Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

Grijskijkert

Citaat van: Geelblauwstiens op november 05, 2023, 22:11:59
:_schater
Vond het zelf ook wel grappig maar, voordat ik weer gezeik krijg dat ik op de man speel heb ik de post maar verwijderd.
IN HENK WE TRUST!!!

Bankzitter

Ik was ook niet bij de deal, maar in de pers is gemeld dat vd Brink 2,5 miljoen aan certificaten heeft aangeschaft en daarnaast een lening van 1 miljoen heeft verstrekt. Dus als Cambuur in de problemen komt vanwege die lening, heeft vd Brink ook een probleem. Die certificaten zijn niks meer waard als de club omvalt.

Verder wel mee eens dat die investering grotendeels mislukt is. Dat is doodzonde maar gebeurt ook overal in het voetbal (Ajax, Groningen). Als er goede afspraken zijn gemaakt (waar ik van uit ga) dan valt de schade wel mee.

Grijskijkert

Citaat van: Bankzitter op november 05, 2023, 23:04:48
Ik was ook niet bij de deal, maar in de pers is gemeld dat vd Brink 2,5 miljoen aan certificaten heeft aangeschaft en daarnaast een lening van 1 miljoen heeft verstrekt. Dus als Cambuur in de problemen komt vanwege die lening, heeft vd Brink ook een probleem. Die certificaten zijn niks meer waard als de club omvalt.

Verder wel mee eens dat die investering grotendeels mislukt is. Dat is doodzonde maar gebeurt ook overal in het voetbal (Ajax, Groningen). Als er goede afspraken zijn gemaakt (waar ik van uit ga) dan valt de schade wel mee.
Dit kan toch pas zeggen als betreffende spelers gratis of voor heel weinig de deur uitlopen.
IN HENK WE TRUST!!!

zeewolde

Citaat van: Grijskijkert op november 06, 2023, 07:41:31
Dit kan toch pas zeggen als betreffende spelers gratis of voor heel weinig de deur uitlopen.
in het geval Vd Water ligt dat wel in de lijn der verwachtingen.

Bankzitter

Citaat van: Grijskijkert op november 06, 2023, 07:41:31
Dit kan toch pas zeggen als betreffende spelers gratis of voor heel weinig de deur uitlopen.

Deels mee eens. Bij vd Water lijkt wel duidelijk dat je daar een groot deel van de transfersom kwijt bent. vKaam en Bergsma lopen nog lang door en weet je pas als ze weggaan.

Daarbij was het de bedoeling van de investering om na de 9e plek weer een mooie eindklassering te kunnen maken voor de tv-gelden.
Dat doel is ook niet bereikt.

Overigens ben ik groot voorstander van (verantwoord) risico's nemen op de transfermarkt. je moet alleen wel incalculeren dat het soms ook misgaat. Dat kon dit seizoen niet om een heleboel redenen , dat wil niet zeggen dat we dat nooit meer gaan doen.


Grijskijkert

Citaat van: zeewolde op november 06, 2023, 08:12:11
in het geval Vd Water ligt dat wel in de lijn der verwachtingen.
Ik denk dat Cambuur minimaal hun 550K terug krijgt...
IN HENK WE TRUST!!!

Grijskijkert

#726
Citaat van: Bankzitter op november 06, 2023, 08:33:05
Deels mee eens. Bij vd Water lijkt wel duidelijk dat je daar een groot deel van de transfersom kwijt bent. vKaam en Bergsma lopen nog lang door en weet je pas als ze weggaan.

Daarbij was het de bedoeling van de investering om na de 9e plek weer een mooie eindklassering te kunnen maken voor de tv-gelden.
Dat doel is ook niet bereikt.

Overigens ben ik groot voorstander van (verantwoord) risico's nemen op de transfermarkt. je moet alleen wel incalculeren dat het soms ook misgaat. Dat kon dit seizoen niet om een heleboel redenen , dat wil niet zeggen dat we dat nooit meer gaan doen.
Er schijnt al belangstelling voor hem te zijn, vanuit de eredivisie en buitenland...
IN HENK WE TRUST!!!

De Gast

Citaat van: Grijskijkert op november 06, 2023, 08:44:46
Ik denk dat Cambuur minimaal hun 550K terug krijgt...

De Sint is inderdaad bijna in 't land.

Grijskijkert

Citaat van: De Gast op november 06, 2023, 10:44:20
De Sint is inderdaad bijna in 't land.
Was jij niet de gene die bij hoog en laag beweerde dat we maar een paar ton voor Bangura zouden krijgen en daarbij mensen hier belachelijk probeerde te maken..
IN HENK WE TRUST!!!

Grijskijkert

#729
Citaat van: De Gast op april 30, 2023, 11:48:06

Bangura 4 ton

Citaat van: De Gast op april 30, 2023, 18:13:52
We zullen het zien
Onthoud jij ?m ook even?  :proost
Bij deze...
IN HENK WE TRUST!!!

De Gast

Jij bent wel slim. Alleen Bangura er even uitlichten ;-)

Grijskijkert

Citaat van: De Gast op november 06, 2023, 14:54:09
Jij bent wel slim. Alleen Bangura er even uitlichten ;-)
Was de enige die verkocht werd :proost
IN HENK WE TRUST!!!

De Gast

#732
Ok dus dan hebben we nog een miljoen te gaan voor Uldrikis en Kaam. Beide met een aflopend contract. Wordt spannend  :D
Overigens zit ik er ook naast met Van Kaam.

De Gast

Citaat van: Grijskijkert op november 06, 2023, 08:44:46
Ik denk dat Cambuur minimaal hun 550K terug krijgt...

Overigens vat ik deze nog niet. Wat voor constructie zie je hier voor je?

Grijskijkert

Citaat van: De Gast op november 06, 2023, 14:57:58
Ok dus dan hebben we nog een miljoen 800K te gaan voor Uldrikis en Kaam. Beide met een aflopend contract. Wordt spannend  :D
Overigens zit ik er ook naast met Van Kaam.
Nog 2 jaar + optie dan zou je denken dat de 800K mogelijk is...
Citaat van: De Gast op november 06, 2023, 15:01:03
Overigens vat ik deze nog niet. Wat voor constructie zie je hier voor je?
Verkopen voor 550K of een spelersruil :thumbsup
IN HENK WE TRUST!!!