Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

Gasgeve

Citaat van: hobbes op augustus 09, 2016, 12:41:20
Licentie komt dan niet in gevaar, dan zijn ze hem kwijt. Dan vieren ze hun drie jarig jubileum in categorie 1
Daar vind die KNVB wel wat op.

legeips

Mooi man.. Euro's in de knip..

Geen stadion, geen eredivisie wat een toekomst perspectief..

De slapende reus is stevig in coma geraakt.. En de sportieve prestaties zijn momenteel de stekker die langzaam van het stroom wordt gehaald..

Goed gedaan mannen, echt met beleid en toekomst perspectief gehandeld..

moodygrunn

Citaat van: legeips op augustus 26, 2016, 22:17:49
Mooi man.. Euro's in de knip..

Geen stadion, geen eredivisie wat een toekomst perspectief..

De slapende reus is stevig in coma geraakt.. En de sportieve prestaties zijn momenteel de stekker die langzaam van het stroom wordt gehaald..

Goed gedaan mannen, echt met beleid en toekomst perspectief gehandeld..

Dat valt te hopen. V/d Vegt staat niet bekend als een TD die zuinig is op de centjes van anderen. Vraag maar in Tilburg en Waalwijk.
In Henk en Sandor we trust

Collingwood

Citaat van: moodygrunn op augustus 26, 2016, 22:27:08
Dat valt te hopen. V/d Vegt staat niet bekend als een TD die zuinig is op de centjes van anderen. Vraag maar in Tilburg en Waalwijk.

Als dit mogelijk is dan heeft de rest van de directie en RvC ook gefaald. Op technisch gebied mogen ze dan niet sterk uit de hoek komen, maar op financieel gebied hebben ze toch bewezen goed werk te leveren. Kan me dus niet voorstellen dat ze Van de Vegt toestaan om zijn budget te overschrijden.
Kalmte alleen kan u redden.

Collingwood

Uit de SCC-update:

Financieel/Bedrijfsvoering
De afgelopen seizoenen hebben we flink gewerkt aan het  financiële herstel van onze club. Met name de drie seizoenen in de Eredivisie hebben hier een positieve, maar zeker ook noodzakelijke bijdrage aan geleverd. In de komende jaren zullen we onze positie moeten blijven versterken om weer helemaal gezond te worden, maar wel zonder onze sportieve ambities uit het oog te verliezen.

Hoewel de externe accountant de boeken nog moet controleren ziet het er naar uit dat het seizoen '15/'16 zal worden afgesloten met een netto winst van circa een half miljoen euro. In de begroting was een behoorlijk lager resultaat begroot. Het resultaat is hoger uitgevallen door het (helaas) niet uitkeren van de handhavingspremies en de opbrengsten van uitgaande transfers (o.a. Reijnen en Ogbeche). De helft van deze transferopbrengsten is conform de afspraken doorgestort naar het Spelersfonds.

De teruggang naar de Jupiler League heeft uiteraard ook gevolgen voor de begroting. In het seizoen 2016-2017 werken we met een totale begroting van 5,4 miljoen euro. Ten opzichte van de Eredivisie begroting leveren we hiermee zo'n twee miljoen in. Deze terugloop wordt grotendeels veroorzaakt door een lagere uitkering van tv gelden, lagere recettes en verminderde sponsorinkomsten. Aan de uitgavekant  is de investering in een eigen jeugdopleiding in de begroting meegenomen.

Het aantal sponsoren is ondanks de sportieve stap terug stabiel gebleven. Hier zijn we onze sponsoren vanzelfsprekend zeer erkentelijk voor. Wel zijn er enkele sponsorcontracten vervallen die gelieerd zijn aan het Eredivisieschap. We werken dit seizoen met een sponsorbegroting van ruim 2,6 miljoen euro.

http://cambuur.nl/nieuws/scc-update-2/
Kalmte alleen kan u redden.

Lore

Even kritisch lezen. 5 ton winst, Ogbeche en Reijnen verkocht en dit zit in de cijfers. Dan heb je operationeel een verlies of net break even?

Kortom slechter gepresteerd op het operationele resultaat dan begroot!

zeewolde

Citaat van: Lore op september 15, 2016, 22:11:50
Even kritisch lezen. 5 ton winst, Ogbeche en Reijnen verkocht en dit zit in de cijfers. Dan heb je operationeel een verlies of net break even?

Kortom slechter gepresteerd op het operationele resultaat dan begroot!
of er is weinig overgebleven na afdracht aan spelers fonds , zaakwaarnemers en gedeelte naar spelers zelf....

Yellow Army

Citaat van: Lore op september 15, 2016, 22:11:50
Even kritisch lezen. 5 ton winst, Ogbeche en Reijnen verkocht en dit zit in de cijfers. Dan heb je operationeel een verlies of net break even?

Kortom slechter gepresteerd op het operationele resultaat dan begroot!

Even beter lezen. Helft transferopbrengsten is teruggestort in het spelersfonds.
Area 58

Lore

Citaat van: Yellow Army op september 15, 2016, 23:26:44
Even beter lezen. Helft transferopbrengsten is teruggestort in het spelersfonds.

Okay, beetje een schatting. Maar beide spelers weg voor 5 ton, Dan blijft er 5 ton over. Er was een winst begroot, die is dan niet gerealiseerd. Ik ga er natuurlijk vanuit dat Cambuur niet verkopen op neemt in de begroting!

Yellow Army

Citaat van: Lore op september 17, 2016, 09:34:51
Okay, beetje een schatting. Maar beide spelers weg voor 5 ton, Dan blijft er 5 ton over. Er was een winst begroot, die is dan niet gerealiseerd. Ik ga er natuurlijk vanuit dat Cambuur niet verkopen op neemt in de begroting!

Dan zit je wat aan dr positieve kant ben ik bang. Beide spelers tezamen voor 5 ton lijkt me realistischer
Area 58

Oosttribune

Citaat van: Lore op september 17, 2016, 09:34:51
Okay, beetje een schatting. Maar beide spelers weg voor 5 ton, Dan blijft er 5 ton over. Er was een winst begroot, die is dan niet gerealiseerd. Ik ga er natuurlijk vanuit dat Cambuur niet verkopen op neemt in de begroting!

Er staat dat het resultaat lager begroot was en dat er door en transfersommen en niet uitgekeerde premies er een hoger resultaat is behaald. De helft naar het spelersfonds en voor het vierde seizoen op rij, vijf ton winst! Een dikke pluim lijkt mij. Op financieel gebied hebben we wei oh te zeuren.

Lore

Citaat van: Oosttribune op september 18, 2016, 16:39:30
Er staat dat het resultaat lager begroot was en dat er door en transfersommen en niet uitgekeerde premies er een hoger resultaat is behaald. De helft naar het spelersfonds en voor het vierde seizoen op rij, vijf ton winst! Een dikke pluim lijkt mij. Op financieel gebied hebben we wei oh te zeuren.

Ik ben het verleden nog niet vergeten. Het lijkt inderdaad de goede kant uit te gaan, maar de financiële man is er inmiddels niet meer en er is een commerciële man die op de centjes let. Daar ben ik gewoon kritisch op.

5 ton winst is goed, maar operationele winst is nog wel wat anders. Als de winst door incidente baten tot stand is gekomen, dan moet je dus verder bezuinigen. Ik ben benieuwd naar de opbouw van de cijfers als die worden vrijgegeven!

Yellow Army

Citaat van: Oosttribune op september 18, 2016, 16:39:30
Er staat dat het resultaat lager begroot was en dat er door en transfersommen en niet uitgekeerde premies er een hoger resultaat is behaald. De helft naar het spelersfonds en voor het vierde seizoen op rij, vijf ton winst! Een dikke pluim lijkt mij. Op financieel gebied hebben we wei oh te zeuren.

En als die incidentele baten nu 1 mln waren, dan ook een pluim? Oftwel wat lore zegt, zolang wij geen inzicht hebben in de details is het wat voorbarig om met pluimen te strooien dan wel zwarte pieten uit te delen.
Area 58

Viper

Financieel boert Cambuur wel goed

De sportieve prestaties van Cambuur vielen over het seizoen 2015-2016 danig tegen, met degradatie als gevolg.

In financieel opzicht deed het club het goed. Er werd een winst gemaakt van 544.000 euro. In het seizoen 2014-2015 bedroeg de winst 511.000 euro.

,,We hadden minder winst begroot, maar omdat we de handhavingsbonus niet hoefden uit te keren is het bedrag hoger uitgevallen'', zegt algemeen directeur Ard de Graaf. ,,Hiermee kunnen we weer schulden uit het verleden verder aflossen. De eerste prognose voor dit seizoen ziet er ook goed uit.''

Wat sponsoring betreft heeft Cambuur weinig ingeboet zegt De Graaf. ,,Maar je levert nu een ander product.''

http://www.lc.nl/sport/Financieel-boert-Cambuur-wel-goed-21753244.html

Lore

Cijfers zien er goed uit, de reden daarvan is natuurlijk wel erg jammer.

Enige reden waarom Cambuur dit jaar, in tegenstelling tot voorgaande jaren,  geen balans vrijgeeft?