Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

Scc4-ever

Citaat van: Montana op mei 22, 2017, 10:38:55
Na een langdurig onderzoek, in samenwerking met de politie Leeuwarden,  is gebleken dat een bestuurslid van de supportersvereniging Kern van Cambuur woonachtig in Hardegarijp, sinds meerdere jaren valsheid in geschrifte heeft gepleegd en een aanzienlijk bedrag (volgens politie onderzoek meer dan  €140.000,00) heeft verduisterd. Het betreffende bestuurslid is gedurende het onderzoek op voorhand begin december 2016 van al zijn taken ontheven en geschorst als lid van het bestuur van de supportersvereniging Kern van Cambuur.
Het onderzoek heeft betrekking op de periode 2008-2016. Of er voor deze periode al frauduleus is gehandeld is niet meer te traceren, maar is gezien het meer dan 25 jarig dienstverband van betreffend bestuurslid  bij de supportersvereniging wel aannemelijk.
Ondanks de jaarlijkse controle van de boekhouding van de supportersvereniging is het betreffende bestuurslid in staat geweest, mede dankzij valsheid in geschrifte en het voeren van een voor het overige bestuur onbekende schaduwrekening, zijn frauduleuze praktijken vele jaren uit te voeren.
Het betreffende bestuurslid heeft door zijn frauduleus handelen niet alleen de supportersvereniging Kern van Cambuur zwaar benadeeld, maar ook de BVO SC Cambuur. De supportersvereniging Kern van Cambuur draagt namelijk een groot deel van haar netto inkomsten af aan de BVO SC Cambuur.
De politie heeft op woensdag 3 mei huiszoeking bij betreffend bestuurslid verricht en heeft hem op maandag 8 mei aangehouden voor verhoor.
Het bestuur van de Kern van Cambuur betreurt de gang van zaken en wacht in deze verdere stappen van de Officier van Justitie af.

Kees Elzinga
Voorzitter Kern van Cambuur
(contactpersoon pers)

http://kernvancambuur.nl/nieuws/2017/05/569983-valsheid-in-geschrifte-en-verduistering-bestuurslid-kern-van-cambuur
niet best dit.  Dat t niet eerder ontdekt is zeg. Wel raar.

Galdiano

Een hele trieste zaak, wist er al wat langer van, en dat hij nu pas aangehouden is.

140.000 wat een schande van YN!

Ik vind het uiterst kwalijk dat er op zo'n manier gefraudeerd kan worden.

Ik ben van mening dat de positie het voltallige bestuur van KVC niet houdbaar is.

Edit: Naam weggehaald
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Dokkumer

Sowieso de hele organisatie maar goed doorlichten, ook de controlerende personen...

denistel

2 rekeningen op de 1 zette hij oek een bedrag kest moeilijk controleren denk ik.

zit 20.000 :proost geld van ons vaste ploegje bij. :_schater

Hoekieom

:( en nu pas bekend. Jaren geduurd dus. Erg.

Bascambuur

CiteerDokkumer, Reason: Zelfs criminelen hebben recht op privacy
Y. N. mag toch wel?

sunderland

Citaat van: denistel op mei 22, 2017, 11:56:38
2 rekeningen op de 1 zette hij oek een bedrag kest moeilijk controleren denk ik.

zit 20.000 :proost geld van ons vaste ploegje bij. :_schater
nou prachtig

michello

Te walgelijk voor woorden. Ruim €15.000 op jaarbasis gejat. Zo'n €750 - €1000 per wedstrijd uit de kas weggenomen als je zo even een rekensommetje maakt.

Ik hoop dat ze al z'n pensioengeld afpakken. Wat een stakker zeg.
Iemand die van de club steelt is wat mij betreft nooit meer welkom. Opzouten.

Collingwood

Schandalige actie.
Kalmte alleen kan u redden.

Dokkumer

Tsja als je van een aantal verkooppunten consequent de lijsten vervalst en ook de boeken vervalst dan kun je jaren doorgaan.
Controle van de cashstromen is dan inmiddels ook aangepast, is me verteld.

vialli

Het is te hopen dat hij een koophuis heeft. Kan een deel van de opbrengst mooi terug in
de kas.

moodygrunn

Ongelofelijk. Heeft deze man zich ooit uitgegeven als Cambuursupporter? Wat mij betreft een stadionverbod gedurende de periode dat hij aan het terugbetalen is. Mocht hij dmv potjes her en der (huis, pensioen etc) het hele bedrag ineens terug kunnen betalen, houden we wmb een stadionverbod aan van dezelfde periode als dat hij gefraudeerd zou hebben, dus 10 jaar. Dit geld moet hoe dan ook terug.
In Henk en Sandor we trust

dennisw8

Meteen levenslange stadion verbod en zijn pensioen afpakken wat een debiel  :(

Agy

Citaat van: Bascambuur op mei 22, 2017, 12:32:01
Y. N. mag toch wel?

Ah die... maar dan kun je de hele naam hier ook wel plaatsen... aan de schandpaal die gast..  :R

Al was het alleen maar om te voorkomen dat straks elk (ex)bestuurslid van de KvC met een scheef oog wordt aangekeken.

Galdiano

Citaat van: Agy op mei 22, 2017, 15:39:25
Ah die... maar dan kun je de hele naam hier ook wel plaatsen... aan de schandpaal die gast..  :R

Al was het alleen maar om te voorkomen dat straks elk (ex)bestuurslid van de KvC met een scheef oog wordt aangekeken.

https://twitter.com/justremco058/status/866633856627220484
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets