Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Sfeer

Gestart door Goudvinger, januari 18, 2013, 13:15:26

Vorige topic - Volgende topic

Cor


Dokkumer

Citaat van: Cor op december 17, 2015, 19:47:45
En dus???
Jij snapt dus de term normalisatie niet. Omdat het overal gebeurT, moeten wij het maar normaal gaan vinden.
Ergo: Normalisatie is dus acceptatie van hetgene wat er gebeurt.

*sarcasme modus off*

El Ma-kri-niii

Over dat bier gooien gesproken, kunnen we daar niet eens met z'n allen mee kappen? Dat je het het veld op gooit is tot daar aan toe, maar als je je bier over je medesupporters heen smijt vind ik dat goor. Ik heb al meerdere malen gehad dat ik met een natte coupe of een nat pak thuiskwam, daar zit ik niet op te wachten. Bovendien is het zonde van het bier.

Ronnie tng

Dat is inderdaad zeer irritant. Ik heb dit seizoen 1x iemand gezien die na een doelpunt vanaf bovenin, een voor driekwart gevuld bekertje (bewust) naar beneden gooide. Er kwam die keer niets over me heen, maar ben er wel gelijk op afgegaan. Een pubertje van 13 die stond te shaken toen ik tegenover hem stond.

Heb wel vaker gezegd dat ik een keer een wedstrijd bovenin het vak ga staan opzoek naar meer van dit soort bierverspillers. Gelijk de tribune af trappen als het áan mij ligt :-)

Timmie

Citaat van: El Ma-kri-niii op december 17, 2015, 21:44:03
Over dat bier gooien gesproken, kunnen we daar niet eens met z'n allen mee kappen? Dat je het het veld op gooit is tot daar aan toe, maar als je je bier over je medesupporters heen smijt vind ik dat goor. Ik heb al meerdere malen gehad dat ik met een natte coupe of een nat pak thuiskwam, daar zit ik niet op te wachten. Bovendien is het zonde van het bier.

Oh, en bier het veld opgooien is wel goed?

moodygrunn

Ik denk dat het met de sfeer nog steeds wel aardig gesteld is. Ik hoor namelijk net Bjorn Kuipers bij de tafel van Kees. Hij noemt o.a. het Cambuurstadion in een adem met de top 3 als een van de plekken waar het aardig rumoerig kan zijn. Dat was een antwoord op de vraag of er zoiets als "kuipvrees'' bestaat. 
In Henk en Sandor we trust

Timmie

Citaat van: moodygrunn op december 20, 2015, 11:33:41
Ik denk dat het met de sfeer nog steeds wel aardig gesteld is. Ik hoor namelijk net Bjorn Kuipers bij de tafel van Kees. Hij noemt o.a. het Cambuurstadion in een adem met de top 3 als een van de plekken waar het aardig rumoerig kan zijn. Dat was een antwoord op de vraag of er zoiets als "kuipvrees'' bestaat.

Dat geloof ik ook wel. Rest van Nederland is drie keer niks. Hveen, Groningen, PEC, AZ oa is het allemaal niet. Bij Twente kan het af en toe nog wel aardig spoken, maar inderdaad; de Kuip, PSV en ook Ajax zijn samen met Cambuur toch wel de stadions waar het rumoerig kan zijn. In de JL zit daar uiteraard GAE en NAC.

Dokkumer

Ajax allemaal geregisseerd met de drumband (die hoor je meer dan het gezang)
Feyenoord, alleen bij topwedstrijden en op de enkele momenten dat ze even gas geven
PSV, alleen "BOERUH, BOERUH" klinkt hard en voor de rest valt het ook wat tegen.

Internationaal is de sfeer bij bovengenoemde drie trouwens wel vaak prima.

Moira

Bij PSV is totaal geen sfeer. Die lui zijn net een stel dkv-ers.   :R

gewoon een fan

Citaat van: Moira op december 20, 2015, 14:47:46
Bij PSV is totaal geen sfeer. Die lui zijn net een stel dkv-ers.   :R

Dan heb jij zeker de Champions league wedstrijden van PSV niet gezien, daar was een hele goede sfeer hoorbaar.

Moira

Citaat van: gewoon een fan op december 20, 2015, 16:32:16
Dan heb jij zeker de Champions league wedstrijden van PSV niet gezien, daar was een hele goede sfeer hoorbaar.

Ik doelde op de eredivisie wedstrijden. Net zoals Kuipers.
tijdens PSV-Cambuur was het uitgestorven daar

dizzhead

Citaat van: Moira op december 20, 2015, 16:54:09
Ik doelde op de eredivisie wedstrijden. Net zoals Kuipers.
tijdens PSV-Cambuur was het uitgestorven daar


Gewenning is daar ook oorzaak van. Bij feyenoord en ajax is t ook droevig tegen cambuur.  Maar als ze tegen elkaar of psv spelen...  Logisch ook wel.  Kijk bij ons het verschil tussen nu en het eerste jaar ere.

Vlampiep

Weer een dikke prima voor onze supporters die gedurende de hele wedstrijd de sfeer bepaalden en als de twaalfde man met  hun lawaai de tegenstander overklasten. _O_ _O_ _O_

El Ma-kri-niii

Citaat van: Vlampiep op december 20, 2015, 17:05:17
Weer een dikke prima voor onze supporters die gedurende de hele wedstrijd de sfeer bepaalden en als de twaalfde man met  hun lawaai de tegenstander overklasten. _O_ _O_ _O_
Het uitvak was inderdaad veel en goed te horen. Moet wel bij gezegd worden dat het niet heel moeilijk is om de supporters van Excelsior te overstemmen. ;)

Timmie

Citaat van: Dokkumer op december 20, 2015, 14:45:19
Ajax allemaal geregisseerd met de drumband (die hoor je meer dan het gezang)
Feyenoord, alleen bij topwedstrijden en op de enkele momenten dat ze even gas geven
PSV, alleen "BOERUH, BOERUH" klinkt hard en voor de rest valt het ook wat tegen.

Internationaal is de sfeer bij bovengenoemde drie trouwens wel vaak prima.

Regelmatig ben ik bij andere clubs te vinden, en ik kan je melden, dat wanneer je in het stadion zit, de sfeer enorm goed is. Dat dit anders overkomt op televisie is een ander verhaal.