Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Sfeer

Gestart door Goudvinger, januari 18, 2013, 13:15:26

Vorige topic - Volgende topic

dizzhead

#1185
Citaat van: Tukker op augustus 27, 2014, 16:16:58
Ritme en Cambuursupporters is net zo'n slechte combinatie als Cambuursupporters en buscombi.

Geldt niet alleen bij het zingen maar ook bij het klappen

Ach ritme en verschillende liedjes en tempo's. Wat maakt het uit, een van de mooiste impressies van het 'cambuur publiek' vind ik persoonlijk nog altijd dit filmpje (met name eerste 2 minuten). Heeft alles, verschillende nummers vanaf verschillende tribunes - hele stadion gek - persoonlijk commentaar (heej ter heide, loop even deur ju, sukkel) en nog even lekker zwaaien. Heerlijk, ongecoördineerde chaos. Want zo zijn we... toch? De wave (ende filmpje) ben ik dan persoonlijk weer geen voorstander van...




Overigens lijkt de uploader een belchinees te zijn. :X 

dit is mien club

Dat klopt, de meesten klappen na de eerste toon al helemaal uit de maat. Het tempo heeft binnen enkele seconde zo'n tempo dat de song's zeer snel eindigen en het dus ook weer snel stil valt.

Voorbeeld bij:
jaaaah lalalaaaa
jah lalaa jah lalaa jah lalaaa
Jah lalalaaa jah lalalaa jah lalalalalalaaaa  Cambuur

Dit gaat zo snel dat het naar één of misschien een hele snelle twee keer al weer voor bij is.
Terwijl dit een aantal jaar geleden minuten lang achterelkaar aan werd gezongen.
Dat komt omdat er toen veel rustiger werd mee geklapt en gezongen.

als je dit goed wil doen moet je het gewoon in een normaal tempo zingen/klappen en na Cambuur even een paar tellen rust en dan weer opnieuw. Dan kun je dit minuten lang volhouden.
Het is maar een voorbeeld maar wel sfeer verhogend.

What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols? Then try and avoid your wife's gaze as you struggle to come to terms with your sexless marriage? Then go and spunk your wages on kebabs, fruit machines and brasses? Fuck that for a laugh! I know what I'd rather do. Heerenveen away, love it

Nightmarelwd

Citaat van: dit is mien club op augustus 27, 2014, 16:27:55
Dat klopt, de meesten klappen na de eerste toon al helemaal uit de maat. Het tempo heeft binnen enkele seconde zo'n tempo dat de song's zeer snel eindigen en het dus ook weer snel stil valt.

Voorbeeld bij:
jaaaah lalalaaaa
jah lalaa jah lalaa jah lalaaa
Jah lalalaaa jah lalalaa jah lalalalalalaaaa  Cambuur

Dit gaat zo snel dat het naar één of misschien een hele snelle twee keer al weer voor bij is.
Terwijl dit een aantal jaar geleden minuten lang achterelkaar aan werd gezongen.
Dat komt omdat er toen veel rustiger werd mee geklapt en gezongen.

als je dit goed wil doen moet je het gewoon in een normaal tempo zingen/klappen en na Cambuur even een paar tellen rust en dan weer opnieuw. Dan kun je dit minuten lang volhouden.
Het is maar een voorbeeld maar wel sfeer verhogend.

We proberen een nummer lang door te zingen, tot iemand in een ander vak het nodig vindt om iets anders in te gaan zetten of iemand begint op de trommel te meppen, zodat de mensen die er om heen staan dat nummer overnemen.

Twee seizoenen geleden stonden we met 5000 supporters in het stadion, nu bijna het dubbele.


MI-Sider for Life

Nightmarelwd

Afgelopen zaterdag was het sommige momenten tenenkrommend.

Supporters die  zingen Almelo.

Oh wat is het toch fijn om voor Cambuur te zijn, volgend gaan we weer hoerenveen op en neer.

Sorry maar dan begrijp je er helemaal niks van. 19 oktober spelen we tegen die boeren.

Wat ik ook triest vind is dat na 10 minuten spelen het nummer ga staan ast foar Cambuur bist al wordt ingezet.
MI-Sider for Life

dit is mien club

Citaat van: Nightmarelwd op augustus 27, 2014, 16:35:48


We proberen een nummer lang door te zingen, tot iemand in een ander vak het nodig vindt om iets anders in te gaan zetten of iemand begint op de trommel te meppen, zodat de mensen die er om heen staan dat nummer overnemen.

Twee seizoenen geleden stonden we met 5000 supporters in het stadion, nu bijna het dubbele.

Ik heb het niet over die trommel storend dat zeker.
Maar bij ons in vak 14 gaan we na het inzetten van een nummer gigantisch versnellen door het klappen.
Daardoor valt het vaak even stil en krijgen andere vakken de kans om er door heen te gaan ratelen.

What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols? Then try and avoid your wife's gaze as you struggle to come to terms with your sexless marriage? Then go and spunk your wages on kebabs, fruit machines and brasses? Fuck that for a laugh! I know what I'd rather do. Heerenveen away, love it

fred

Citaat van: Nightmarelwd op augustus 27, 2014, 16:38:49


Wat ik ook triest vind is dat na 10 minuten spelen het nummer ga staan ast foar Cambuur bist al wordt ingezet.

Weet niet of het meerderen is opgevallen vorig jaar. Maar na deze voorstelling werd er wel vaak direct gescoord door Cambuur !

fred

Vak 13 en 14 omdraaien had wel wat geweest.

Nightmarelwd

Citaat van: dit is mien club op augustus 27, 2014, 16:46:08
Ik heb het niet over die trommel storend dat zeker.
Maar bij ons in vak 14 gaan we na het inzetten van een nummer gigantisch versnellen door het klappen.
Daardoor valt het vaak even stil en krijgen andere vakken de kans om er door heen te gaan ratelen.

Dat valt mij ook op.
Zaterdag kijken of we zonder versnelling kunnen beginnen :-)
MI-Sider for Life

Tukker

#1193
In de wedstrijd tegen Heracles is het me opgevallen (en dit is geen kritiek) dat een 4-tal kerels in het rechter gedeelte van het uitvak in ieder geval probeerde sfeer te maken door "iets" in te zetten,  maar dan onmiddellijk werden overstemd door de grote groep fanatieke aanhang links die iets anders inzette. Bij de eerste keer dacht ik nog dat het toeval was, maar het gebeurde te vaak om toeval te zijn.

Wat zou het toch mooi zijn als alle neuzen dezelfde kant op wijzen.

:clint
Wenn die Turmuhr zwei Mal schlaegt
Nimmt er den Jungen ins Gebet
Er ist der wahre Christ
Und weiss was Naechstenliebe ist

Marc S

Citaat van: fred op augustus 27, 2014, 16:46:21
Weet niet of het meerderen is opgevallen vorig jaar. Maar na deze voorstelling werd er wel vaak direct gescoord door Cambuur !

Nou hele wedstrijd maar door dan ;) winnen we wel me 2000-0 ook leuk!  :_schater

janou

ik ben zelf toch wel voorstander van der trommel,
het geeft het ritme aan zodat iedereen in dat ritme meezingt, inclusief andere tribunes dan noord.
als de trommel op 14 komt dan zet 14 iets in en dan word dat snel meegezongen denk ik,
maar dat denk ik en weet niet of dit echt helpt hoor.

Ronnie tng

Je vergeet alleen dat een trommel vak 14 niet opkomt  :zweep

Montana

Het hardst schreeuwen de gebroeders van T. op de trap tussen 11/12  :devil

Dokkumer

Citaat van: Montana op augustus 28, 2014, 19:46:28
Het hardst schreeuwen de gebroeders van T. op de trap tussen 11/12  :devil
De gebroeders van Twitter? :zweep

de Schoot

Citaat van: Tukker op augustus 27, 2014, 17:56:20
In de wedstrijd tegen Heracles is het me opgevallen (en dit is geen kritiek) dat een 4-tal kerels in het rechter gedeelte van het uitvak in ieder geval probeerde sfeer te maken door "iets" in te zetten,  maar dan onmiddellijk werden overstemd door de grote groep fanatieke aanhang links die iets anders inzette. Bij de eerste keer dacht ik nog dat het toeval was, maar het gebeurde te vaak om toeval te zijn.

Wat zou het toch mooi zijn als alle neuzen dezelfde kant op wijzen.

:clint

Ik zie dit maar als compliment   :D

Meer dan de helft let niet eens op wat ze zingen, die doen mee als meneer x ook begint.
Dat zijn IceBucket personen, meedoen om het meedoen......  :R :R :R

Die chaos hou je toch en wees blij.
Met zoveel man alles tegelijk doen kan alleen met een capo in een bakje en als ze daar mee beginnen, ben ik weg  :R :R :R