Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Sfeer

Gestart door Goudvinger, januari 18, 2013, 13:15:26

Vorige topic - Volgende topic

Unknown

Citaat van: Zuid1991 op februari 24, 2023, 08:07:59
Ben benieuwd als Cambuur zelf nog actie gaat ondernemen wbt de achterlijke actie van Buma.

Ik ook, Cambuur weet ook dat er supporters van bepaalde  clubs toch op de tribune zullen plaats nemen. Emmen sowieso las ik al. Feyenoord zal ook wel. Cambuur is verantwoordelijk voor de veiligheid in het stadion, die zijn hier echt niet blij mee.

Bernardo

Citaat van: Zuid1991 op februari 24, 2023, 08:07:59
Ben benieuwd als Cambuur zelf nog actie gaat ondernemen wbt de achterlijke actie van Buma.

Wat wil Cambuur doen? Ze kunnen alleen met hem in gesprek gaan, voor de rest heeft Cambuur er niks op te vertellen.


Unknown

Haha, ?grappig?  om overal te lezen hoe erg men ons nu degradatie gunt. Alle sympathie die Cambuur had opgebouwd naar bezoekende clubs lijkt weg.



Holwerd voor Cambuur

Citaat van: nee,wel? op februari 24, 2023, 08:22:16
sommige goedbedoelde mediakanalen brengen het weer zo dat het bij cambuur zelf vandaan komt
:?

Citaat van: nee,wel? op februari 24, 2023, 08:22:16
,maar het komt toch echt van die linkse fyne griffemeerde
:?

Citaat van: nee,wel? op februari 24, 2023, 08:22:16
  die volgend jaar dkv burgemeester is :rodekaart
:?


Het is een overdreven beslissing, maar de schuld ligt natuurlijk compleet ergens anders. En nee, ook niet bij de politie :X
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

papier

Citaat van: Unknown op februari 24, 2023, 09:05:46
Haha, ?grappig?  om overal te lezen hoe erg men ons nu degradatie gunt. Alle sympathie die Cambuur had opgebouwd naar bezoekende clubs lijkt weg.

Bij een vriendelijke ontvangst zijn mensen eerder geneigd zich te gedragen. Cambuur heeft er echt alles aan gedaan om dit te voorkomen, de ontvangst in het uitvak is enorm vriendelijk en ook op de thuisvakken wordt er van alles georganiseerd om op een fijne manier een wedstrijd te bezoeken. Supportersplein voor ons, bitterballen voor Ajax, hamburgers voor Heracles, volkszanger voor Groningen, Beerenburg voor Heerenveen. Een stel idioten gooit dit nu te grabbel en de burgemeester grijpt dit met twee handen aan om een nieuwe stap te zetten naar een totaalverbod voor uitsupporters.

Dit is natuurlijk al langer aan de gang. ADO heeft volgens mij een fikse straf gekregen (en ik meen ook uitsupporters) na de rellen daar vorig seizoen. Zij zijn nu niet welkom in Den Bosch, en eerder niet in Breda. Groningen die 'ineens' minder kaarten krijgt voor Heerenveen. NEC die met minder man mogen naar Vitesse. De klassieker zonder uitsupporters. En wie hou je voor de gek? Mensen die erin willen komen er toch wel in door de gezapige regulering met clubcards en dergelijke. Neem die mafkees bij PSV gisteren, die schijnt gewoon een stadionverbod te hebben. Waar een wil is, is een weg. En dat geldt ook voor goede regulering en een dadergerichte aanpak, maar de mensen die verstandig zouden moeten zijn laten zich keer op keer aftroeven door een stel kneuzen. Chapeau.

nee,wel?

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op februari 24, 2023, 09:13:55
:?
:?
:?


Het is een overdreven beslissing, maar de schuld ligt natuurlijk compleet ergens anders. En nee, ook niet bij de politie :X


nee ze hadden gewoon die dkv ers hier moeten weigeren  zoveel me op de been heeft toch ook altijd een uitlokkende werking vind ik

Zuid1991

Citaat van: Bernardo op februari 24, 2023, 08:58:48
Wat wil Cambuur doen? Ze kunnen alleen met hem in gesprek gaan, voor de rest heeft Cambuur er niks op te vertellen.
Snap ik toch ook wel juh. Bedoelde meer een statement, zoals nu op internet te lezen is.

Vlampiep

#3247
Citaat van: nee,wel? op februari 24, 2023, 10:24:22
nee ze hadden gewoon die dkv ers hier moeten weigeren  zoveel me op de been heeft toch ook altijd een uitlokkende werking vind ik
Al meerdere malen zijn er geweldadige confrontaties geweest buiten het stadion waarin levensbedreigende situaties zijn ontstaan voor handhavers.
Dus dat er voldoende ME aanwezig was bij deze wedstrijd met hoogrisico lijkt mij dan ook niet verwonderlijk.
Dat jij stelt dat dit een uitlokkende werking zou hebben gehad wil ik scharen onder dom gelul en bevestig je hiermee waarom er is overgegaan tot een verbod op uit supporters. 8P
Waar het gemeente bestuur volledig aan voorbij is gegaan dit besluit te nemen zonder hierin de club te betrekken.
Overigens lijkt het mij nog een kwestie van tijd tot dit landelijk gaat gebeuren.
Dat het ook anders kan hebben we meegemaakt toen Cambuur de halve finale bekervoetbal speelde in en tegen Almaar.
Het uitvak zat vol met onze uitsupporters en wij hadden een kaart weten te bemachtigen buiten het uitvak. Toen we vroegen waar we koffie konden halen kwam een ras AZ supporter ons twee bekers koffie brengen. Wij hebben vrijuit kunnen ach-en en oooo-en en  juichen. De AZ supporters waren behangen met club uittingen, maar geen zwarte jackies met petjes en capuchonnetjes en sjaaltjes voor hun harses. Misschien is het verstandelijk vermogen af te lezen hoe men zich kleedt, maar dat lijkt mij voer voor sociologen.





Stiens

KNVB en competities willen duidelijkheid van burgemeesters: ?Uitfans horen bij het voetbal?
De KNVB, de Eredivisie en de Keuken Kampioen Divisie hebben burgemeesters van steden met een betaaldvoetbalclub gevraagd ,,eenduidiger te handelen?.


Eerder deze week besloot burgemeester Sybrand Buma van Leeuwarden de rest van het seizoen geen fans van de bezoekende partij meer toe te staan bij thuiswedstrijden van Cambuur. Dat leidde tot verontwaardiging.


https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/knvb-en-competities-willen-duidelijkheid-van-burgemeesters-uitfans-horen-bij-het-voetbal~a4b21375/


Treb

We worden door 't hele land uitgekotst  8P

Goed gedaan ouwe fiene!

Inferno-058

Citaat van: Vlampiep op februari 24, 2023, 12:21:14
Al meerdere malen zijn er geweldadige confrontaties geweest buiten het stadion waarin levensbedreigende situaties zijn ontstaan voor handhavers.
Dus dat er voldoende ME aanwezig was bij deze wedstrijd met hoogrisico lijkt mij dan ook niet verwonderlijk.
Dat jij stelt dat dit een uitlokkende werking zou hebben gehad wil ik scharen onder dom gelul en bevestig je hiermee waarom er is overgegaan tot een verbod op uit supporters. 8P
Waar het gemeente bestuur volledig aan voorbij is gegaan dit besluit te nemen zonder hierin de club te betrekken.
Overigens lijkt het mij nog een kwestie van tijd tot dit landelijk gaat gebeuren.
Dat het ook anders kan hebben we meegemaakt toen Cambuur de halve finale bekervoetbal speelde in en tegen Almaar.
Het uitvak zat vol met onze uitsupporters en wij hadden een kaart weten te bemachtigen buiten het uitvak. Toen we vroegen waar we koffie konden halen kwam een ras AZ supporter ons twee bekers koffie brengen. Wij hebben vrijuit kunnen ach-en en oooo-en en  juichen. De AZ supporters waren behangen met club uittingen, maar geen zwarte jackies met petjes en capuchonnetjes en sjaaltjes voor hun harses. Misschien is het verstandelijk vermogen af te lezen hoe men zich kleedt, maar dat lijkt mij voer voor sociologen.
Op de harde kern van AZ zijn ze ook voornamelijk zwart gekleed net zoals bij elke club. Lekker zelf bepalen hoe je naar een wedstrijd gaat. Raar om IQ bij kledingstijl te betrekken.

Vlampiep

Citaat van: Inferno-058 op februari 24, 2023, 17:03:15
Op de harde kern van AZ zijn ze ook voornamelijk zwart gekleed net zoals bij elke club. Lekker zelf bepalen hoe je naar een wedstrijd gaat. Raar om IQ bij kledingstijl te betrekken.
Misschien niet goed gelezen Inferno, ik doel op de relschoppers buiten het stadion welke bijna allemaal identiek in dezelfde kleding zijn gestoken en laat het oordeel daarbij aan professionals.Wel raar dat er nooit lieden in 3 delig pak aan de rellen deelnemen, dus is de link naar de kledingstijl misschien toch niet zo raar.
Heb jij je wel eens afgevraagd wat achterliggende gedachte kan zijn dat iedereen identiek gekleed is.

okkele

Citaat van: Treb op februari 24, 2023, 16:27:50

Goed gedaan ouwe fiene!
stenengooiers.
achterstandswijkdebielen.
klikogooiers.
tuig.
snuivers.
enz.enz.enz.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

Grijskijkert

Even over die rellen/stenengooiers veel van die gastjes waren jongens uit de stad en vriendjes daarvan die nooit naar Cambuur gaan, hoe kan Buma nou zeggen dat het om Cambuur-supporters gaat....
IN HENK WE TRUST!!!

Unknown

Citaat van: okkele op februari 24, 2023, 20:57:50
stenengooiers.
achterstandswijkdebielen.
klikogooiers.
tuig.
snuivers.
enz.enz.enz.

Eens hoor, maar het blijft gek dat anderen nu de dupe zijn van onze gekken.
Het zou logischer zijn als hij bij ons thuis supporters verbied, wil ik absoluut niet hoor. Maar dit is ook niet uit te leggen.

Prima reactie vanuit de knvb trouwens.