Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

Specuveter


Galdiano

Ze hadden de horeca never nooit niet uit moeten besteden.

We waren uniek meende ik met de rol van de KvC in het oude stadion.
Nu geef je alle macht uit handen.

Had dan een openboek contract afgesloten. Tijdens de opstart een partner erin, maar er wel zelf van leren en dan na een x periode het besluit nemen, kunnen wij het zelf of gaan we het toch ergens onderbrengen.
Dit gebeurd wel vaker in contracten in de horeca. (wel met verplichting dat personeel 1 op 1 overgaat)
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Holwerd voor Cambuur

SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Arno A

Een structureel verblijf op het hoogste nivo levert natuurlijk veel meer inkomsten op. Dus z.s.m. promoveren dan maar. Vanavond drie punten en bent er weer dichterbij.



Vlampiep

Citaat van: Arno A op november 07, 2025, 09:34:48
Een structureel verblijf op het hoogste nivo levert natuurlijk veel meer inkomsten op. Dus z.s.m. promoveren dan maar. Vanavond drie punten en bent er weer dichterbij.
Promoveren levert inderdaad meer inkomsten op, maar daartegen zal er ook weer flink ge?nvesteerd moeten worden in een representatieve eredivisie waardige selectie.

Noordcambuur

Citaat van: Arno A op november 07, 2025, 09:34:48
Een structureel verblijf op het hoogste nivo levert natuurlijk veel meer inkomsten op. Dus z.s.m. promoveren dan maar. Vanavond drie punten en bent er weer dichterbij.
als je op een hoger niveau speelt gaan de inkomsten omhoog maar de kosten ook :zweep

Lore

Citaat van: 666 op november 07, 2025, 08:17:23
Er wordt zoveel meer bier getapt dan in het oude stadion (Volgens Ard van 4000 liter bij de topper tegen NEC in het oude stadion en in het nieuwe stadion in het begin vorig seizoen dik 7000 liter), ik hoop dat Cambuur hier toch wel wat meer op kan verdienen. Als onze horecapartner hier alleen maar de vruchten van plukt hebben ze een verkeerde deal gesloten.

Dat is ook niet zo. Van der belt heeft tijdens de rondleiding voor sponsoren vorig jaar vertelt dat Cambuur een percentage van de omzet krijgt

666

Citaat van: Lore op november 07, 2025, 10:00:06
Dat is ook niet zo. Van der belt heeft tijdens de rondleiding voor sponsoren vorig jaar vertelt dat Cambuur een percentage van de omzet krijgt

Kijk... dat is goed nieuws.
Met bier drinken sponseren wij onze eigen club  :proost
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

michello

Citaat van: 666 op november 07, 2025, 10:18:12
Kijk... dat is goed nieuws.
Met bier drinken sponseren wij onze eigen club  :proost

Om vervolgens met gekocht bier het op het veld te gooien en de club boetes aan te smeren.. :zweep

666

Citaat van: michello op november 07, 2025, 10:23:57
Om vervolgens met gekocht bier het op het veld te gooien en de club boetes aan te smeren.. :zweep

Weet je wel wat een biertje kost, gooi je toch niet op het veld  :proost
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

mark1989

Citaat van: Galdiano op november 07, 2025, 09:17:03
Ze hadden de horeca never nooit niet uit moeten besteden.

We waren uniek meende ik met de rol van de KvC in het oude stadion.
Nu geef je alle macht uit handen.

Had dan een openboek contract afgesloten. Tijdens de opstart een partner erin, maar er wel zelf van leren en dan na een x periode het besluit nemen, kunnen wij het zelf of gaan we het toch ergens onderbrengen.
Dit gebeurd wel vaker in contracten in de horeca. (wel met verplichting dat personeel 1 op 1 overgaat)

Helemaal mee eens. Zeer slechte keuze en niet goed over nagedacht. Er wordt veel meer drank verkocht dus het is bijna onmogelijk om daar verlies op te draaien. Dan heb je een heel slecht contract afgesloten. Kun je net zo goed geen drank verkopen.
Gewoon zelf doen. FC twente doet ook alles zelf qua drank verkoop en die halen daar tonnen mee binnen.

Noordcambuur

Allereerst zal er wel een kontrakt afgesloten zijn voor een paar jaar.
Tweede zoek maar weer vrijwilligers hier voor.

mark1989

Citaat van: Noordcambuur op november 07, 2025, 15:22:24
Allereerst zal er wel een kontrakt afgesloten zijn voor een paar jaar.
Tweede zoek maar weer vrijwilligers hier voor.

Je hoeft niet alles met vrijwilligers te doen. Het prima mogelijk om mensen die achter de bar staan te betalen net als het bedrijf die de catering nu ook doet.
Punt is dat nu dat catering bedrijf winst maakt en cambuur verlies. Dat beide verlies zouden maken geloof ik niet. Als je ziet hoeveel bier er wordt verkocht in slechts 2 uur tijd.

Yellow Army

Citaat van: mark1989 op november 07, 2025, 15:00:01
Helemaal mee eens. Zeer slechte keuze en niet goed over nagedacht. Er wordt veel meer drank verkocht dus het is bijna onmogelijk om daar verlies op te draaien. Dan heb je een heel slecht contract afgesloten. Kun je net zo goed geen drank verkopen.
Gewoon zelf doen. FC twente doet ook alles zelf qua drank verkoop en die halen daar tonnen mee binnen.

Of er niet goed over nagedacht is betwijfel ik. Als je alles zelf wil doen zul je hier ook een complete organisatie voor op moeten tuigen wat ook tonnen per jaar kost.
Area 58

Lore

Citaat van: Yellow Army op november 07, 2025, 17:17:29
Of er niet goed over nagedacht is betwijfel ik. Als je alles zelf wil doen zul je hier ook een complete organisatie voor op moeten tuigen wat ook tonnen per jaar kost.

Ik ga er ook wel van uit dat Cambuur beide scenario?s volledig doorgerekend heeft. Vast ook beter dan wij hier even in een paar Posts doen.

Maar er is ook wel wat voor te zeggen dat Cambuur al zoveel nieuwe dingen heeft in het nieuwe stadion, dat ze dit eerst gewoon wilden outsourcen