Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

papier

Citaat van: Bolle op januari 25, 2023, 13:56:38
H? Ard en Gerald: zijn jullie er nog?!

Investeren is goedkoper dan degradatie! De KKD komen we niet zomaar uit en Foeke loopt zich ook niet het snot voor de ogen? En voor 2 Bounty-repen en 3 zakken diepvriespatat komen er geen spelers.

Het lijkt wel alsof de heren in een diepe winterslaap zitten en het wel prima vinden zo? Of zijn er toch (weer) flinke financi?le tegenvallers waar men niet op had gerekend?

Degraderen is voor ons echt geen schande, we hebben een kleine begroting en beperkte middelen dan kan dat gebeuren. Maar de manier waarop is te schandalig voor woorden. Vanaf januari vorig jaar presteren we ondermaats, je hebt dus al een tweetal periodes waarin je hier aan kunt werken en dat is niet voldoende gedaan. Op dit moment is Vd Belt volgens mij nog verantwoordelijk voor het technisch beleid, afstemming met de uitvoering (Foeke als TM) lijkt onvoldoende. Interne communicatie lijkt ook ruk te zijn, Foeke die niets heeft gehoord over zijn positie (al maanden terug), Ard die op een gegeven moment in een podcast (maanden later) zegt dat het nog 2 week duurt en ineens is bekend dat je niet alleen een TD krijgt als nieuwe positie maar is de procedure om die aan te nemen ook al afgerond. Ongelofelijk onprofessioneel.

veteraan

Cambuur zal na de degradatie zich moeten bezinnen op de toekomst
Als er na een hero?sch kampioenschap al niet kan worden ge?nvesteerd in een selectie en er ook niet via verkoop geld wordt gegenereerd dan is deelname aan de eredivisie iedere keer een voorspelbare zaak

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: veteraan op januari 29, 2023, 20:03:40
Cambuur zal na de degradatie zich moeten bezinnen op de toekomst
Als er na een hero?sch kampioenschap al niet kan worden ge?nvesteerd in een selectie en er ook niet via verkoop geld wordt gegenereerd dan is deelname aan de eredivisie iedere keer een voorspelbare zaak

Dat is toch juist waarom we een nieuw stadion krijgen?
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Noordcambuur

En gaan we degraderen je komt niet zo snel meer terug naar de ED.

veteraan

De les die uit de afgelopen maanden geleerd kan worden is dat er nu echt een concept moet komen voor een investeringsfonds voor het aantrekken van spelers. Hier zijn natuurlijk redelijk solide formats voor in omloop, en een onderdeel zou kunnen zijn een aantal extra gesponsorde privileges voor spelers die voor langer dan een jaar tekenen (opbouw vastgoed, reisfaciliteit, scholingsmodules, entree in een zakennetwerk, etc.) Hierin kunnen sponsoren een rol spelen.

Cambuur out of the box

Westerpark

Citaat van: Noordcambuur op januari 29, 2023, 20:14:32
En gaan we degraderen je komt niet zo snel meer terug naar de ED.

Echt onzin, twee directe promotieplekken zelfs

Noordcambuur

Citaat van: Westerpark op januari 30, 2023, 10:06:16
oke we zullen het zien :y

NRG

Citaat van: Westerpark op januari 30, 2023, 10:06:16

Wat mij betreft geen onzin. Kijk naar NAC, Willem II, De Graafschap, ADO, Roda, VVV.
Met een beetje pech komt FC Groningen daar volgend seizoen ook bij. Zwolle en Heracles doen het prima, maar zijn wel de uitzonderingen. Als je eenmaal weer in de KKD belandt heb je een enorme concurrentie om weer te promoveren. Veelal van clubs met een hogere begroting.

Westerpark

Citaat van: NRG op januari 30, 2023, 15:17:31
Wat mij betreft geen onzin. Kijk naar NAC, Willem II, De Graafschap, ADO, Roda, VVV.
Met een beetje pech komt FC Groningen daar volgend seizoen ook bij. Zwolle en Heracles doen het prima, maar zijn wel de uitzonderingen. Als je eenmaal weer in de KKD belandt heb je een enorme concurrentie om weer te promoveren. Veelal van clubs met een hogere begroting.

Lees in een ander topic dat jij oproept om op te houden met negatief gezeik haha.
De clubs die jij noemt zijn toch niet beter of groter dan de doorsnee eredivisieclub? Voor Cambuur zal de concurrentie om te promoveren net zo groot zijn als de concurrentie om te handhaven nu is. Dat laatste wordt een steeds grotere uitdaging maar is nog geen gelopen race. En tuurlijk, er is weinig om je nu aan vast te klampen en grote kans dat we er uit vliegen. Maar dan beginnen we opnieuw en gaan we gewoon weer vol voor promotie. We hebben in de afgelopen tien seizoenen maar twee keer onder de top KKD gedraaid en zijn ??n keer kansloos gedegradeerd. Daar zijn we van terug gekomen. Met een nieuw stadion zullen onze kansen alleen maar toenemen, nog los van wat ik al zei over de twee directe promotieplekken die doorstroming naar de eredivisie statistisch vergroten.

Noordcambuur

Alles draait om geld straks ook in het nieuwe stadion.
Speel je in de KKD minder tv geld,supporters,sponsors( betalen minder ivm KKD)
Kosten gaan omhoog in het nieuwe stadion ?.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Noordcambuur op februari 02, 2023, 10:29:15
Alles draait om geld straks ook in het nieuwe stadion.
Speel je in de KKD minder tv geld,supporters,sponsors( betalen minder ivm KKD)
Kosten gaan omhoog in het nieuwe stadion ?.

De Graaf heeft aangegeven dat de Business case (ook) voor de KKD is bedoeld. Ik vond die opmerking juist wat dreigend, we stonden er toen zelfs nog beter voor als nu...
Henk, held, bedankt

Galdiano

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op februari 02, 2023, 10:40:58
De Graaf heeft aangegeven dat de Business case (ook) voor de KKD is bedoeld. Ik vond die opmerking juist wat dreigend, we stonden er toen zelfs nog beter voor als nu...

Hij bedoeld dat de financi?n op basis van het slechtste scenario is ontwikkeld. Ook al draaien wij enkele jaren in de KKD, alles is financieel op te brengen. Dit valt alleen maar toe te juichen.
Bij DKV hangt het stadion als een molensteen om hun nek, dat zal bij ons niet gebeuren.  |:)
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

NRG

Citaat van: Westerpark op februari 01, 2023, 23:45:04
Lees in een ander topic dat jij oproept om op te houden met negatief gezeik haha.
De clubs die jij noemt zijn toch niet beter of groter dan de doorsnee eredivisieclub? Voor Cambuur zal de concurrentie om te promoveren net zo groot zijn als de concurrentie om te handhaven nu is. Dat laatste wordt een steeds grotere uitdaging maar is nog geen gelopen race. En tuurlijk, er is weinig om je nu aan vast te klampen en grote kans dat we er uit vliegen. Maar dan beginnen we opnieuw en gaan we gewoon weer vol voor promotie. We hebben in de afgelopen tien seizoenen maar twee keer onder de top KKD gedraaid en zijn ??n keer kansloos gedegradeerd. Daar zijn we van terug gekomen. Met een nieuw stadion zullen onze kansen alleen maar toenemen, nog los van wat ik al zei over de twee directe promotieplekken die doorstroming naar de eredivisie statistisch vergroten.

Ben ik negatief als ik zeg dat de concurrentie om te promoveren in KKD groot zal zijn.  Ik denk dat Cambuur in de KKD qua begroting niet kan concurreren met clubs als NAC, ADO en Willem II. Niet negatief, wel realistisch.

PePe

Citaat van: NRG op februari 02, 2023, 18:07:00

Ben ik negatief als ik zeg dat de concurrentie om te promoveren in KKD groot zal zijn.  Ik denk dat Cambuur in de KKD qua begroting niet kan concurreren met clubs als NAC, ADO en Willem II. Niet negatief, wel realistisch.

De selectie moet fysiek presteren, niet het ge?nvesteerde geld.

Bankzitter

Met een nieuw stadion komt er meer geld binnen. Daarmee kun je eindelijk een professionele organisatie onderhouden met een technisch directeur en een scoutingsapperaat. En dan kunnen de juiste spelers halen, verkopen en herinvesteren.

Alleen zo kun je doorgroeien als club, of dat nu ere is of KKD. Afgelopen jaren hing transferbeleid van personen af maar was daar geen organiastie om heen gebouwd.