 20:02:13
in de winterstop 1? 2 spelers verkopen voor een goed bedrag.


Als clubs weten dat je moet verkopen om te overleven drukt dat de prijs enorm lijkt me.

Oud Cambuur

Paniekmakerij allemaal de transferinkomsten van Pauwels, Nieling etcetera zijnn niet meegenomen in het afgelopen boekjaar komt pas bij de nieuwe jaarrekening scheelt toch al gauw 2,5 miljoen

Noordcambuur

Op Voetbalprimeur staat ook een verhaal dat het morgenavond maar een klein bedrag overhoudt aan de wedstrijd van jong Oranje.

Lore

Citaat van: Oud Cambuur op november 13, 2025, 20:40:18
Paniekmakerij allemaal de transferinkomsten van Pauwels, Nieling etcetera zijnn niet meegenomen in het afgelopen boekjaar komt pas bij de nieuwe jaarrekening scheelt toch al gauw 2,5 miljoen

Dat weten wij niet, want Cambuur meldt dat zij volgend jaar een verlies verwachten. Maar niet of dit een operationeel verlies is of een verlies na transfers.

Waarom zou Cambuur niet gewoon de cijfers publiceren?

Yellow Army

Citaat van: Oud Cambuur op november 13, 2025, 20:40:18
Paniekmakerij allemaal de transferinkomsten van Pauwels, Nieling etcetera zijnn niet meegenomen in het afgelopen boekjaar komt pas bij de nieuwe jaarrekening scheelt toch al gauw 2,5 miljoen

En inclusief deze transfers wordt dus opnieuw een verlies verwacht...
Area 58

Oud Cambuur

Laten we nou maar eens afwachten wat cambuur zelf te melden heeft hierover en dan weten we hoe de vork in de steel zit

Bernardo

Citaat van: Oud Cambuur op november 13, 2025, 20:59:45
Laten we nou maar eens afwachten wat cambuur zelf te melden heeft hierover en dan weten we hoe de vork in de steel zit

LC heeft Cambuur om een reactie gevraagd, Cambuur wou niet reageren..

Oud Cambuur

Citaat van: Bernardo op november 13, 2025, 21:00:30
LC heeft Cambuur om een reactie gevraagd, Cambuur wou niet reageren..
Daarom

michello

#1163
Wat we nog niet weten is, wat levert promotie ons nou extra op aan inkomsten? Kosten zullen ook stijgen, maar ik neem aan dat we er onder de streep toch meer kunnen uithalen dan in de KKD..Structureel middenmoot in de eredivisie is het doel, maar kan dat wel in deze situatie? 

denistel

Citaat van: michello op november 13, 2025, 21:11:54
Wat we nog niet weten is, wat levert promotie ons nou extra op aan inkomsten? Kosten zullen ook stijgen, maar ik neem aan dat we er onder de streep toch meer kunnen uithalen dan in de KKD..Structureel middenmoot in de eredivisie is het doel, maar kan dat wel in deze situatie?

meer tv en sponser geld spelers die meer waard zijn 14000 sk houders.

Galdiano

Citaat van: Bernardo op november 13, 2025, 21:00:30
LC heeft Cambuur om een reactie gevraagd, Cambuur wou niet reageren..

Het is toch net zo vaag dat ze de gehele cijfers niets publiceren. Voorheen altijd een mooi overzicht. Nu niks nada noppes.

Bert van der Brink is niet altijd tactvol en even slim, maar ik heb wel het idee dat hij echt wel terecht kritisch is over de vele leningen.
Als je het mij vraagt zit Kooij er ook veel te veel in.

Maar hoe hadden we dan de afbouw moeten financieren? Ik heb geen idee.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

NRG

Citaat van: Galdiano op november 13, 2025, 22:46:41
Het is toch net zo vaag dat ze de gehele cijfers niets publiceren. Voorheen altijd een mooi overzicht. Nu niks nada noppes.

Bert van der Brink is niet altijd tactvol en even slim, maar ik heb wel het idee dat hij echt wel terecht kritisch is over de vele leningen.
Als je het mij vraagt zit Kooij er ook veel te veel in.

Maar hoe hadden we dan de afbouw moeten financieren? Ik heb geen idee.


Cambuur kwam op een gegeven moment ook op een punt dat er geen keuze meer was. Het stadion werd casco opgeleverd en moest af. In het oude stadion blijven was geen optie. De kosten van afbouw zijn gewoon enorm tegengevallen. De schuld ergens leggen heeft nu niet heel veel zin meer. Het moet opgelost worden. En dat lijkt nog een hele uitdaging te worden.

Derkx R.H.

Zolang Pieter Kooi en Bert v/d Brink binnenboord blijven is er niet zo heel veel aan de hand, tenminste niets wat al bekend was...

Lore

Citaat van: Derkx R.H. op november 14, 2025, 06:46:04
Zolang Pieter Kooi en Bert v/d Brink binnenboord blijven is er niet zo heel veel aan de hand, tenminste niets wat al bekend was...

Maar het lijkt mij dat die niet zo uit kunnen stappen. Dan moet iemand hun leningen en certificaten over nemen. Maar zoals ik het lees moeten zij niet alleen binnenboord blijven, maar zelfs extra gaan doen.

De genoemde aflossingsverplichtingen zullen toch ook voor een (groot) deel bij hen zijn. Dat drukt zo zwaar op de begroting dat daar een oplossing voor nodig is. Of al onze transferwaarde verdampt direct.

Deze situatie plaats de kritiek van Vd Brink wel in een ander persepctief!

Derkx R.H.

Citaat van: Lore op november 14, 2025, 08:59:53
Maar het lijkt mij dat die niet zo uit kunnen stappen. Dan moet iemand hun leningen en certificaten over nemen. Maar zoals ik het lees moeten zij niet alleen binnenboord blijven, maar zelfs extra gaan doen.

De genoemde aflossingsverplichtingen zullen toch ook voor een (groot) deel bij hen zijn. Dat drukt zo zwaar op de begroting dat daar een oplossing voor nodig is. Of al onze transferwaarde verdampt direct.

Deze situatie plaats de kritiek van Vd Brink wel in een ander persepctief!
Wat je leest 80% sensatie zoeken en de overige 20% wisten we al en word hard aan gewerkt door betrokkende om tot een oplossing te komen, o.a worden.  Kooi en BvdB er heel nauw en er schijnt via Kooi dat er nog een paar mensen op te staan....