Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Oud Spelers

Gestart door Dokkumer, januari 20, 2013, 13:38:27

Vorige topic - Volgende topic

De Gast

Vind hem ook een van de beste spelers. Zou je geweldig mee kunnen counteren. Alleen is dat geen zg. Cambuur voetbal en dus spelen we dat niet. Zonde.

michello

Voorzetten uitstekend. Acties zeer goed verliest zelden een bal. Erger me er alleen vreselijk aan als hij goed naar binnen gaat en een vrije schietkans creëert op de 16 en elke keer weer de bal de tribune in jast. Vizier op scherp en hij hangt.
Verder erg tevreden over hem, moet volgend jaar meer scoren..

Galdiano

Citaat van: michello op april 27, 2015, 07:47:34
Voorzetten uitstekend. Acties zeer goed verliest zelden een bal. Erger me er alleen vreselijk aan als hij goed naar binnen gaat en een vrije schietkans creëert op de 16 en elke keer weer de bal de tribune in jast. Vizier op scherp en hij hangt.
Verder erg tevreden over hem, moet volgend jaar meer scoren..

Luciano kan het ook niet. Waar is het tijdens de training mis gegaan in huize Narsingh?
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

sunderland

Samen met Reijnen verreweg de beste spelers die we hebben .En als hij een heel seiz fit is dan zal hij ook absoluut het meeste geld opleveren

V-man



el haj

Brack: 'Het Italiaanse voetbal is van binnenuit verrot'

'Ik keur omkoping af en zou er zelf nóóit aan meewerken. Maar ergens kan ik de jongens die wél meewerken goed begrijpen.' Koen Brack, die al jaren in Italië speelt, laat zijn licht schijnen over het jongste omkoopschandaal in dat land, dat volgens hem aantoont hoe gigantisch de problemen zijn.

In 2009 begon Brack (33, foto) aan zijn Italiaanse avontuur. Via Atessa Val di Sangro, Fortis Trani, Sulmona en Maccarese is de voormalige verdediger van SC Cambuur en Go Ahead Eagles dit seizoen beland bij San Cesareo. Zijn vijfde Italiaanse club dus in zes bizarre seizoenen. 'Ik maak hier absurde dingen mee, ik kan er een boek over schrijven', zegt Brack. 'En dat ga ik waarschijnlijk ook doen.'

Dinsdagochtend werd Italië geconfronteerd met een nieuw omkoopschandaal, waarbij tientallen clubs uit de Lega Pro (derde divisie) en Serie D (vierde divisie) betrokken zijn. Flink schrikken, ook voor Brack, die de afgelopen jaren voornamelijk op het vierde niveau speelde. In het lijstje met verdachte clubs zag hij voormalige tegenstanders staan. Diverse genoemde spelers zijn bekenden van zijn huidige teamgenoten. 'Het komt heel dichtbij', erkent hij.

Verrot
Toch is Brack niet verbaasd door de onthullingen. 'Dit kan best eens het topje van de ijsberg zijn', voorspelt hij. 'Het Italiaanse voetbal is van binnenuit verrot. Zoveel spelers in de Lega Pro en Serie D worden niet of nauwelijks betaald. En hun salarissen stellen al niet veel voor. Sommigen krijgen per maand maar een paar honderd euro. Van tien contractmaanden krijgen sommige spelers slechts twee keer salaris. En wat moet je dan, als je thuis een vrouw en kinderen hebt die moeten eten? Kun je dan nee zeggen als iemand je wat geld biedt om een keer een wedstrijd te verliezen?'

Spelers hebben contracten, maar zijn machteloos. 'Ik heb het zelf ook meegemaakt', vertelt hij. 'Van Trani krijg ik nog zes maanden salaris. Van Sulmona nog drie maanden. Ik heb tegen Trani een zaak aangespannen bij de bond en gewonnen, maar de club is failliet en ik kan fluiten naar mijn geld. Dat gebeurt hier zo vaak.'

Mazen
'Om schuldeisers te ontlopen, veranderen clubs slinks van naam of van eigenaar', gaat de verdediger verder. 'Er zitten hier zoveel mazen in de wet. Dat zit in de Italiaanse cultuur. Als speler heb je geen poot om op te staan.' Het is een situatie waarin het verkopen van een wedstrijd voor spelers snel aantrekkelijk wordt. Niet uit gierigheid, maar omdat het nodig is om je boodschappen te betalen.

Het is na Calciopoli (2006) en Calcioscommesse (2011) al de derde keer in relatief korte tijd dat Italië wordt opgeschrikt door een manipulatiezaak. Ook dat heeft met de cultuur te maken, vermoedt Brack. 'Italianen zijn gokkers. Het barst hier overal van de wedkantoren.'

Bovendien speelt mee dat in Italië manipulatie niet altijd als fout wordt gezien. 'Stel, je hebt een club die op de laatste speeldag nergens meer om speelt', schetst Brack. 'En die ploeg ontmoet een team dat nog kan promoveren. Dan is het in Italië niet ongebruikelijk de punten cadeau te doen.'

Druk
'Om die reden worden tegen het eind van het seizoen veel van dat soort wedstrijden uit het aanbod van wedkantoren gehaald. Het ligt er zó dik bovenop', vervolgt Brack. De Deventenaar denkt dan ook dat het vrijwel onmogelijk is voor een omwenteling te zorgen. 'De lagere divisies zitten vol met gevallen bolwerken. Ik heb in de Serie D in stadions gespeeld waar tienduizenden fans in kunnen. Die clubs staan onder zware druk van hun ultra's, die een enorme vinger in de pap hebben. Onder zulke druk gebeuren heel rare dingen...'

bron: VI

Collingwood

Opvallend: Marinus Dijkhuizen wordt zeer waarschijnlijk trainer van een Engelse club in de Championship.
Kalmte alleen kan u redden.

Grijskijkert

Citaat van: Collingwood op mei 24, 2015, 13:18:48
Opvallend: Marinus Dijkhuizen wordt zeer waarschijnlijk trainer van een Engelse club in de Championship.
Zou mooi voor hem zijn, het is hem gegund...
IN HENK WE TRUST!!!

moodygrunn

Brentford is een interessante club, wordt geleid door dezelfde eigenaar als FC Midtyland uit denemarken. Diekhuuz'n hoeft zich als manager niet meer bezig te houden met het aankopen van spelers. Dat wordt van hogerhand bepaald obv statistiek.

https://decorrespondent.nl/2566/Voor-de-scouts-van-deze-club-is-het-kijken-van-wedstrijden-verboden/226598751390-0fa5648d
In Henk en Sandor we trust

NRG

Dijkhuizen naar Engeland. Mooie promotie voor hem!

Delamere

En dan neemt ie Roy Hendriksen mee als assistent. Kennen elkaar van hun tijd bij Cambuur en zijn dikke maatjes

AL

Citaat van: NRG op mei 27, 2015, 13:35:14
Dijkhuizen naar Engeland. Mooie promotie voor hem!

Prachtig voor hem!
Ook goed voor ons:

1. Excelsior verliest een goed coach en het is maar de vraag wat daarvoor terugkomt (denk Been of de Koning)
2. Na zijn tijd in Engeland kan hij naar ons (als Henk vertrekt)

ruubmac

punt 1 kan ik inkomen.
Maar punt 2 dan weer niet. Waarom zou hij vanuit het Championship naar Cambuur gaan als Henk weg is? Of denk je dat ie daar mislukt? Mocht ie het daar goed doen komt ie ook wel op de radar van andere Engelse clubs. Hij kan daar 10x zoveel verdienen als in NL.

Delamere

Vandaag is Andy King plotseling overleden. Hij werd slechts 58 jaar. R.I.P.