Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

Grijskijkert

IN HENK WE TRUST!!!

Grijskijkert

SC CAMBUUR LEED FORS, MAAR INGECALCULEERD VERLIES IN DEGRADATIESEIZOEN: LELIJKE CIJFERS, MAAR WE HEBBEN VERANTWOORD GEHANDELD!

Marissa de Jong ? Vandaag, 10:57 ? Sport


SC Cambuur is in het afgelopen seizoen diep in de rode cijfers gedoken en heeft over dat degradatieseizoen 2022-2023 een verlies van 1,65 miljoen euro geleden. Algemeen directeur Ard de Graaf noemt het een ?ingecalculeerd verlies?.

Het is pas de tweede keer in dertien jaar tijd dat de club in de rode cijfers terecht is gekomen. ?Het is een fors verlies, daar moeten we niet omheen draaien?, zegt De Graaf. ?Maar in de zomer van 2022 hadden we de ambitie om meer financi?le armslag te cre?ren om het spelersbudget te verhogen.?

De club trok extra kapitaal aan. ?Maar we hebben dat gedaan zonder risico?s te nemen?, meent De Graaf. ?We hebben het geld pas uitgegeven toen we het ?op het kleedje? hadden.? Wel draaide de club ook de hoogste netto omzet ooit met 10,86 miljoen euro en steeg het eigen vermogen naar 1,18 miljoen euro.

De achterliggende gedachte bij het aantrekken van het extra kapitaal door externe financieringen was vanzelfsprekend handhaving in de eredivisie. ?Daarin was het natuurlijk een sportief teleurstellend jaar?, gaat De Graaf verder. ?Dat dat niet is gelukt blijft jammer.?

?Tegendraads, maar verantwoord?

Het blijft vooralsnog bij een eenmalige actie voor Cambuur, dit seizoen gaat de club weer ?gewoon? terug naar de oude beleidslijn. ?Dit was een beetje tegendraads, maar wel verantwoord?, stelt de algemeen directeur. ?Maar de prognose is dat we gewoon weer in ons oude ?jasje? terug kunnen, waarin we een nul of een klein plusje begroot hebben.?

In het afgelopen seizoen liet Cambuur het op sommige vlakken juist breed hangen. Zo was er een spelersbudget van zo?n 4 miljoen euro en werden er spelersaankopen gedaan.

Een voetnoot bij het verhaal is de verkoop van verdediger Alex Bangura aan Middlesbrough: als dat in mei was gebeurd in plaats van in augustus, dan hadden de jaarcijfers er weer anders uitgezien. ?Het blijven lelijke cijfers en het is niet uitgepakt zoals wij wilden, dus gaan we komend seizoen op de oude voet verder?, aldus De Graaf.
IN HENK WE TRUST!!!

Grijskijkert

Dit is een stuk net geschreven na terecht kritiek op het vorige stuk en het uit komen van de Cambuur-cijfers en verhaal! Ik heb nog nooit zo'n snelle draai meegemaakt...
IN HENK WE TRUST!!!

sunderland

Citaat van: Grijskijkert op november 01, 2023, 11:18:44
Dit is een stuk net geschreven na terecht kritiek op het vorige stuk en het uit komen van de Cambuur-cijfers en verhaal! Ik heb nog nooit zo'n snelle draai meegemaakt...
dan ziet dat verhaal er weer heel anders uit. En vanuit mijn eigen oogpunt had degradatie niet gehoeven. En de meesten weten wat ik bedoel. Hou het netjes toch :devil

De Gast

Ze weten het mooi te verkopen daar bij Cambuur. Het komt er toch op neer dat ze het geld van externe geldschieters hebben verkwanseld? De tendens lijkt een beetje: 'ach, het was toch niet ons geld, boeie..'

Bankzitter

Een investeerder weet heel goed dat een investering ook kan mislukken, zeker in de voetballerrij waarin dat vaak als hobby wordt gedaan.
Als we nooit meer een (forse) transfersom durven te betalen dan worden we nooit een stabiele eredivisieclub. Gewoon volgende keer weer proberen.

Zolang Bert vd Brink er niet van wakker ligt, hoeven wij dat ook niet te doen, toch?

Eewal

Citaat van: De Gast op november 04, 2023, 21:32:01
Ze weten het mooi te verkopen daar bij Cambuur. Het komt er toch op neer dat ze het geld van externe geldschieters hebben verkwanseld? De tendens lijkt een beetje: 'ach, het was toch niet ons geld, boeie..'
wat heeft Cambuur in jouw ogen precies verkwanseld dan?

Destroyer

Citaat van: Bankzitter op november 05, 2023, 08:48:44
Een investeerder weet heel goed dat een investering ook kan mislukken, zeker in de voetballerrij waarin dat vaak als hobby wordt gedaan.
Als we nooit meer een (forse) transfersom durven te betalen dan worden we nooit een stabiele eredivisieclub. Gewoon volgende keer weer proberen.

Zolang Bert vd Brink er niet van wakker ligt, hoeven wij dat ook niet te doen, toch?

Denk in die zin dat er in Amsterdam iets meer zorgen zijn bij wij wijze van
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Grijskijkert

Citaat van: Eewal op november 05, 2023, 09:41:22
wat heeft Cambuur in jouw ogen precies verkwanseld dan?
Hij doelt waarschijnlijk op v/d Water en denkt dat v/d Water betaald is door meneer v/d Brink, wat een verkeerde gedachte is.. v/d Water(en Bergsma en van Kaam) zijn betaald van een lening van 1 miljoen die netjes wordt terug betaald!
IN HENK WE TRUST!!!

De Gast

#714
Dank voor de correctie! Dus deze financiele pijn ga je ook nog lang voelen.

Grijskijkert

Citaat van: De Gast op november 05, 2023, 15:42:39
Dank voor de correctie! Dus deze financiele pijn ga je ook nog lang voelen.
Omdat de betreffende spelers niks meer waard zijn?
IN HENK WE TRUST!!!

Geelblauwstiens

Citaat van: Grijskijkert op november 05, 2023, 17:29:37
Omdat de betreffende spelers niks meer waard zijn?
We hadden beter Kevin v Veen kunnen huren. Waren we nu binnen?.

Bankzitter

Bert van de Brink heeft inmiddels een vermogen van  490 miljoen. Die verdient er ieder jaar zoveel miljoenen bij dat 'ie echt nog wel even kan en zal wachten tot Cambuur de lening kan terug betalen. En dat gaat ook best lukken als het stadion inkomsten gaat generen en de pareltjes uit de jeugdopleiding worden verkocht.

Alle gekochte spelers staan overigens nog onder contract dus vertegenwoordigen nog steeds waarde.


De Gast

Citaat van: Grijskijkert op november 05, 2023, 17:29:37
Omdat de betreffende spelers niks meer waard zijn?

Ook. En de komende pak 'm beet 10 jaar kun je deze uitgave nog eens met rente gaan inlossen.

Geelblauwstiens

 :_schater
Citaat van: Grijskijkert op november 05, 2023, 22:05:37
Jij was bij het afsluiten van die deal? Hou eens op met je aannames als waarheid te brengen. Je zit er steeds naast en er zijn mensen die het geroddel klakkeloos overnemen en schaad je de club alleen maar. Met zulke supporters als jij heeft de club geen vijanden nodig.