Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Sfeer

Gestart door Goudvinger, januari 18, 2013, 13:15:26

Vorige topic - Volgende topic

Cambuur123

Waarom is het nou de schuld van Sarah of wie dan ook? Waarom zou je hierover praten onder het kopje 'sfeer'.

Sfeer komt vanaf de supporters en niet vanaf de selectie, staff, bestuur! Echt 0,0% begrip voor dit statement. Enfin, sfeer is drama. Zoals eerdere mensen al aangaven: trommel terug! Probeer het op zijn minst, het kan er iig niet minder van worden.

Galdiano

Jij begrijpt er dus werkelijk waar 0,0 % van!

Doordat er zoveel jongens met sv's rondlopen die de aanjagers zijn in goede en slechte tijden!
Deze sv's worden bijvoorbeeld opgelegd voor het afsteken van een rookbommetje of fakkel.
Het begint allemaal bij veiligheidsmanager die legt dit soort verboden op.

Je hebt altijd een bepaalde groep die als gangmaker moet fungeren. En daar is het grootste gedeelte van weg.

DKV uit ik heb me kapot geergerd! Als je achter staat en je begint te schreeuwen en gek te doen, staat letterlijk de helft van het vak je aan te kijken met zo'n blik van "wat doe jij nou, we staan achter, waarom zingen?"

Het is op dit moment om je dood te schamen.
En iedereen maar schreeuwen de hel van Leeuwarden?
Laat me niet lachen!  :X
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

John Hiatt

Ik volg je een heel eind, maar iedereen weet zo langzamerhand ook dat je een sv krijgt voor het afsteken van fakkels en/of vuurwerk. Lijkt me dan niet slim om dat mee te nemen en af te steken. Overigens, de hel van Leeuwarden is zo dood als een pier.

AL

Sfeer bij ons is momenteel niveau Dkv en Az.
Stil stiller stilst.
Die teksten van je moet je dood schamen richting een uitvak met fantastische sfeer.......Hoe triest ben je dan!!!!!

Destroyer

Ja, dat het stil is weten we. Maar de oplossing?
** Poolwinner 18/19 - 21/22

pvanbuijtene

Citaat van: Destroyer op november 29, 2015, 11:35:24
Ja, dat het stil is weten we. Maar de oplossing?

vaker zingen, rustiger zingen...cambuur liedjes zingen..
Andere mensen moeten maar opstaan om sfeer te maken als de "normale sferrmakers" het niet doen of niet meer zijn..
als vak 12/13 altijd mee zingen met 14/15 en andersom.

Maar...
Ik denk dat het ook veel ligt aan hoe het nu gaat, als het spel slap is, is de twaalfde man ook stiller.. is er strijd, is de 12de man er ook weer, weet niet of je dat er makkelijk uitkrijgt.

daarnaast, om het stadion mee te krijgen zal je veelal de old skool nummers moeten zingen, oost en zuid wil heel graag meezingrn, maar het valt bij oms op zuid zo snel kapot omdat hdt vaak op noord veel te snel gaat en daarom snel ophoudt.
tweede helft werd op zuid zelfs zelf begonnen met liedjes zingen.. de wil is er enorm, maar noord moet toch het voortouw nemen.

Cambuur LWD

Citaat van: pvanbuijtene op november 29, 2015, 12:15:12
vaker zingen, rustiger zingen...cambuur liedjes zingen..
Andere mensen moeten maar opstaan om sfeer te maken als de "normale sferrmakers" het niet doen of niet meer zijn..
als vak 12/13 altijd mee zingen met 14/15 en andersom.

Maar...
Ik denk dat het ook veel ligt aan hoe het nu gaat, als het spel slap is, is de twaalfde man ook stiller.. is er strijd, is de 12de man er ook weer, weet niet of je dat er makkelijk uitkrijgt.

daarnaast, om het stadion mee te krijgen zal je veelal de old skool nummers moeten zingen, oost en zuid wil heel graag meezingrn, maar het valt bij oms op zuid zo snel kapot omdat hdt vaak op noord veel te snel gaat en daarom snel ophoudt.
tweede helft werd op zuid zelfs zelf begonnen met liedjes zingen.. de wil is er enorm, maar noord moet toch het voortouw nemen.

:0= We missen de trommel! Kan er geen poll gemaakt worden wie allemaal de trommel terug wilt?

pvanbuijtene

Citaat van: Cambuur LWD op november 29, 2015, 12:39:21
:0= We missen de trommel! Kan er geen poll gemaakt worden wie allemaal de trommel terug wilt?

eerste wedstrijden zonder trommel waren zeer goed...

ChantiSCC

Inderdaad op zuid begonnen we ook te zingen, de wil is er zeker! Misschien toch geen slecht idee om de trommel terug te halen het kan zeker niet minder worden. En inderdaad moeten de spelers wel alles geven dan is de 12de man er ook!

Nightmarelwd

Citaat van: Cambuur LWD op november 29, 2015, 12:39:21
:0= We missen de trommel! Kan er geen poll gemaakt worden wie allemaal de trommel terug wilt?

Wil je een trommel horen en zien, dan moet je gaan kijken bij de Taptoe en andere muziekkorps optredens.

Een muziekinstrument hoort niet in een voetbalstadion.

MI-Sider for Life

Nightmarelwd

Citaat van: Cambuur LWD op november 29, 2015, 12:39:21
:0= We missen de trommel! Kan er geen poll gemaakt worden wie allemaal de trommel terug wilt?

Een poll op dit forum.  :_schater :_schater :_schater

Zie je het al voor je: Een meerderheid op het forum is voor een trommel en dan......?
Je neemt het forum te serieus. 

MI-Sider for Life

Nightmarelwd

Citaat van: pvanbuijtene op november 29, 2015, 12:15:12
vaker zingen, rustiger zingen...cambuur liedjes zingen..
Andere mensen moeten maar opstaan om sfeer te maken als de "normale sferrmakers" het niet doen of niet meer zijn..
als vak 12/13 altijd mee zingen met 14/15 en andersom.

Maar...
Ik denk dat het ook veel ligt aan hoe het nu gaat, als het spel slap is, is de twaalfde man ook stiller.. is er strijd, is de 12de man er ook weer, weet niet of je dat er makkelijk uitkrijgt.

daarnaast, om het stadion mee te krijgen zal je veelal de old skool nummers moeten zingen, oost en zuid wil heel graag meezingrn, maar het valt bij oms op zuid zo snel kapot omdat hdt vaak op noord veel te snel gaat en daarom snel ophoudt.
tweede helft werd op zuid zelfs zelf begonnen met liedjes zingen.. de wil is er enorm, maar noord moet toch het voortouw nemen.

Reden dat men op zuid begon te zingen was omdat Lions daar met 40 man zaten, die zitten daar de volgende wedstrijd niet meer.

Vrijdag hebben we het met rustig zingen geprobeerd, maar het leek wel of iedereen in het stadion er geen zin in hadden. Ga staan als je voor Cambuur bent, ging alleen een gedeelte van west mee.

Er zit bij ons op 14 ook een probleem. Onderin zetten we genoeg in, maar een gedeelte vindt het beter om Andre Hazes of Meeuwis te zingen.


Maar ik heb het gevoel dat iedereen in het stadion ook wel zoiets heeft van: Smoor maar, want op het veld is het niet om aan te zien. Weet je dat gevoel heb ik ook af en toe.

De heren op het veld, op een enkeling na, gaan niet beter voetballen of meer strijd leveren op het veld, wanneer wij zingen.
MI-Sider for Life

pvanbuijtene

Citaat van: Nightmarelwd op november 29, 2015, 16:03:21
Reden dat men op zuid begon te zingen was omdat Lions daar met 40 man zaten, die zitten daar de volgende wedstrijd niet meer.

Vrijdag hebben we het met rustig zingen geprobeerd, maar het leek wel of iedereen in het stadion er geen zin in hadden. Ga staan als je voor Cambuur bent, ging alleen een gedeelte van west mee.

Er zit bij ons op 14 ook een probleem. Onderin zetten we genoeg in, maar een gedeelte vindt het beter om Andre Hazes of Meeuwis te zingen.


Maar ik heb het gevoel dat iedereen in het stadion ook wel zoiets heeft van: Smoor maar, want op het veld is het niet om aan te zien. Weet je dat gevoel heb ik ook af en toe.

De heren op het veld, op een enkeling na, gaan niet beter voetballen of meer strijd leveren op het veld, wanneer wij zingen.

Dat van Lions zou goed kunnen natrlk, maar op zuid wil men altijd wel hoor.. maar het moet massaal luid zijn op noord voordat het goed overgenomen kan worden.
De wind zal ook nie meegewerkt hebben want ook het uitvak zagen we feesten , maar we hoorden echt niks...
We kwamen snel achter en het spel was slap, het ging gauw over op negativiteit.

We praten vaak over de hel van lwd.. dat is alleen maar als het hele stadion gaat mee doen, en dat gebeurd echt alleen maar als heel noord massaal zingt.
voor hazes liedjes etc mag best ruimte zijn, bij goede voorsprong en feestend publiek.

Bij een achterstand of gelijke stand gewoom massaal rustige oude nummers, bij ieder geluid die we van noord horen wordt het op zuid wel opgepikt, maar het houdt zo snel weer op.

Ik kan nie voor anderen praten of ze denken fuck it maar, zelf heb ik dat niet maar dat zo'n eerste helft verlammend werk op t publiek kan ik enigsinds wel begrijpen.

Cambuur LWD

Citaat van: Nightmarelwd op november 29, 2015, 15:56:15
Een poll op dit forum.  :_schater :_schater :_schater

Zie je het al voor je: Een meerderheid op het forum is voor een trommel en dan......?
Je neemt het forum te serieus.
Als de meerderheid de trommel wil, waarom dan geen trommel?!? En hoezo ik neem het forum te serieus? Ik verwacht dat hier ongeveer de doorsnee van een Cambuursupporter op het forum zit.. Ik denk als we een enquête doen over de tribune dat dan de meerderheid ook een trommel wil..

Je merkt nu als het spel minder wordt dat de sfeer behoorlijk inkakt, een trommel kan het mooi oppeppen.

Maar waarom wil je eigenlijk geen trommel?

Janus

Citaat van: Cambuur LWD op november 29, 2015, 21:04:59
Als de meerderheid de trommel wil, waarom dan geen trommel?!? En hoezo ik neem het forum te serieus? Ik verwacht dat hier ongeveer de doorsnee van een Cambuursupporter op het forum zit.. Ik denk als we een enquête doen over de tribune dat dan de meerderheid ook een trommel wil..

Je merkt nu als het spel minder wordt dat de sfeer behoorlijk inkakt, een trommel kan het mooi oppeppen.

Maar waarom wil je eigenlijk geen trommel?


Ben ook voor de trommel. Had het idee dat een aantal jaren terug vak 12 en 13 zongen. Toen 14 erbij kwam verschoof 12 naar 14 maar toch. Als ik nu sta te schreeuwen staan er na een aantal rijen in vak 14 allemaal stil. Die waarschijnlijk wel aanhaken als er een trommel is.  Verder ook om een nummer "vast te houden"nu ebt het weg. Heb je dan een trommel die ff aanslaat dan blijven mensen langer zingen. Weet dat de discussie al jaaaren gaan. Maar wat we nu hebben is ook niks meer. Eerst was ik heel trots als ik vertelde over de sfeer en vooral het gekkenhuis. Nu hou ik mijn bek wel over de sfeer. We zijn geen club uit zuid amerika die de hele wedstrijd blijven zingen.