Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

Yellow Army

Vermogen op de bank  :_schater :_schater negatief EV van 1,4 mio
Area 58

Delfzijl/Cambuur

Citaat van: Yellow Army op november 03, 2017, 15:32:32
Vermogen op de bank  :_schater :_schater negatief EV van 1,4 mio

Als je het zo bekijkt heb ik ook eindelijk een klein vermogen :devil

poelie-lwd

Citaat van: Yellow Army op november 03, 2017, 15:32:32
Vermogen op de bank  :_schater :_schater negatief EV van 1,4 mio

Hilarisch!  :_schater Anyway, hoe zou jij de transfergelden willen kwalificeren? Als ik het goeď begrijp mogen we dit niet onder het kopje vermogen scharen?
Iedereen heeft recht op mijn mening.

papier

Citaat van: poelie-lwd op november 03, 2017, 16:37:40
Hilarisch!  :_schater Anyway, hoe zou jij de transfergelden willen kwalificeren? Als ik het goeď begrijp mogen we dit niet onder het kopje vermogen scharen?

Staat toch in dat die het huidige seizoen in de boeken worden bijgeschreven? En daarmee ongetwijfeld (deels) het eigen vermogen aanvullen en daarmee de stap maken naar de 0. Dat betekent dus wel (vermoedelijk gezien de schamele transfersommen die wij ontvangen) dat er nog steeds een negatief eigen vermogen is.

Yellow Army

Citaat van: poelie-lwd op november 03, 2017, 16:37:40
Hilarisch!  :_schater Anyway, hoe zou jij de transfergelden willen kwalificeren? Als ik het goeď begrijp mogen we dit niet onder het kopje vermogen scharen?

Durf ik niet te zeggen aangezien ik geen inzicht heb in de vorderingen van de schuldeisers. Echter is het niet realisctisch om te denken dat de volledige transfergelden naar de schuldeisers zijn gegaan. Maar ben het wel met je eens hoor, ik denk dat er veel te weinig is geherinvesteerd in de selectie. Tussenjaar prima, maar wees er dan ook open en transparant over.
Area 58

Yellow Army

Citaat van: papier op november 03, 2017, 16:55:14
Staat toch in dat die het huidige seizoen in de boeken worden bijgeschreven? En daarmee ongetwijfeld (deels) het eigen vermogen aanvullen en daarmee de stap maken naar de 0. Dat betekent dus wel (vermoedelijk gezien de schamele transfersommen die wij ontvangen) dat er nog steeds een negatief eigen vermogen is.

Dat negatieve EV is er zeker nog, maar hoe groot weten we niet. Het gaat er hier om om een goede balans te zoeken tussen financieel gezond worden en sportieve prestaties. Ik heb het idee dat de nadruk teveel op het financiele is komen te liggen
Area 58

papier

Citaat van: Yellow Army op november 03, 2017, 16:59:34
Dat negatieve EV is er zeker nog, maar hoe groot weten we niet. Het gaat er hier om om een goede balans te zoeken tussen financieel gezond worden en sportieve prestaties. Ik heb het idee dat de nadruk teveel op het financiele is komen te liggen

Dat denk ik niet, het laatste jaar zijn er transfersommen neergeteld. Dat was een aantal seizoenen terug (volgens mij) nog uit den boze. Daarnaast is een deel van het geld geïnvesteerd in de jeugdopleiding die eerst (volgens mij) volledig was wegbezuinigd. 100% helder heb ik het allemaal niet, maar ik heb het idee dat de basis is om ieder jaar zwarte cijfers te schrijven waarbij er ieder jaar een deel van het nev wordt weggewerkt en een deel wordt geïnvesteerd in de club (stadionplannen, jeugd, spelers, technische staf).

Yellow Army

Citaat van: papier op november 03, 2017, 17:03:43
Dat denk ik niet, het laatste jaar zijn er transfersommen neergeteld. Dat was een aantal seizoenen terug (volgens mij) nog uit den boze. Daarnaast is een deel van het geld geïnvesteerd in de jeugdopleiding die eerst (volgens mij) volledig was wegbezuinigd. 100% helder heb ik het allemaal niet, maar ik heb het idee dat de basis is om ieder jaar zwarte cijfers te schrijven waarbij er ieder jaar een deel van het nev wordt weggewerkt en een deel wordt geïnvesteerd in de club (stadionplannen, jeugd, spelers, technische staf).

We zullen het volgend jaar zien wanneer de cijfers over 17/18 bekend worden gemaakt
Area 58

Ronnie tng

Het zou natuurlijk mooi zijn als we straks eigen vermogen op kunnen bouwen. Echter die dikke zwarte cijfers zeggen mij minder dan de resultaten van nu. Het negatieve eigen vermogen valt opzich mee, zeker nu we weten dat er een nieuw stadion komt, en de begroting straks flink omhoog gaat. Ik begrijp poelie dan ook wel een beetje, los het negatieve eigen vermogen niet te snel af (ten koste van selectie) want dat kost supporters/ sponsoren enz. Dan maar iets minder aflossen en zorgen dat je bovenin mee draait.

papier

Citaat van: Ronnie tng op november 03, 2017, 17:33:52
Het zou natuurlijk mooi zijn als we straks eigen vermogen op kunnen bouwen. Echter die dikke zwarte cijfers zeggen mij minder dan de resultaten van nu. Het negatieve eigen vermogen valt opzich mee, zeker nu we weten dat er een nieuw stadion komt, en de begroting straks flink omhoog gaat. Ik begrijp poelie dan ook wel een beetje, los het negatieve eigen vermogen niet te snel af (ten koste van selectie) want dat kost supporters/ sponsoren enz. Dan maar iets minder aflossen en zorgen dat je bovenin mee draait.

De verdeling is inderdaad wel een punt van aandacht, slecht voetbal + slechte prestaties = lage inkomsten lijkt mij. Immers, niet in trek bij supporters, weinig exposure dus weinig interessant voor sponsoren. Helaas is bij voetbal de bal rond en zijn er geen garanties dat investeren de garantie is dat je goed presteert en je het negatief eigen vermogen gelijk of versneld kan aflossen. Dit terwijl het aflossen en niet investeren wel die garantie heeft, maar tegelijk krijg je dan eigenlijk ook de garantie dat het op het veld in ieder geval niet beter gaat.

justremco

We moeten niet vergeten dat vd Belt nu al moeite had met spelers halen, als we komend seizoen weer relatief zuinig aan doen dan is het niet in ons voordeel dat we een groot deel van het seizoen in het rechterrijtje voetballen.

ChantiSCC

Citaat van: justremco op november 03, 2017, 18:09:50
We moeten niet vergeten dat vd Belt nu al moeite had met spelers halen, als we komend seizoen weer relatief zuinig aan doen dan is het niet in ons voordeel dat we een groot deel van het seizoen in het rechterrijtje voetballen.

Op deze manier door blijven voetballen, dan verlaat je het rechterrijtje niet eens!

zeewolde

Citaat van: justremco op november 03, 2017, 18:09:50
We moeten niet vergeten dat vd Belt nu al moeite had met spelers halen, als we komend seizoen weer relatief zuinig aan doen dan is het niet in ons voordeel dat we een groot deel van het seizoen in het rechterrijtje voetballen.
te lang gewacht op de buitencategorie Boere, Falkenburg.

Waarbij Stockere, Braken enz, goed genoeg waren geweest voor onze ambitie.

Vlampiep

Citaat van: zeewolde op november 03, 2017, 18:47:34
te lang gewacht op de buitencategorie Boere, Falkenburg.

Waarbij Stockere, Braken enz, goed genoeg waren geweest voor onze ambitie.
We zijn financieel op de goede weg, wat niet onbelangrijk is in de fase naar het nieuwe stadion.
Financieel zijn we zeer gezond, echter sportief zijn we behoorlijk ziek.
Deze keuze is door onze club heel bewust gemaakt en achteraf kunnen we beoordelen of deze keuze de juiste is geweest.

sunderland

Je bouwt vermogen op door spelers goed te verkopen. Heracles is een goed voorbeeld, die club heeft de laatste 6-7 jaar gewoon goed verdiend. Dan kun je bijna je hele spelersbudget buiten de begroting laten. En hier en daar kun je ook makkelijk uitgeven, monteiro kuwas enz. Kuwas brengt nu ook alweer 2.5 milj plus op.