Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

papier

Vanochtend hoorde ik op de radio een kort item over de perikelen omtrent FC Utrecht. De journalist zei terecht dat FC utrecht zichzelf voorbij aan het lopen is om zo snel mogelijk aan te sluiten bij de top. Sinds de komst van Van Seumeren heeft hij al 40 miljoen in de club moeten stoppen om gaten te dichten en dichterbij de top zijn ze niet gekomen. Deze snelheid zie je ook bij andere clubs. Volendam wil naar 30 miljoen gaan meen ik, Jan Smit is daar nu garant voor 1 miljoen euro omdat men meer uitgeeft dan erin komt. Bij Fortuna is de potentiele nieuwe eigenaar onder een vergrootglas dacht ik, wat gebeurd er als dat niet doorgaat? Bij Emmen is Lubbers nu vanwege vervelende omstandigheden niet beschikbaar maar ook daar geldt dat hij veel gaten dicht om zo snel mogelijk als club te groeien.

Bij Cambuur gebeurd dat op een rustiger, natuurlijkere en vooral meer duurzame manier. We gaan niet sportief in een keer middenmoot eredivisie spelen maar zullen financieel ook niet veel terugvallen als iemand wegvalt. De basis is veel en veel beter dan bij andere clubs. Om maar weer eens een positieve noot te plaatsen.

Dokkumer

We hebben geleerd van de fouten uit het verleden. Liever via een omweg en met ups en downs stappen zetten naar een stabiele toekomst.
De echte, dat lees je :devil

papier

Citaat van: Dokkumer op maart 22, 2023, 16:29:15
We hebben geleerd van de fouten uit het verleden. Liever via een omweg en met ups en downs stappen zetten naar een stabiele toekomst.

Zo is het. Een frustrerende degradatie op z?n tijd hoort daarbij. Een mooie 9e plek en stiekem ruiken aan Europese play offs ook. We komen er wel.

michello

Citaat van: papier op maart 22, 2023, 18:09:32
Zo is het. Een frustrerende degradatie op z?n tijd hoort daarbij. Een mooie 9e plek en stiekem ruiken aan Europese play offs ook. We komen er wel.

Precies! Het nieuwe stadion gaat ons hoe dan ook meer opbrengen op de langere termijn. Zowel financieel als sportief. Het is klote als we degraderen, maar ik weet zeker dat wij binnen 5 jaar weer terug zijn, beter dan ooit.

Bankzitter

Het is klote maar we zijn een club die van de 10 jaar er sraks misschien 7 eredivise speelt en  3 KKD.
We hebben 3 topjaren gehad , nu een klote jaar. Zolang we maar vaker topjaren hebben, dan teken ik er voor. Het is in ieder geval nooit saai hier.

En we doen het ook helemaal zelf, zonder afhankelijkheid buitenlandse investeerders of rijke eigenaars. Daar mogen we best trots op zijn.

Delfzijl/Cambuur

Citaat van: Bankzitter op maart 23, 2023, 18:23:44
Het is klote maar we zijn een club die van de 10 jaar er sraks misschien 7 eredivise speelt en  3 KKD.
We hebben 3 topjaren gehad , nu een klote jaar. Zolang we maar vaker topjaren hebben, dan teken ik er voor. Het is in ieder geval nooit saai hier.

En we doen het ook helemaal zelf, zonder afhankelijkheid buitenlandse investeerders of rijke eigenaars. Daar mogen we best trots op zijn.

EEEEEhhhhhhh het is meestal andersom hier......... 7 KKD en 3 eredivisie ;(

Delfzijl/Cambuur

Citaat van: Bankzitter op maart 23, 2023, 18:23:44

En we doen het ook helemaal zelf, zonder afhankelijkheid buitenlandse investeerders of rijke eigenaars. Daar mogen we best trots op zijn.

Nou zonder een Riedstra lagen wij ook al op de rug hoor. Vroeger nog eens honderd gulden betaald om Cambuur overeind te houden. Had het zelf bijna niet eens, is nu een schijntje maar toen een godsvermogen. Wij komen van de rand van de afgrond, maar inderdaad we mogen best trots zijn hoe het nu is. Beter rustig aan en goed dan snel en kapot. Maar ondertussen zijn we wel een beetje KKD moe allemaal.

Dokkumer

Er is na 2009 wel het nodige veranderd.  Nog steeds is er wel sprake van enig opportunisme, maar in grote lijnen is het beleid voorzichtiger geworden. Niet uitgeven wat je niet hebt.
De echte, dat lees je :devil

Bankzitter

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op maart 23, 2023, 20:58:55
EEEEEhhhhhhh het is meestal andersom hier......... 7 KKD en 3 eredivisie ;(

Klopt, met nieuw stadion, goede jeugdopleiding en scouting kan dat wel andersom.

Mike SCC

Citaat van: Dokkumer op maart 23, 2023, 22:34:55
Er is na 2009 wel het nodige veranderd.  Nog steeds is er wel sprake van enig opportunisme, maar in grote lijnen is het beleid voorzichtiger geworden. Niet uitgeven wat je niet hebt.

En toch heb ik de transfer van vd Water nooit begrepen.

weestwel

Straks lekker met 6000 man in een half leeg nieuw stadion. Ik hoor iedereen nu alweer piepen.

Bankzitter

We verkopen dit seizoen iedere wedstrijd met gemak uit. Alleen aan seizoenskaarten hebben halen we de 5.000 al in de KKD (momenteel 6.500).
Waarom zo pessimistisch?

hobbes

Citaat van: Bankzitter op maart 26, 2023, 16:55:07
We verkopen dit seizoen iedere wedstrijd met gemak uit. Alleen aan seizoenskaarten hebben halen we de 5.000 al in de KKD (momenteel 6.500).
Waarom zo pessimistisch?

Dat is typisch Leeuwarders

Galdiano

Citaat van: weestwel op maart 26, 2023, 16:10:17
Straks lekker met 6000 man in een half leeg nieuw stadion. Ik hoor iedereen nu alweer piepen.

Met weemoed denk ik wel eens terug aan de sfeer in de kkd. Die was voor mijn gevoel echt wel beter dan dat die nu is met 9600.

Het kan ook met de generatie van nu te maken hebben.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Vlampiep

Citaat van: Galdiano op maart 27, 2023, 21:04:35
Met weemoed denk ik wel eens terug aan de sfeer in de kkd. Die was voor mijn gevoel echt wel beter dan dat die nu is met 9600.
Het kan ook met de generatie van nu te maken hebben.
Zou het ook te maken kunnen hebben dat er iets te winnen was, zoals kampioenschap, periode enz. waarmee de euforie ook veel meer de overhand had.
Nu wordt er gespeeld om niet te degraderen en is dat euforische gevoel misschien ook veel minder aanwezig.