Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Sfeer

Gestart door Goudvinger, januari 18, 2013, 13:15:26

Vorige topic - Volgende topic

dizzhead

Citaat van: SCC-J op april 26, 2014, 11:24:00
hebben we dan niets geleerd van de tsunami ?

Persoonlijk hoeft t van mij ook niet, maar als t nummer langs komt is de 'we' waar jij over spreekt nog altijd een duidelijke minderheid. Gun die anderen ook een pleziertje

poelie-lwd

Je kunt zeggen wat je wilt mbt de Tsunami maar dat nummer zorgt er wel voor dat het hele stadion op voorhand al door het 'lint' gaat. Zelfs de 'elite' incl Lennie  :devil op West zijn in beweging.

Ik ben voor het kappen van de tsunami mits daar een goed alternatief voor komt wat niet zo gauw word gekopiërd door andere clubs.
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: poelie-lwd op april 26, 2014, 12:38:07
Ik ben voor het kappen van de tsunami mits daar een goed alternatief voor komt wat niet zo gauw word gekopiërd door andere clubs.

Dan zit je met "the yellow and the blue" wel goed lijkt me, loop je maar risico bij één club en die speelt Jupiler league  :zweep
Henk, held, bedankt

weestwel

Waarom zouden we in hemelsnaam een supporterslied van het nationale elftal van Zweden in Leeuwarden gaan zingen.

Daddy T.

Citaat van: weestwel op april 26, 2014, 13:14:02
Waarom zouden we in hemelsnaam een supporterslied van het nationale elftal van Zweden in Leeuwarden gaan zingen.

Als dank omdat jeugdinternational Bovar Karim hier heeft gespeeld?
Zeiken om het zeiken? Verd*mme, wat is het toch een mooie kutclub!

gobo

Citaat van: SCC-J op april 26, 2014, 11:24:00
hebben we dan niets geleerd van de tsunami ?

Wat hadden we daar dan van moeten leren?
As de slager spreekt, mut de wurst um stilhouwe....

weestwel

Citaat van: Daddy T. op april 26, 2014, 13:17:54
Als dank omdat jeugdinternational Bovar Karim hier heeft gespeeld?

:_schater

Utekleitrokken

Citaat van: weestwel op april 26, 2014, 13:14:02
Waarom zouden we in hemelsnaam een supporterslied van het nationale elftal van Zweden in Leeuwarden gaan zingen.

Hoe kom je erbij dat het een supporterslied is van het nationale elftal  :zucht?

Perkele is een nationalistische band die de kleuren van hun vlag verheerlijken in dat lied.  Niks mis mee om dat te gaan zingen als Cambuur zijnde, maar blijkbaar komt het nogal precies wat er gezongen of afgespeeld moet/mag worden  :_schater

el haj

Citaat van: Utekleitrokken op april 27, 2014, 16:12:06
Hoe kom je erbij dat het een supporterslied is van het nationale elftal  :zucht?

Perkele is een nationalistische band die de kleuren van hun vlag verheerlijken in dat lied.  Niks mis mee om dat te gaan zingen als Cambuur zijnde, maar blijkbaar komt het nogal precies wat er gezongen of afgespeeld moet/mag worden  :_schater

Een Zweedse band die Perkele heet? Toevallig is dat een van de weinige Finse woordjes die ik ken, perkele; in het Nederlands wel vergelijkbaar met godver(domme).
Zo heel nationalistisch kunnen ze dus niet zijn als ze een Finse naam hebben. :P Gewoon gebruiken dat nummer dus!

siepelsjeu

Citaat van: weestwel op april 26, 2014, 13:14:02
Waarom zouden we in hemelsnaam een supporterslied van het nationale elftal van Zweden in Leeuwarden gaan zingen.
Je moet denk ik wel heel snel terug naar school als jij denkt dat ze in zweden een engels volkslied zingen dit is die van hun ;

Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.
Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad du var.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden,
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Jag städs vill dig tjäna mitt älskade land,
din trohet till döden vill jag svära.
Din rätt, skall jag värna, med håg och med hand,
Din fana, högt den bragderika bära,
Din fana, högt den bragderika bära.
Med Gud skall jag kämpa, för hem och för härd,
för Sverige, den kära fosterjorden.
Jag byter Dig ej, mot allt i en värld
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden,
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden,

Vertaling

Richard Dybeck
Gij oude, Gij vrije, Gij berghoge noorden.
Gij stille, Gij vreugderijke schone!
Ik groet U, lieflijkste land op Aarde,
Uw zon, Uw hemel, Uw groene streken,
Uw zon, Uw hemel, Uw groene streken.
Gij troont op herinneringen van grootse dagen,
toen Uw naam geëerd over de Aarde vloog.
Ik weet dat Gij zijt en Gij zult zijn wat Gij waart.
Ja, ik wil leven en sterven in het Noorden,
ja, ik wil leven en sterven in het Noorden.
Ik U wil steeds dienen, mijn geliefde land,
U zweer ik trouw tot aan mijn dood.
U recht zal ik beschermen met al mijn kracht,
Uw vlag hoog, heldhaftig dragen,
Uw vlag hoog, heldhaftig dragen.
Met God zal ik vechten voor huis en haard,
voor Zweden, het geliefde vaderland.
Ik verruil U nooit, tegen niets in de wereld
Nee, ik wil leven en sterven in het Noorden,
nee, ik wil leven en sterven in het Noorden.

Galdiano

Ik zat naast het uitvak, maar wat een sfeer! Feyenoord was onder de indruk.
Wat heb ik genoten! 5-1 achter en nog dik feest. |:)
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Dokkumer

Gisteren even old skool Langs de Lijn aangezet en genoten van onze 12e man. In élke flits in de eerste helft was alleen ONZE aanhang maar te horen. Tweede helft wat minder omdat toen ook de focus meer bij andere wedstrijden lag en vooral de doelpunten geflitst werden.

TROTS OP MIEN CLUB EN ONZE TOPAANHANG!!
Zaterdag nog even een mooie afsluiting van het seizoen voor de spelers en een waardig afscheid voor de jongens die vertrekken of teruggaan naar hun eigen club en dan in de rust modus ;)

zeewolde

Ik kreeg van een feyenoord fan die in het stadion was dat cambuur fans goed te horen waren maar dat het wel heel veel anti- dkv liedjes waren. Klopt dat?

Galdiano

Citaat van: zeewolde op april 28, 2014, 08:37:40
Ik kreeg van een feyenoord fan die in het stadion was dat cambuur fans goed te horen waren maar dat het wel heel veel anti- dkv liedjes waren. Klopt dat?

Klopt
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

pvanbuijtene

Citaat van: Galdiano op april 28, 2014, 09:09:17
Klopt

Weet niet of het een anti dkv lied was.. meer dat we blij waren dat we dr volgend jaar weer heen kunnen;).