Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Sfeer

Gestart door Goudvinger, januari 18, 2013, 13:15:26

Vorige topic - Volgende topic

dit is mien club

Citaat van: Ronnie tng op november 12, 2014, 14:14:36
Geloof mij, het heeft puur met de zondag te maken. Zodra we een wedstrijd op zaterdagavond spelen, is het een spookhuis!

Ben ik met je eens.
Een half 3 wedstrijd op zondag scheelt ook al wat, maar de zaterdagavond is natuurlijk veel leuker.
Gelukkig zijn de komende twee match days op zaterdag. (AZ en NAC).

What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols? Then try and avoid your wife's gaze as you struggle to come to terms with your sexless marriage? Then go and spunk your wages on kebabs, fruit machines and brasses? Fuck that for a laugh! I know what I'd rather do. Heerenveen away, love it

dizzhead

Citaat van: dit is mien club op november 12, 2014, 14:39:46
Ben ik met je eens.
Een half 3 wedstrijd op zondag scheelt ook al wat, maar de zaterdagavond is natuurlijk veel leuker.
Gelukkig zijn de komende twee match days op zaterdag. (AZ en NAC).



'lichtmastwedstrijden', zijn qua beleving inderdaad altijd het beste.


Echt gras & meer kunstlicht, dat is het streven dus.  :clint

Tukker

Citaat van: dit is mien club op november 12, 2014, 14:37:48
Dat nummer heeft wel degelijk begeleiding nodig want ook hier word na elke scc het tempo behoorlijk opgevoerd.
Maar inderdaad een trommelaar moet eigenlijk in het begin van het nummer de maat aan geven.
En niet halverwege ineens beginnen te rammen.
Drumfather SCC zal dat vast kunnen beamen.
Wenn die Turmuhr zwei Mal schlaegt
Nimmt er den Jungen ins Gebet
Er ist der wahre Christ
Und weiss was Naechstenliebe ist

siepelsjeu

Citaat van: dit is mien club op november 12, 2014, 10:49:09
Te veel jeugd die de nummers niet kennen heb ik het idee. Zij gaan dan maar heel snel klappen.
En de rest die doet wel mee
Dat geloof ik niet, zulke moeilijke liederen hebben wij niet en anders weten ze het na een paar wedstrijdjes wel.

Galdiano

Citaat van: siepelsjeu op november 13, 2014, 21:46:49
Dat geloof ik niet, zulke moeilijke liederen hebben wij niet en anders weten ze het na een paar wedstrijdjes wel.

Klopt  :y

Jelle olé!! Of is het Relle olé?
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Drumfather SCC

Citaat van: Tukker op november 13, 2014, 21:21:45
Drumfather SCC zal dat vast kunnen beamen.
Ik zal even mijn ''expertise'' op deze kwestie loslaten  :clint
Wat Nightmare LWD ook al zegt; Ik kan erbij dat een trommelaar een nummer kan beginnen, maar een trommelaar kan niet middenin een nummer ineens beginnen te trommelen.

In mijn ogen kun je alleen een nummer beginnen als je weet wat er gedaan moet worden en ervaring leert dan ook automatisch je gevoel aan voor het ritme wat er bij dat lied past en hoort.

Je kunt halverwege alleen invallen als het past bij het lied én als je het tempo beheerst wat bij het lied hoort. Het is een wisselwerking; Een goede trommelaar met ervaring en ritmegevoel kan een stadion leiden maar ik acht de ervaren sfeermakers capabel en ervaren genoeg om een lied en tempo te dragen waar het stadion op moet invallen.

Een trommelaar is in mijn ogen in het stadion alleen een vangnet voor als het echt dreigt mis te gaan met het tempo.

Zo kan het weer opgepakt worden om overgenomen te worden door geklap en geschreeuw, iets wat ik mooier vind en beter bij ons als club vind passen. Ik denk dat een ''Ghostdrummer'' veel beter is. Niet aanwezig maar altijd paraat om in te vallen als het misgaat en als het weer loopt, laat het dan maar over aan de ervaren lui om het het stadion door te dragen.  Maar je moet het niet zien als een band. In mijn geval ben ik de ruggengraat van een band en ik kan een nummer maken of breken. 

Een trommelaar is in mijn ogen niet een pré en dus ook niet iemand die een sfeer kan maken of breken. Een optreden kun je verkloten door een fout maar een wedstrijd is gewoon doorgaan met zingen en dan komt het wel weer goed  :thumbsup

thankyou

Tijd voor nieuwe nummers!!! en ik geef UL persoonlijk nog 1 kans en dat is laten zien dat ze de eerst volgende sfeeractie wel of geen ultras zijn, en het word tijd dat de mensen die zo tegen de trommel zijn hem om mij naar beneden gooien in onze gracht netzoals bij vitesse. Dat is wat ik overigens hoop , de laatste jaren in ons huidige stadion zonder trommel 1 groot gekkenhuis + nog veel mooiere en grote echte sfeer acties + mooie nieuwe songs..
Cambuur, Beer & Loyal Mates

pvanbuijtene

Citaat van: thankyou op november 14, 2014, 15:31:23
Tijd voor nieuwe nummers!!! en ik geef UL persoonlijk nog 1 kans en dat is laten zien dat ze de eerst volgende sfeeractie wel of geen ultras zijn, en het word tijd dat de mensen die zo tegen de trommel zijn hem om mij naar beneden gooien in onze gracht netzoals bij vitesse. Dat is wat ik overigens hoop , de laatste jaren in ons huidige stadion zonder trommel 1 groot gekkenhuis + nog veel mooiere en grote echte sfeer acties + mooie nieuwe songs..

Die van vitesse heeft nu een SV

Sander Scc

Citaat van: thankyou op november 14, 2014, 15:31:23
Tijd voor nieuwe nummers!!! en ik geef UL persoonlijk nog 1 kans en dat is laten zien dat ze de eerst volgende sfeeractie wel of geen ultras zijn, en het word tijd dat de mensen die zo tegen de trommel zijn hem om mij naar beneden gooien in onze gracht netzoals bij vitesse. Dat is wat ik overigens hoop , de laatste jaren in ons huidige stadion zonder trommel 1 groot gekkenhuis + nog veel mooiere en grote echte sfeer acties + mooie nieuwe songs..

UL bestaat uit 4 man.. Waarvan 2 vrouwen geloof ik.. Dit zijn geen Ultras of wat dan ook. Gewoon een groepje wat toevallig dit kon gaan doen. Zou er niet teveel van verwachten..

thankyou

Citaat van: Sander Scc op november 14, 2014, 15:36:04
UL bestaat uit 4 man.. Waarvan 2 vrouwen geloof ik.. Dit zijn geen Ultras of wat dan ook. Gewoon een groepje wat toevallig dit kon gaan doen. Zou er niet teveel van verwachten..
Dan neem ik mijn woorden terug, 4man had ik niet gedacht..  dan wacht ik Cambuur Culture af :proost
Cambuur, Beer & Loyal Mates

Cambuur123

Nieuwe songs kan iedereen bedenken dacht ik. Zet even op dit forum wat de tekst is en op welk deuntje je het bedoeld, en je leest daarna wel wat de rest ervan vindt.  :thumbsup

Sander Scc

Citaat van: Cambuur123 op november 14, 2014, 19:20:38
Nieuwe songs kan iedereen bedenken dacht ik. Zet even op dit forum wat de tekst is en op welk deuntje je het bedoeld, en je leest daarna wel wat de rest ervan vindt.  :thumbsup

Vorige co-forum had een liedjes topic. Dit was niet zo'n succes.. Iedereen bedacht nieuwe songs maar niet 1 heeft ooit de tribune gehaald.

Casuals-lwd

Misschien een nieuw liedje:

When I see Cambuur
I go out of my head
I just can`t get enough
I just can`t get enough
All the things you do to me
And everything you said
I just can`t get enough
I just can`t get enough
We slip and slide as we fall in love
And I just can`t seem to get enough

tutututututu

https://www.youtube.com/watch?v=TspYx7EaF5A




Cambuur123

Citaat van: Casuals-lwd op november 14, 2014, 19:47:29
Misschien een nieuw liedje:

When I see Cambuur
I go out of my head
I just can`t get enough
I just can`t get enough
All the things you do to me
And everything you said
I just can`t get enough
I just can`t get enough
We slip and slide as we fall in love
And I just can`t seem to get enough

tutututututu

https://www.youtube.com/watch?v=TspYx7EaF5A

Lijkt mij geweldig! Even terugkomen op een vorig bericht over dat het de tribunes niet haalt: deze taak zou ik dan wel weer doorverwijzen naar een sfeergroep die zich daartoe geroepen voelt! Gewoon een paar keer met een mannetje of 20 zingen en dan daarna vallen er vanzelf mensen bij! lijkt me top.  :y

Galdiano

Je moet niet altijd andere clubs na willen apen!
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets