Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

buitenlands voetbal

Gestart door okkele, oktober 04, 2013, 08:57:24

Vorige topic - Volgende topic

moodygrunn

Voor de liefhebber, vanavond ook de kohlenpot-derby (BOR-S04)
In Henk en Sandor we trust

SCCornjum

In Duitsland, lopen de fans allemaal door elkaar of niet..............
Vandaag Borussia Dortmund - Schalke..
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum


Hij is één van de meest besproken commentatoren op de Nederlandse televisie. Sierd de Vos; de één gaat er eens goed voor zitten wanneer hij een wedstrijd van commentaar voorziet, de ander stelt het volume van de tv naar beneden bij.


Ook afgelopen zondag was De Vos weer op dreef. De uitgesproken commentator schudde tijdens Real Madrid - FC Barcelona op Sport1 de ene na de andere anekdote uit zijn mouw en schroomde ook nu niet her en der het één en ander wat zich op het veld afspeelde te voorzien van prikkelend commentaar. "Sfeer, dáár draait het om", zegt De Vos zelf over zijn stijl van het verslaan van een voetbalwedstrijd in gesprek met het Algemeen Dagblad.

De Vos, bijgenaamd 'El Sierd', is een kenner van het Spaanse voetbal. "Toen ik twintig jaar geleden werd weggekocht door Canal Plus, hielden ze daar een kijkersonderzoek. Wat wilden zij? Sfeer dus. Dat probeer ik mee te geven. Vorige week hoorde ik de commentator tijdens die Champions League-wedstrijd achttien keer zeggen 'Manchester United heeft balbezit aan de rechterkant'. Dat is een minachting van de kijker. Ik doe het ietsje anders." Zijn gevatte en soms wat overdreven opmerkingen krabbelt De Vos niet voor de aftrap op papier, stelt hij.

"Dat bedenk ik niet van te voren, dat schiet me te binnen. Ik bereid me wel voor overigens, urenlang. Met weetjes, statistieken. Ik lees vier Spaanse kranten, ken de verhalen. Als de camera net voor de rust bij Athlétic Bilbao lege vakken waarneemt, weet ik waarom. Dan zijn de socio's op weg naar de barretjes in het straatje achter het stadion waar kortgerokte studentes schotels ham serveren. Willen ze op tijd naartoe, anders staan ze in de rij."

De Vos is zich bewust dat hij bij de ene voetballiefhebber niets fout kan doen, terwijl andere volgers zijn stemgeluid liever niet horen. "Een paar jaar geleden was dat fifty-fifty, nu tachtig voor en twintig tegen", is de eigen berekening van De Vos in het AD.
Watching Football Is Not A Crime

Holwerd voor Cambuur

League 1: MK Dons - Wolves. Bijna 9000 (!) Wolves-fans mee!
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

SCCornjum

Vandaag dan toch nog (t)iets moois om naar te kijken..
Watching Football Is Not A Crime

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: SCCornjum op maart 31, 2014, 23:25:03
Vandaag dan toch nog (t)iets moois om naar te kijken..

Waar google jij elke keer toch op?
Henk, held, bedankt

Dokkumer

Hij mag geen JL nieuws meer posten 8P

One man, one goal, Dokkum dkv vrij


moodygrunn

In Henk en Sandor we trust

dizzhead


SCCornjum

Vanavond RW Essen - MSV Duisburg..
Watching Football Is Not A Crime

moodygrunn

Citaat van: SCCornjum op april 08, 2014, 23:18:14
Vanavond RW Essen - MSV Duisburg..


Wat een boel wisselspelers...En vreemde tenues...
In Henk en Sandor we trust

Marc S

Citaat van: moodygrunn op april 08, 2014, 23:26:45
Wat een boel wisselspelers...En vreemde tenues...

Ook aparte opstelling ;)

gobo


Fans Braunschweig hangen dood schaap op hek complex Hannover
'VERACHTELIJKE AC...
Fans Braunschweig hangen dood schaap op hek complex Hannover
Gepubliceerd: 4 april 2014 17:50 | Laatst gewijzigd: 4 april 2014 17:49

De supporters van Eintracht Braunschweig hebben in Duitsland voor veel opschudding gezorgd.

De fans van de hekkensluiter in de Bundesliga hingen in de nacht van donderdag op vrijdag een dood schaap aan een hek op het trainingscomplex van Hannover 96.

Een deel van de huid van het dier was groen geschilderd. Groen is de clubkleur van Hannover. Beide clubs treffen elkaar zondag in de derby van Nedersaksen.

De supporters van Eintracht Braunschweig plaatsten bovendien een bord met daarop geschreven dat Hannover hetzelfde zal overkomen als het schaap.

Bij Hannover waren ze niet te spreken over de actie. "Het is een verachtelijke actie van enkele individuen. Onacceptabel en pervers", aldus Dirk Dufner, de manager van Hannover.

De politie is inmiddels een onderzoek gestart naar de zaak.

Door: NU.nl
As de slager spreekt, mut de wurst um stilhouwe....

John Hiatt

Straks ff kijken hoe het dkv van Spanje weer een pak slaag krijgt!

Marc S

Citaat van: John Hiatt op april 16, 2014, 20:01:02
Straks ff kijken hoe het dkv van Spanje weer een pak slaag krijgt!

Barcalona of Real Madrid? Niet dat het voor mij wat uit maakt vind het beide verschrikkelijke clubs.