Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Sfeer

Gestart door Goudvinger, januari 18, 2013, 13:15:26

Vorige topic - Volgende topic

Mike SCC

Gelukkig is het nog niet zo erg dat we Frans Duijts gaan draaien als goaltune met lichtshows erbij  :_schater

Maar Mien stadsje mag wel vaker gedraaid worden ja. Al vind ik persoonlijk dat stukje met Eminem ook wel lekker voor de wedstrijd.

J.v.G.

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op september 12, 2022, 19:13:14
Elke keer als ik (het veel te on-originele) Sweet Caroline hoor, denk ik: waarom niet "EEEES C CAMBUUUUUR OH OH OH"

Dan wordt die in ieder geval al beter
Weet niet of ik het goed schrijf maar het slow hand clap wat vroeger veel gedaan werd mag wel weer terug w.m.b. en als dan de hele noord tribune mee doet dan oogt het vrij indrukwekkend.

Vlampiep

Sfeer is iets wat spontaan ontstaat en kun je niet even regelen met een muziekje, trommels of liedjes.
We hebben een tijd gekend waarin ons stadion de hel van Liwwadden  werd genoemd. Iedereen op de tribunes riep zong en klapte bijna 90 minuten minuten  lang.
Ik ban dan ook van mening dat dit kon alleen maar ontstaan omdat onze helden spectaculair konden aanvallen en hiermee de supporters in vervoering brachten. In de eredivisie is het veelal een tactisch concept met weinig spektakel. En dat is vanuit de club uiteraard van levensbelang want anders ga je de bieten ult op.
Spektakel op het veld roept op alle tribunes een gevoel op waarin je je emotie kwijt kan richting de spelers. Met dit gegeven heb je in de eredivisie maar weinig wedstrijden waarin het gehele  stadion kolkt.




Eewal

Citaat van: Vlampiep op september 13, 2022, 12:14:16
Sfeer is iets wat spontaan ontstaat en kun je niet even regelen met een muziekje, trommels of liedjes.
We hebben een tijd gekend waarin ons stadion de hel van Liwwadden  werd genoemd. Iedereen op de tribunes riep zong en klapte bijna 90 minuten minuten  lang.
Ik ban dan ook van mening dat dit kon alleen maar ontstaan omdat onze helden spectaculair konden aanvallen en hiermee de supporters in vervoering brachten. In de eredivisie is het veelal een tactisch concept met weinig spektakel. En dat is vanuit de club uiteraard van levensbelang want anders ga je de bieten ult op.
Spektakel op het veld roept op alle tribunes een gevoel op waarin je je emotie kwijt kan richting de spelers. Met dit gegeven heb je in de eredivisie maar weinig wedstrijden waarin het gehele  stadion kolkt.
noord lag in coma....

hobbes

Citaat van: J.v.G. op september 13, 2022, 09:12:08
Weet niet of ik het goed schrijf maar het slow hand clap wat vroeger veel gedaan werd mag wel weer terug w.m.b. en als dan de hele noord tribune mee doet dan oogt het vrij indrukwekkend.

Zuid zet de slow handclap in als Sai gaat ingooien.

Ollie

Ik zeg dit wel vaker, maar er mist op Noord een groep die de leiding neemt. Ook staan er in mijn ogen te veel kinderen tussen, zag ze afgelopen zondag zelfs van onder de 10 jaar...

Zuid1991

Citaat van: Ollie op september 13, 2022, 12:54:36
Ik zeg dit wel vaker, maar er mist op Noord een groep die de leiding neemt. Ook staan er in mijn ogen te veel kinderen tussen, zag ze afgelopen zondag zelfs van onder de 10 jaar...

Dat er kids op noord staan is een gegeven en dat is een terugkomende discussie. Hadden we 10 jaar geleden ook over.

De cambuur sfeer is voor mij: dat alle vakken van noord massaal meedoen als iets ingezet wordt.

Idee om in elk vak een fantatiek groepje neer te zetten die daar de boel opzweept.
Geheid dat er dan weer een massaal iets ontstaat.

Het is nu misschien te geconcentreerd op de vakken 14 en 15.

Vlampiep

Citaat van: Zuid1991 op september 13, 2022, 13:16:40
Dat er kids op noord staan is een gegeven en dat is een terugkomende discussie. Hadden we 10 jaar geleden ook over.

De cambuur sfeer is voor mij: dat alle vakken van noord massaal meedoen als iets ingezet wordt.

Idee om in elk vak een fantatiek groepje neer te zetten die daar de boel opzweept.
Geheid dat er dan weer een massaal iets ontstaat.

Het is nu misschien te geconcentreerd op de vakken 14 en 15.
Maw de sfeer wordt bepaalt en gemaakt door een elitaire  lo lo lo gemeenschap op Noord?.  :?

Zuid1991

Citaat van: Vlampiep op september 13, 2022, 13:27:10
Maw de sfeer wordt bepaalt en gemaakt door een elitaire  lo lo lo gemeenschap op Noord?.  :?
Als iedereen hier maar denkt bijdehand te wezen en negatief dan wurd de sfeer er letterlijk niet beter op.

We kunnen beter denken in oplossingen!
Laatste seizoen gvd in dit prachtige stadion.

Heb jij ook een idee?

waldkip

In 2006 loerde ik ook wel eens op dit forum onder een andere naam destijds.  Was toen de zelfde discussie over te veel jeugd, verschil tussen vak 12-13, wel of geen trommel.. prestaties waren toen ook een stuk minder natuurlijk, maar de jeugd van toen was er waarschijnlijk in 2013 nog steeds bij.

Vlampiep

Citaat van: Zuid1991 op september 13, 2022, 13:30:55
Als iedereen hier maar denkt bijdehand te wezen en negatief dan wurd de sfeer er letterlijk niet beter op.
We kunnen beter denken in oplossingen!
Laatste seizoen gvd in dit prachtige stadion.
Heb jij ook een idee?
Volgens mij wordt de sfeer tijdens de wedstrijd bepaald wat er op het veld gebeurt.
Weinig spektakel, weinig sfeer. Daarbij zijn de meningen ook redelijk verdeeld wat men onder sfeer verstaat.

Mike SCC

Zoals ik Cambuur beleef, ongeveer sinds 2005, is het idealiter een wisselwerking tussen spelers en supporters. Topwedstrijden (play offs, beker tegen AZ etc.) hadden automatisch meer sfeer vanwege de lading. Destijds hadden we echter met spelers als Guijt, later Rose, ook een type dat de boel even ophitst wanneer nodig en daar genieten we ook van. Zelf vind ik Doke daar ook wel een beetje op lijken, zodra hij een "op het randje"-tackle inzet ontstaat er op de tribunes ook meer.

Inferno-058

#3057
Citaat van: Vlampiep op september 13, 2022, 14:39:13
Volgens mij wordt de sfeer tijdens de wedstrijd bepaald wat er op het veld gebeurt.
Weinig spektakel, weinig sfeer. Daarbij zijn de meningen ook redelijk verdeeld wat men onder sfeer verstaat.
Genoeg wedstrijden geweest dat het voetbal redelijk was maar de sfeer onder niveau/slecht was, Excelsior 2e helft, AZ 1e helft, Ajax thuis en zo kan ik wel ff doorgaan. Sfeer is chaos op de tribune ongeacht wat er op het veld gebeurd: vlaggen, pyro en luid gezang. De sfeer die we nu hebben is geen schim meer van de vorige eredivisieperiode. We hebben te maken met een generatie die meer bezig is met instagram, snapchat, en verstappen dan met de wedstrijd. In het nieuwe stadion moet je naar mijn mening echt denken aan een sfeervak dus soort van ultragroepering wel zonder megafoon, en liever ook geen trommel.

Vlampiep

Citaat van: Inferno-058 op september 13, 2022, 17:13:23
Genoeg wedstrijden geweest dat het voetbal redelijk was maar de sfeer onder niveau/slecht was, Excelsior 2e helft, AZ 1e helft, Ajax thuis en zo kan ik wel ff doorgaan. Sfeer is chaos op de tribune ongeacht wat er op het veld gebeurd: vlaggen, pyro en luid gezang. De sfeer die we nu hebben is geen schim meer van de vorige eredivisieperiode. We hebben te maken met een generatie die meer bezig is met instagram, snapchat, en verstappen dan met de wedstrijd. In het nieuwe stadion moet je naar mijn mening echt denken aan een sfeervak dus soort van ultragroepering wel zonder megafoon, en liever ook geen trommel.
Succes jonkie, met jimme voor mij onbegriepelukke beleving van ut voetbal.

Delfzijl/Cambuur

Citaat van: Vlampiep op september 13, 2022, 17:26:07
Succes jonkie, met jimme voor mij onbegriepelukke beleving van ut voetbal.

Wij worden oud Vlam.......... :proost