Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

Noordcambuur

Zijn de jaarcijfers al bekend van Cambuur Leeuwarden.



Lore

Citaat van: papier op november 16, 2022, 14:42:44
Zit de transfer van Vd Water nog niet in lijkt me?

Ik denk het wel. Er wordt 256.000 afgeschreven op transfersommen en hij heeft 3 jaar getekend (toch), dan zou dat een transfersom van rond de 750.000 euro betekenen. Dat kan wel kloppen toch?

Lore

Solvabiliteitpercentage van 20,8%

Current ratio 1,43

Normaal beschouwde normen zijn 25% voor solvabiliteit en 1,5 voor current ratio. Natuurlijk met allerlei nuances.  Maar wat een mooie stap weer! Op naar volledig gezond zijn en ben heel benieuwd naar de cijfers in het nieuwe stadion.

Complimenten!

J.v.G.

Citaat van: Lore op november 16, 2022, 14:52:46
Ik denk het wel. Er wordt 256.000 afgeschreven op transfersommen en hij heeft 3 jaar getekend (toch), dan zou dat een transfersom van rond de 750.000 euro betekenen. Dat kan wel kloppen toch?
Er is betaald voor Bergsma, van Kaam en v/d Water..

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Lore op november 16, 2022, 14:58:02
Solvabiliteitpercentage van 20,8%

Current ratio 1,43

Normaal beschouwde normen zijn 25% voor solvabiliteit en 1,5 voor current ratio. Natuurlijk met allerlei nuances.  Maar wat een mooie stap weer! Op naar volledig gezond zijn en ben heel benieuwd naar de cijfers in het nieuwe stadion.

Complimenten!
Klinkt inderdaad erg goed, wat het ook moge betekenen :_schater
Henk, held, bedankt

Lore

Citaat van: J.v.G. op november 16, 2022, 15:15:03
Er is betaald voor Bergsma, van Kaam en v/d Water..

Hmmmm, dan weet ik het zo zeker niet. Maar goed, dat gaan wij dan het volgende boekjaar zien.

Lore

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op november 16, 2022, 16:02:51
Klinkt inderdaad erg goed, wat het ook moge betekenen :_schater

Hahah, het is in ieder geval beter dan ik mij ooit bij Cambuur kan herinneren.

Solvabiliteit gaat over de mate waarin Cambuur op de lange termijn aan zijn schulden kan voldoen. Over het algemeen zou je dit op 25% willen zetten. Dit is bijvoorbeeld belangrijk wanneer Cambuur is slecht weer komt en geld moet aantrekken bij de bank of andere kreditverstrekkers. Het geeft je dus mogelijkheden om aan geld te komen als het lastig wordt

Current ratio gaat over de mate waarin Cambuur op korte termijn aan de schulden kan voldoen. Alles boven 1,5 is prima!

J.v.G.

Citaat van: Lore op november 16, 2022, 16:19:29
Hmmmm, dan weet ik het zo zeker niet. Maar goed, dat gaan wij dan het volgende boekjaar zien.
Bergsma 120K, Van Kaam 100K, v/d Water 550K dan kan het kloppen..

BvB

Citaat van: J.v.G. op november 16, 2022, 16:56:17
Bergsma 120K, Van Kaam 100K, v/d Water 550K dan kan het kloppen..

Deze gasten zijn dit seizoen (boekjaar) gehaald. Het lijkt mij dan onwaarschijnlijk om eventuele transfersommen op te nemen in de cijfers van het seizoen 21/22.

Lore

Citaat van: BvB op november 17, 2022, 20:02:58
Deze gasten zijn dit seizoen (boekjaar) gehaald. Het lijkt mij dan onwaarschijnlijk om eventuele transfersommen op te nemen in de cijfers van het seizoen 21/22.

Zou dan ook niet mogen. Kosten moeten geboekt worden op het boekjaar waarop zij betrekking hebben.

nee,wel?

Citaat van: Lore op november 16, 2022, 16:25:35
Hahah, het is in ieder geval beter dan ik mij ooit bij Cambuur kan herinneren.

Solvabiliteit gaat over de mate waarin Cambuur op de lange termijn aan zijn schulden kan voldoen. Over het algemeen zou je dit op 25% willen zetten. Dit is bijvoorbeeld belangrijk wanneer Cambuur is slecht weer komt en geld moet aantrekken bij de bank of andere kreditverstrekkers. Het geeft je dus mogelijkheden om aan geld te komen als het lastig wordt

Current ratio gaat over de mate waarin Cambuur op korte termijn aan de schulden kan voldoen. Alles boven 1,5 is prima!


het is maar goed dat ik niet in de financiele wereld werk 8P


Bolle

#644
H? Ard en Gerald: zijn jullie er nog?!

Investeren is goedkoper dan degradatie! De KKD komen we niet zomaar uit en Foeke loopt zich ook niet het snot voor de ogen? En voor 2 Bounty-repen en 3 zakken diepvriespatat komen er geen spelers.

Het lijkt wel alsof de heren in een diepe winterslaap zitten en het wel prima vinden zo? Of zijn er toch (weer) flinke financi?le tegenvallers waar men niet op had gerekend?