Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

debaas058

Citaat van: Yellow Army op september 17, 2025, 13:47:54
Volgens eigen zeggen ontvangt vd Brink geen rente op zijn verstrekte lening

Dat krijgt die wel
Against Modern Football ~ Cambuur Culture 2012

Korezev

Jij bent DEBAAS, dus jij hebt gelijk!

YellowBlue

Citaat van: Korezev op september 17, 2025, 19:25:39
Jij bent DEBAAS, dus jij hebt gelijk!
Je MAG niet eens uitlenen zonder rente te vragen. dan heet het schenken.

Mp

Dat klopt en het is ook logisch dat hij hetzelfde percentage krijgt als Pieter. Dit heeft hij tevens wel eens aangegeven in een interview. Hij heeft daarbij wel gezegd dat hij bereid is een lager rentepercentage te aanvaarden als de rest dat ook doet.

Derkx R.H.

Citaat van: Mp op september 18, 2025, 15:33:03
Dat klopt en het is ook logisch dat hij hetzelfde percentage krijgt als Pieter. Dit heeft hij tevens wel eens aangegeven in een interview. Hij heeft daarbij wel gezegd dat hij bereid is een lager rentepercentage te aanvaarden als de rest dat ook doet.
En krijgt de gemeente de zelfde rente?

BvB

Citaat van: YellowBlue op september 18, 2025, 13:28:08
Je MAG niet eens uitlenen zonder rente te vragen. dan heet het schenken.

Weet niet hoe je hierbij komt maar dat mag in principe wel hoor. Sowieso geld uitlenen aan een onafhankelijke derde, zonder rente overeen te komen, mag. Maar wie doet dit?

oost

Gisteren eindelijk eens het hele stadion kunnen zien |:)
Wat een prachtig stadion en dan vooral west zuid en noord. Wat ik wel verbijsterend  vind is het grote verschil met Oost terwijl daar verruit de meeste bezoekers zitten. Ik mag hopen dat ze nog iets gaan doen tegen die wind en kou. Ik snap ook dat Rome niet in 1 dag gebouwd is maar dit kan eigenlijk ook niet :rodekaart

Lore

Citaat van: Derkx R.H. op september 18, 2025, 16:35:33
En krijgt de gemeente de zelfde rente?

Daar ga ik wel vanuit. Ik mag ook niet zomaar geld lenen vanuit mijn BV. Daar moet een marktconforme rente tegenover staan. Dus als een gemeente niet marktconform leent, dan zal dat wel subsidie zijn.

Er kan natuurlijk wel discussie zijn of het percentage marktconform is

rvw

Citaat van: oost op september 18, 2025, 20:01:11
Gisteren eindelijk eens het hele stadion kunnen zien |:)
Wat een prachtig stadion en dan vooral west zuid en noord. Wat ik wel verbijsterend  vind is het grote verschil met Oost terwijl daar verruit de meeste bezoekers zitten. Ik mag hopen dat ze nog iets gaan doen tegen die wind en kou. Ik snap ook dat Rome niet in 1 dag gebouwd is maar dit kan eigenlijk ook niet :rodekaart
en tevens de duurste plekken voor de supporters

Galdiano

Citaat van: oost op september 18, 2025, 20:01:11
Gisteren eindelijk eens het hele stadion kunnen zien |:)
Wat een prachtig stadion en dan vooral west zuid en noord. Wat ik wel verbijsterend  vind is het grote verschil met Oost terwijl daar verruit de meeste bezoekers zitten. Ik mag hopen dat ze nog iets gaan doen tegen die wind en kou. Ik snap ook dat Rome niet in 1 dag gebouwd is maar dit kan eigenlijk ook niet :rodekaart

Er gaat aankleding komen, wanneer en hoe weet ik niet.
Dat er een tocht gat zal blijven staat wel vast. Dit heeft puur met de veiligheid te maken.
De wind moet weg kunnen, al helemaal omdat de heftigste stormen vaak uit zuid/west komen en vol op de tribune staat. De wind moet simpelweg weg kunnen.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

YellowBlue

Citaat van: BvB op september 18, 2025, 19:53:03
Weet niet hoe je hierbij komt maar dat mag in principe wel hoor. Sowieso geld uitlenen aan een onafhankelijke derde, zonder rente overeen te komen, mag. Maar wie doet dit?
Wat ik bedoel is dat als je geen marktconforme rente vraagt, de belastingdienst dit als een schenking ziet.

Yellow Army

Citaat van: YellowBlue op september 20, 2025, 18:39:24
  Wat ik bedoel is dat als je geen marktconforme rente vraagt, de belastingdienst dit als een schenking ziet.

En dan betaal je gewoon belasting over de niet geheven rente. Dit mag gewoon en is dus vele malen goedkoper dan een marktconforme rente betalen.
Area 58

oost

Citaat van: Galdiano op september 19, 2025, 07:40:17
Er gaat aankleding komen, wanneer en hoe weet ik niet.
Dat er een tocht gat zal blijven staat wel vast. Dit heeft puur met de veiligheid te maken.
De wind moet weg kunnen, al helemaal omdat de heftigste stormen vaak uit zuid/west komen en vol op de tribune staat. De wind moet simpelweg weg kunnen.

Ik denk dat er genoeg knappe koppen zijn die dat kunnen oplossen (ik niet :devil)
Maar dat zou wel weer een centen kwestie zijn. Hoewel ik wel denk dat het terug verdiend wordt wanneer je op Oost ook gewoon lekker kan zitten zonder dat je vernikkeld.

Lore

Ik zie dat steeds meer clubs hun cijfers over vorig seizoen publiceren. Dat zullen wij ook wel bijna doen dan. Ik ben heel benieuwd naar ons eerste jaar. Alhoewel er nog wel veel dubbele kosten en onduidelijkheden in zullen zitten.

Zijn er ook accountants onder onze mede-forumleden?

Yellow Army

Citaat van: Lore op oktober 07, 2025, 18:38:24
Ik zie dat steeds meer clubs hun cijfers over vorig seizoen publiceren. Dat zullen wij ook wel bijna doen dan. Ik ben heel benieuwd naar ons eerste jaar. Alhoewel er nog wel veel dubbele kosten en onduidelijkheden in zullen zitten.

Zijn er ook accountants onder onze mede-forumleden?

Denk eerlijk gezegd dat het financieel een dermate onregelmatig jaar is geweest met vele eenmalige inkomsten en uitgaven en voorzieningen die halverwege het seizoen beschikbaar kwamen dat er niet veel uit op te maken valt.
Area 58