Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Financiën

Gestart door Dokkumer, januari 24, 2013, 13:47:22

Vorige topic - Volgende topic

El Ma-kri-niii

Citaat van: NRG op december 01, 2015, 15:10:04
Wat denk je dat degraderen kost.
Dooddoener. Veel investeren is ook geen garantie dat je erin blijft.

NRG

Citaat van: El Ma-kri-niii op december 01, 2015, 15:13:26
Dooddoener. Veel investeren is ook geen garantie dat je erin blijft.

Klopt. Maar als je niets doet blijf je er zeker niet in..

moodygrunn

#242
Citaat van: NRG op december 01, 2015, 15:10:04
Wat denk je dat degraderen kost.

Dat kost geld aan de inkomstenkant van het hele verhaal. Zoals ik het verslag lees hebben we, buiten de transfers om gerekend, een operationele winst van 5% tov de begroting (vd uitgaven) geboekt.

In de update staat vermeld dat de winstverwachting voor 2015-2016 al lager is dan die van 2014-2015. Heel veel speelruimte zal er dus niet zijn om extra te investeren (hoe graag ik dat ook zou willen).

Dan blijven er nog twee opties over:
crowdfunding
staatsloten  ;)

Ander positief punt uit de SCC-Update: Geen spelersfonds meer. Als we nu een speler (aangetrokken na 1-1-2015) verkopen, hoeft er niets meer naar een spelersfonds toe.

In Henk en Sandor we trust

papier

#243
Citaat van: NRG op december 01, 2015, 15:01:30
Dit seizoen maar eens geen winst maken. Alles wat mogelijk is in de selectie stoppen.

Zolang we nog wen negatief eigen vermogen hebben lijkt me dit niet verstandig.

Kijkend naar het succes van de afgelopen jaren (groene cijfers, promotie, 2 maal handhaving) kun je niet anders concluderen dan dat het niet investeren (omdat het gewoonweg niet kon) ons geen windeieren heeft gelegd. Dat investeren daarvoor (dure spelers, niet promoveren, bijna failliet) het tegenover gestelde.

Koppie derbij dus. Geen geld uitgeven wat je niet hebt wmb.

Ronnie tng

Citaat van: papier op december 01, 2015, 16:36:09
Zolang we nog wen negatief eigen vermogen hebben lijkt me dit niet verstandig.

Kijkend naar het succes van de afgelopen jaren (groene cijfers, promotie, 2 maal handhaving) kun je niet anders concluderen dan dat het niet investeren (omdat het gewoonweg niet kon) ons geen windeieren heeft gelegd. Dat investeren daarvoor (dure spelers, niet promoveren, bijna failliet) het tegenover gestelde.

Koppie derbij dus. Geen geld uitgeven wat je niet hebt wmb.

Helemaal mee eens!

Verder altijd geinig om te lezen wat allemaal cruciaal is voor onze club. Cruciaal om schulden af te lossen is spelen in de eredivisie. Cruciaal om eredivisie te blijven spelen is een nieuw stadion.

Met gezond beleid kun je ook in de JL aflossen, al zal het minder hard gaan. En de eredivisie hebben we nu ook gehaald in ons prachtige knusse stadionnetje, al zal de kans kleiner worden aangezien concurrentie wel verbouwt/nieuw bouwt.

Destroyer

Citaat van: Ronnie tng op december 01, 2015, 16:57:46
Helemaal mee eens!

Verder altijd geinig om te lezen wat allemaal cruciaal is voor onze club. Cruciaal om schulden af te lossen is spelen in de eredivisie. Cruciaal om eredivisie te blijven spelen is een nieuw stadion.

Met gezond beleid kun je ook in de JL aflossen, al zal het minder hard gaan. En de eredivisie hebben we nu ook gehaald in ons prachtige knusse stadionnetje, al zal de kans kleiner worden aangezien concurrentie wel verbouwt/nieuw bouwt.

Helaas is het met het stadion 'stil staan is achteruitgang'. Over vijf jaar is er zonder onderhoud ben ik bang niets meer van dat prachtige knusse stadionnetje over.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Lore

#246
Pijnlijk om te zien hoe slecht het operationele resultaat in 2009 / 2010 was, zonder dat ons dit iets gebracht geeft. Er is toen gewoon echt gegokt met het voortbestaan van de club en daar bloeden wij nog steeds voor!

Als wij degraderen zullen wij terug gaan tot een begroting van ongeveer 4,5 miljoen? Daarmee zou je vorig seizoen op de 5de plek qua begroting terecht komen:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Eerste_divisie_2014/15

NAC heeft NEC vervangen, dus daar is niet zoveel verandert. Roda is gekomen voor Dordt. Dat is dus één team met een lagere begroting en De Graafschap heeft geruild met Eagles. Zal ongeveer vergelijkbaar zijn? Dus op basis van begroting zouden wij bij degradatie niet de grote favoriet voor de titel zijn.

Ronnie tng

Citaat van: Destroyer op december 01, 2015, 17:14:20
Helaas is het met het stadion 'stil staan is achteruitgang'. Over vijf jaar is er zonder onderhoud ben ik bang niets meer van dat prachtige knusse stadionnetje over.

We hebben een verouderd stadion, maar het beeld zoals jij het schetst (of zoals de club het schetst) geloof ik niet zo in. Dat was mijn inziens meer een trucje om het nieuwe stadion in een stroomversnelling te zetten. Ik heb in ieder geval nog nooit een onafhankelijk rapport van proffesionals gezien over de staat van het stadion.

moodygrunn

Citaat van: Ronnie tng op december 01, 2015, 18:58:21
We hebben een verouderd stadion, maar het beeld zoals jij het schetst (of zoals de club het schetst) geloof ik niet zo in. Dat was mijn inziens meer een trucje om het nieuwe stadion in een stroomversnelling te zetten. Ik heb in ieder geval nog nooit een onafhankelijk rapport van professionals gezien over de staat van het stadion.

Ik geloof dat met name de Oost- en Zuidtribune last hebben van betonrot. Die zijn dus aan vervanging toe. Daarnaast hebben we niet genoeg businessseats om aan de vraag van sponsoren te kunnen voldoen. Noord en West zijn veel later gebouwd (1995 uit mn hoofd). 
In Henk en Sandor we trust

Destroyer

Citaat van: Ronnie tng op december 01, 2015, 18:58:21
We hebben een verouderd stadion, maar het beeld zoals jij het schetst (of zoals de club het schetst) geloof ik niet zo in. Dat was mijn inziens meer een trucje om het nieuwe stadion in een stroomversnelling te zetten. Ik heb in ieder geval nog nooit een onafhankelijk rapport van proffesionals gezien over de staat van het stadion.

Ik deel jouw mening qua nostalgie, maar feit blijft dat verbouwing/vernieuwing of nieuwbouw noodzakelijk is voor de toekomst. Deze staat is in mijn ogen niet eredivisie waardig voor de toekomst.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

papier

Bouwkundig gaat dat stadion nog wel even mee hoor, dat de faciliteiten niet meer "van deze tijd" zijn is een ander verhaal. Aan jullie de vraag of je voor voetbal of voor luxe komt. Ik kom in ieder geval voor het voetbal, echter begrijp ik ook dat je moet investeren in mensen die niet voor het voetbal komen maar wel veel willen betalen. Laat daar geen misverstand over bestaan.

Investeren in goede faciliteiten is iets waar ik me nog in kan vinden. Die zijn namelijk duurzamer en betrouwbaarder (ondanks dat het geen garanties zijn natuurlijk) dan investeren in spelers.

Timmie

Een nieuw stadion is noodzakelijk. Verbouwen heeft commercieel gezien ook totaal geen zin. Moet iets nieuws komen, en snel. Anders is het heel snel weer eerste divisie.

Lore

Citaat van: Timmie op december 15, 2015, 11:29:19
Een nieuw stadion is noodzakelijk. Verbouwen heeft commercieel gezien ook totaal geen zin. Moet iets nieuws komen, en snel. Anders is het heel snel weer eerste divisie.

En er gaat ook wel iets nieuws komen, maar misschien spelen wij dan al wel jupiler league. Op zich geen probleem!

Volgens Ype Smit zakt de begroting bij degradatie naar ongeveer 4,5 miljoen. Hiermee spelen wij, op basis van begroting, rond plaats 5. Bij een nieuw stadion is rekening gehouden met dat de huurprijs lager is in de jupiler league, dan in de eredivisie. Mijn inschatting is dat de begroting door het nieuwe stadion in de jupiler league zou moeten groeien naar ongeveer 6,5 tot 7 miljoen. Hiermee ben je direct één van de belangrijkste titelkandidaten.

Dokkumer

En bij lijfsbehoud? Tot hoe ver kunnen we dan doorgroeien? Is daar ook enige indicatie van?

Marc S

#254
Citaat van: Dokkumer op december 15, 2015, 15:25:53
En bij lijfsbehoud? Tot hoe ver kunnen we dan doorgroeien? Is daar ook enige indicatie van?

Met nieuw stadion dacht ik dat 15M de max is. Dus zal wel langzaam klimmen richting 13-14 met het nieuwe stadion.

met dit stadion is 7.5 de max (misschien iets meer door tv gelden.