Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Sfeer

Gestart door Goudvinger, januari 18, 2013, 13:15:26

Vorige topic - Volgende topic

Delfzijl/Cambuur

Citaat van: Destroyer op april 19, 2023, 21:38:59
Pas op he trommel en megafoon is vloeken in de kerk  :_schater
Lady Roos inhuren...

Koeroekoeroe :thumbsup

Delfzijl/Cambuur

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op april 19, 2023, 22:02:31
Lady Roos inhuren...

Koeroekoeroe :thumbsup

Of the one and only......Evert Baptist.
Eeeehh srry ist die wel in Friesland op de radio????

weestwel

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op april 19, 2023, 22:02:31
Lady Roos inhuren...

Koeroekoeroe :thumbsup

Ik zou voor een dragqueen gaan om de 'woke family' niet tegen het hoofd te stoten  |:)

janou

#3333
De sfeer wordt niet beter door ''Ultra's''. Cambuur staat bekend om dat het massaal achter de ploeg gaat staan, en niet een groepje dat geforceerd gaat zingen. 'Ultra's'' wekt bij mij het beeld op van relschoppers en geforceerde beleving (Kan aan mij liggen hoor 8P)

Waar het naar mijn mening mis gaat is dat er te vaak te snel wordt gezongen of dat de nieuwe liedjes niet bekend zijn voor de andere tribunes. De liedjes die het meest massaal worden gezongen zijn toch de ouderwetse nummers. Ik moet zeggen dat ik  inmiddels trommels ook wel vervelend vind klinken(Door die trommels in het uitvak) maar dit zorgt wel voor ritme wat zorgt dat andere tribunes ook meer mee doen en dat er uberhaubt constanter gezongen wordt en niet telkens een poging gedaan moet worden om een lied op te starten en het ongemakkelijk blijft om in je eentje door te zingen. Maar dit blijft een lastig topic.

Daarnaast worden nummers als in ''Lwd snuiven we coke'' ook niet overal gewaardeerd naar mijn idee, wat ik goed begrijp met die debiele tekst. 

Denk dat iedereen de behoefte heeft om de sfeer weer wat ouderwetser te maken. Ben wel benieuwd hoe bijv. Eagles supporters van Eagles daar naar kijken. Is toch zelfde type club als Cambuur in mijn optiek.

Treb

In Leeuwarden snuiven we coke

Ben anti boer dus doe maar niet zo stoer.
Leeuwarden de gekste merk je zometeen
Want in m'n hart ben ik anti hoerenveen

Teksten hoor  :_schater

zeewolde

Als ik alleen al denk aan Ajax met due megafoon, wat een verschrikking. Wat een gekkenhuis op de tribune.....

Of gisteren Bayern... 

Heb niks met dat ultra gedoe. En dan zeker zodra je spandoekje gejat wordt de boel opheffen want dat is ook zo Ultra .....

janou

Citaat van: zeewolde op april 20, 2023, 14:41:11
Als ik alleen al denk aan Ajax met due megafoon, wat een verschrikking. Wat een gekkenhuis op de tribune.....

Of gisteren Bayern... 

Heb niks met dat ultra gedoe. En dan zeker zodra je spandoekje gejat wordt de boel opheffen want dat is ook zo Ultra .....

Hahaha dat begrijp ik ook nooit. Dat geeft toch juist aan dat het alleen maar gaat om de ultragroepering zelf en niet om de voetbalclub?  :)

nee,wel?

nou inferno fixen die sfeer ergens een trommel en een roeptoeter regelen en iemand die de rol van roeptoeter wil vervullen :0= en laat ons stadion weer brullen |:) |:) :thumbsup :thumbsup :y :y

Inferno-058

#3338
Citaat van: zeewolde op april 20, 2023, 14:41:11
Als ik alleen al denk aan Ajax met due megafoon, wat een verschrikking. Wat een gekkenhuis op de tribune.....

Of gisteren Bayern... 

Heb niks met dat ultra gedoe. En dan zeker zodra je spandoekje gejat wordt de boel opheffen want dat is ook zo Ultra .....
Je kan zeggen wat je wil maar sfeeracties & liedjes van ultras zitten op een hoger niveau dan die van een gemiddelde Engelse voetbalclub. Dan kan het wel gemaakt zijn (trommel & megafoon), het is vaak wel beter georganiseerd op de tribune. Zet de sfeeracties van Duitsland (Schalke, Dortmund, Frankfurt, Dresden bijv) tegenover die van Engeland (City, United, Liverpool, en Chelsea bijv).

Inferno-058

#3339
Citaat van: nee,wel? op april 20, 2023, 18:50:21
nou inferno fixen die sfeer ergens een trommel en een roeptoeter regelen en iemand die de rol van roeptoeter wil vervullen :0= en laat ons stadion weer brullen |:) |:) :thumbsup :thumbsup :y :y
Heb nooit gezegd dat ik daar voorstander van ben haha, ik denk dat je ook prima sfeer kan maken zonder zo'n ding als er maar een vaste groep is die liedjes inzet. Eigenlijk hadden we dat een lange tijd op vak 14 na de promotie in 2013, en daarvoor vak 13.

zeewolde

Citaat van: Inferno-058 op april 20, 2023, 21:09:44
Je kan zeggen wat je wil maar sfeeracties & liedjes van ultras zitten op een hoger niveau dan die van een gemiddelde Engelse voetbalclub. Dan kan het wel gemaakt zijn (trommel & megafoon), het is vaak wel beter georganiseerd op de tribune. Zet de sfeeracties van Duitsland (Schalke, Dortmund, Frankfurt, Dresden bijv) tegenover die van Engeland (City, United, Liverpool, en Chelsea bijv).
die organisatie is juist kut.
Stillem 2 en dkv na gaan doen.

En dan de engelse sfeer afkraken, ik ga nu echt afhaken.
Vele malen liever engelse sfeer dan die gemaakte duitse sfeer.

Ga je vast dansjes verzinnen

Zuid1991

Citaat van: zeewolde op april 20, 2023, 21:41:17
die organisatie is juist kut.
Stillem 2 en dkv na gaan doen.

En dan de engelse sfeer afkraken, ik ga nu echt afhaken.
Vele malen liever engelse sfeer dan die gemaakte duitse sfeer.

Ga je vast dansjes verzinnen
Mee eens.
Zoals het gezegde, schoenmaker blijf bij je leest.
Overigens heeft Inferno-058 wel een mooie suggestie: dat er een grotere groep bijelkaar komt die liederen inzet om de sfeer nog meer te verbeteren.

zeewolde

Citaat van: Zuid1991 op april 20, 2023, 21:51:10
Mee eens.
Zoals het gezegde, schoenmaker blijf bij je leest.
Overigens heeft Inferno-058 wel een mooie suggestie: dat er een grotere groep bijelkaar komt die liederen inzet om de sfeer nog meer te verbeteren.
daarmee zeker eens.
Was het tegen zwolle ooit in po dat er op vele tribunes ongedwongen en ongeorganiseerd op alle tribunes een paar de boel opstookten?

Inferno-058

Citaat van: zeewolde op april 20, 2023, 21:41:17
die organisatie is juist kut.
Stillem 2 en dkv na gaan doen.

En dan de engelse sfeer afkraken, ik ga nu echt afhaken.
Vele malen liever engelse sfeer dan die gemaakte duitse sfeer.

Ga je vast dansjes verzinnen
Stilburg is al lang niet stil meer. Qua sfeeracties zitten die op een hoger niveau dan ons.

Engeland heeft qua sfeer zijn beste tijd gehad hoor, vooral de premier league is niet bijzonder meer. Ik ben bij verschillende wedstrijden geweest, dus ik spreek uit ervaring. De uitsupport is meestal wel goed.

Ga jij lekker 90 minuten stil wezen.

Inferno-058

#3344
Citaat van: Zuid1991 op april 20, 2023, 21:51:10
Mee eens.
Zoals het gezegde, schoenmaker blijf bij je leest.
Overigens heeft Inferno-058 wel een mooie suggestie: dat er een grotere groep bijelkaar komt die liederen inzet om de sfeer nog meer te verbeteren.
Ah eindelijk iemand die begrijpend kan lezen, dit was mijn insteek ook. Nooit gezegd dat we volledig ultra moeten worden, wel meer de ultra-richting op. Vaste groep die liedjes inzet in een bepaald vak.