Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Sfeer

Gestart door Goudvinger, januari 18, 2013, 13:15:26

Vorige topic - Volgende topic

Dokkumer

Sorry jeugd..
:0=EN NOU GEDRAGE!!!!!!  :devil
De echte, dat lees je :devil

Grijskijkert

Geen uitsupporters welkom bij uitwedstrijd SC Cambuur tegen FC Volendam


Bij de uitwedstrijd van SC Cambuur tegen FC Volendam worden geen uitsupporters toegelaten. Dat heeft de gemeente Edam-Volendam bekendgemaakt.
De driehoek (Openbaar Ministerie, politie en burgemeester) heeft na overleg besloten bij de wedstrijd op vrijdagavond 21 april geen uitsupporters toe te laten. Als belangrijkste reden wordt genoemd dat er geen supportersbegeleiders van de politie met de Cambuur-supporters meereizen. ?Hierdoor is er geen zicht op de supporters uit Leeuwarden?, stelt de gemeente. ?En zonder zicht op wie de supporters zijn is het niet duidelijk wie zich waar in Volendam bevindt. Dit brengt een veiligheidsrisico met zich mee.?



Volgens de gemeente wordt er bij elk van de thuiswedstrijden van FC Volendam gewogen of en hoe uitsupporters ontvangen worden. Bij de eerstkomende wedstrijd van Volendam, tegen PSV, worden al aanvullende maatregelen getroffen.

Burgemeester Lieke Sievers stelt dat het niet ontvangen van uitsupporters een ?uiterste maatregel? is. ?Uiteindelijk willen we niets liever dan veilig en gastvrij voetbal in Volendam. Het is en blijft ons uitgangspunt?, meldt ze. ?Maar dit staat helaas behoorlijk onder druk en kan alleen gerealiseerd worden als niemand excessen pleegt of toestaat en iedereen verantwoordelijkheid neemt om wangedrag aan te pakken.?

Vanwege het besluit van politie Noord-Nederland om geen supportersbegeleiding meer mee te sturen met uitsupporters van SC Cambuur en FC Groningen, besloot ook de gemeente Eindhoven om de uitsupporters te weren bij PSV. Bij Excelsior in Rotterdam waren de supporters vervolgens wel welkom. Ook in Enschede, bij FC Twente, zijn op paaszondag wel supporters welkom, maar met een zeer beperkte capaciteit.
IN HENK WE TRUST!!!

papier

Citaat van: Grijskijkert op april 06, 2023, 12:30:35
Geen uitsupporters welkom bij uitwedstrijd SC Cambuur tegen FC Volendam


Bij de uitwedstrijd van SC Cambuur tegen FC Volendam worden geen uitsupporters toegelaten. Dat heeft de gemeente Edam-Volendam bekendgemaakt.
De driehoek (Openbaar Ministerie, politie en burgemeester) heeft na overleg besloten bij de wedstrijd op vrijdagavond 21 april geen uitsupporters toe te laten. Als belangrijkste reden wordt genoemd dat er geen supportersbegeleiders van de politie met de Cambuur-supporters meereizen. ?Hierdoor is er geen zicht op de supporters uit Leeuwarden?, stelt de gemeente. ?En zonder zicht op wie de supporters zijn is het niet duidelijk wie zich waar in Volendam bevindt. Dit brengt een veiligheidsrisico met zich mee.?



Volgens de gemeente wordt er bij elk van de thuiswedstrijden van FC Volendam gewogen of en hoe uitsupporters ontvangen worden. Bij de eerstkomende wedstrijd van Volendam, tegen PSV, worden al aanvullende maatregelen getroffen.

Burgemeester Lieke Sievers stelt dat het niet ontvangen van uitsupporters een ?uiterste maatregel? is. ?Uiteindelijk willen we niets liever dan veilig en gastvrij voetbal in Volendam. Het is en blijft ons uitgangspunt?, meldt ze. ?Maar dit staat helaas behoorlijk onder druk en kan alleen gerealiseerd worden als niemand excessen pleegt of toestaat en iedereen verantwoordelijkheid neemt om wangedrag aan te pakken.?

Vanwege het besluit van politie Noord-Nederland om geen supportersbegeleiding meer mee te sturen met uitsupporters van SC Cambuur en FC Groningen, besloot ook de gemeente Eindhoven om de uitsupporters te weren bij PSV. Bij Excelsior in Rotterdam waren de supporters vervolgens wel welkom. Ook in Enschede, bij FC Twente, zijn op paaszondag wel supporters welkom, maar met een zeer beperkte capaciteit.

Beetje jammer dat men de ongeregeldheden na Volendam - Fortuna en Volendam - Emmen niet noemt. Prima om het besluit van politie Noord Nederland irt Cambuur te noemen maar wees wel compleet. Eigenlijk is het niets anders dan ouderwets weg blijven kijken van de problemen!

nee,wel?

ook maar even een demo daar ......... wel met meer opkomst als eindhoven svp

nee,wel?

waren er nou maar 40 kaarten voor de combi naar twente verkocht of kwamen er vanochtend maar 40 ofzo opdagen? (niet dat het nou de aantrekkelijkste combi was)

Zuid1991

In deze barre tijden van tegenslagen qua resultaten:
Toch ook een positief berichtje en compliment aan onze twaalfde man: alle thuiswedstrijden volle bak.
De eerstvolgende tegen Utrecht: Noord al bijna vol.
Deze wedstrijd lijkt ook aardig vol of uitverkocht te geraken.
Trots.

Hopelijk ook een mooi vol stadion, het laatste seizoen in ons oude stadion.
Laten we met sien allen achter scc blijven staan. Want wij zijn Cambuur.  |:)

V-man

Citaat van: Zuid1991 op april 18, 2023, 17:11:51
In deze barre tijden van tegenslagen qua resultaten:
Toch ook een positief berichtje en compliment aan onze twaalfde man: alle thuiswedstrijden volle bak.
De eerstvolgende tegen Utrecht: Noord al bijna vol.
Deze wedstrijd lijkt ook aardig vol of uitverkocht te geraken.
Trots.

Hopelijk ook een mooi vol stadion, het laatste seizoen in ons oude stadion.
Laten we met sien allen achter scc blijven staan. Want wij zijn Cambuur.  |:)

Mee eens. Ook bij de laatste thuiswedstrijd tegen RKC!

Inferno-058

#3292
We kunnen hier van alles typen, maar zolang er niks fundamenteel verandert op Noord wordt de sfeer niet beter. Hoelang hebben we het er al over dat de sfeer slecht is, en heeft het iets geholpen? Ik verwacht actie vanuit supportersgroepen. Heb het al eerder aangegeven maar ik denk dat we met de tijd mee moeten gaan en meer de 'ultra-richting' op moeten gaan. Dat Engelse is compleet uitgewerkt, zie je ook in Engeland trouwens. Feyenoord heeft een ultragroepering zonder trommel en megafoon, sindsdien is de sfeer in de Kuip erg verbeterd. Lijkt mij een mooi voorbeeld voor ons.

Zuid1991

Citaat van: Inferno-058 op april 18, 2023, 22:02:08
We kunnen hier van alles typen, maar zolang er niks fundamenteel verandert op Noord wordt de sfeer niet beter. Hoelang hebben we het er al over dat de sfeer slecht is, en heeft het iets geholpen? Ik verwacht actie vanuit supportersgroepen. Heb het al eerder aangegeven maar ik denk dat we met de tijd mee moeten gaan en meer de 'ultra-richting' op moeten gaan. Dat Engelse is compleet uitgewerkt, zie je ook in Engeland trouwens. Feyenoord heeft een ultragroepering zonder trommel en megafoon, sindsdien is de sfeer in de Kuip erg verbeterd. Lijkt mij een mooi voorbeeld voor ons.
Kun je mij uitleggen wat een ultragroepering zonder trommel en megafoon is?
Heb geen idee.

Treb

Citaat van: Inferno-058 op april 18, 2023, 22:02:08
We kunnen hier van alles typen, maar zolang er niks fundamenteel verandert op Noord wordt de sfeer niet beter. Hoelang hebben we het er al over dat de sfeer slecht is, en heeft het iets geholpen? Ik verwacht actie vanuit supportersgroepen. Heb het al eerder aangegeven maar ik denk dat we met de tijd mee moeten gaan en meer de 'ultra-richting' op moeten gaan. Dat Engelse is compleet uitgewerkt, zie je ook in Engeland trouwens. Feyenoord heeft een ultragroepering zonder trommel en megafoon, sindsdien is de sfeer in de Kuip erg verbeterd. Lijkt mij een mooi voorbeeld voor ons.

Onzin. Wat op het veld gebeurd heeft z'n weerslag op de tribunes. Altijd zo geweest bij Cambuur.

Kappen met die ultras etc.

Vlampiep

Citaat van: Zuid1991 op april 18, 2023, 22:48:20
Kun je mij uitleggen wat een ultragroepering zonder trommel en megafoon is?
Heb geen idee.
Volges mei wil hij alleen nog mar petsjes,  zwatte jaskes en kapusjonses. Lijkt ut spulsje op Noard helemaal op begrafenis vereniging de laatse eer

Inferno-058

#3296
Citaat van: Treb op april 19, 2023, 08:41:11
Onzin. Wat op het veld gebeurd heeft z'n weerslag op de tribunes. Altijd zo geweest bij Cambuur.

Kappen met die ultras etc.
Niet mee eens. Heel wat potjes meegemaakt die nergens om gingen maar de sfeer vaak beter was. Vroeger hadden we ook gewoon een trommel (niet dat ik een voorstander van ben), waardoor we meer een ultrasfeer hadden. We zijn na corona 100% reactief geworden, en dat is eigenlijk wel een trieste conclusie.

Inferno-058

Citaat van: Vlampiep op april 19, 2023, 09:43:00
Volges mei wil hij alleen nog mar petsjes,  zwatte jaskes en kapusjonses. Lijkt ut spulsje op Noard helemaal op begrafenis vereniging de laatse eer
Alweer een onzinnig bericht van je want wat je zegt is gebaseerd op 0,0. Typ dan niks.

Inferno-058

Citaat van: Zuid1991 op april 18, 2023, 22:48:20
Kun je mij uitleggen wat een ultragroepering zonder trommel en megafoon is?
Heb geen idee.
Een groep die zorgt voor mooie sfeeracties, vlaggen, en originele liederen, en constant gezang. Waarom zou je perse een trommel en megafoon nodig moeten hebben om ultra te zijn? Wij hebben ook doeken gehad met 'ultras' erop terwijl we nooit een ?chte ultragroepering hebben gehad.

SCC

De sfeer is inderdaad al geruime tijd minder. Natuurlijk inherent aan de resultaten, maar toch ook iets van deze tijd?
Vroeger kreeg iedere speler ook een eigen lied, of het nu Leonard van Utrecht, Pico Berghuis (sierlijke buitenspelers) of een stugge werker (de Roo, Dave Rogers) was. En ook bij dode spelsituaties (Abma, Fuat Usta) werd er een lied ingezet.
Later hadden we momenten als het wat doodbloede, dat dan een Rick Hooiboer ("hooligan") of Rene vd Weij ("Tokkie") druk zette, zodat het publiek er weer achter ging staan.
Dat mis je nu ook veel meer, die interactie.

Zodoende ook mijn vorige post over (gebrek aan) waardering voor eigen jongens (Smand en Diemers noemde ik als voorbeeld).

Maar terug: inferno, oprecht weet ik niet wat je bedoeld met Ultras. Wat bedoel je daarmee en hoe kan dat zorgen voor meer sfeer? En kan dat niet gewoon ingezet worden door MIside, zoals dat voorheen ook het geval was, is daar een (andere) groepering voor nodig? Zou mooi zijn als we weer ouderwetse avondjes Cambuur kregen.
Tsunami vonden we later te gemaakt, maar de sfeer zat er wel in en ook jongere kinderen (niet die jeugd op noord, ik bedoel alles onder de 14 jaar) vonden het ineens gaaf om Cambuur supporter te zijn. Die uitstraling moeten we weer zien te krijgen.