Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

De ondergang van Hoerenveen

Gestart door Dokkumer, januari 20, 2013, 10:59:20

Vorige topic - Volgende topic

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Andre-Lwd op juli 30, 2013, 10:49:12
Ongelofelijk toch dat ze destijds zulke risico's namen, koste wat kost moest het sportdorp er komen  :R

Ik denk niet dat het daar snel instort. Er gaan daar jaarlijks miljoenen van het NOC*NSF naar het CTO (centrum voor topsport en onderwijs). Er zijn daar veel belangen voor bonden, NOC*NSF zelf. Dus hetzelfde liedje: macht en politiek.
Henk, held, bedankt

John Hiatt

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op juli 30, 2013, 10:56:03
Ik denk niet dat het daar snel instort. Er gaan daar jaarlijks miljoenen van het NOC*NSF naar het CTO (centrum voor topsport en onderwijs). Er zijn daar veel belangen voor bonden, NOC*NSF zelf. Dus hetzelfde liedje: macht en politiek.

CTO staat ook op losse schroeven door keuze voor Almere.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: John Hiatt op juli 30, 2013, 11:49:50
CTO staat ook op losse schroeven door keuze voor Almere.

Ze hebben daar ook nog turnen, judo, zwemmen (Drachten), maar je hebt gelijk, schaatsen was natuurlijk hun boegbeeld! Het beleid van het NOC*NSF is gebaseerd op de 4 CTO's, weet niet of ze dat snel laten vallen. Maar zij ondersteunen alleen de programma's, niet de 'sportstad'. En programma's kunnen relatief gemakkelijk verhuizen.
Henk, held, bedankt

drg

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op juli 30, 2013, 11:55:44
Ze hebben daar ook nog turnen, judo, zwemmen (Drachten), maar je hebt gelijk, schaatsen was natuurlijk hun boegbeeld! Het beleid van het NOC*NSF is gebaseerd op de 4 CTO's, weet niet of ze dat snel laten vallen. Maar zij ondersteunen alleen de programma's, niet de 'sportstad'. En programma's kunnen relatief gemakkelijk verhuizen.

Die gaan ze vast wel verhuizen als almere definitief blijft (wat er op lijkt), waarom zouden ze het verspreiden en moeilijker maken dan het kan als ze alles graag op 1 locatie willen gaan doen.

Prachtig ook dat dit jaar al dat drama zich voor doet, des te beter dat wij als de 'positieve' club in het noorden door het jaar zullen gaan en hopelijk zullen anderen ook zien dat hier het een en ander ontbreekt aan sportaccomodaties in Leeuwarden, zoals een fatsoenlijk onderkomen voor Aris, een echte schaatsbaan en een groter stadion voor Cambuur.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: drg op juli 30, 2013, 11:59:32
Die gaan ze vast wel verhuizen als almere definitief blijft (wat er op lijkt), waarom zouden ze het verspreiden en moeilijker maken dan het kan als ze alles graag op 1 locatie willen gaan doen.

Prachtig ook dat dit jaar al dat drama zich voor doet, des te beter dat wij als de 'positieve' club in het noorden door het jaar zullen gaan en hopelijk zullen anderen ook zien dat hier het een en ander ontbreekt aan sportaccomodaties in Leeuwarden, zoals een fatsoenlijk onderkomen voor Aris, een echte schaatsbaan en een groter stadion voor Cambuur.

Om een CTO te worden moet je een minimaal aantal bonden en programma's (mogen ook bij de zelfde bond zijn) hebben. Almere zal daar dit jaar zeker niet aankomen. Logischer lijkt me dat ze zich aansluiten bij CTO amsterdam (ongeveer zelfde afstand als Drachten - DKV). Als dat gebeurt heeft DKV weinig bestaansrecht, behalve Epke. Misschien dat ze nog een voordeel hebben bij de landelijke verdeling van de CTO's. Maar zeker kans dat het af gaat brokkelen
Henk, held, bedankt

mescc

Citaat van: reisbureau op juli 29, 2013, 22:17:52
Lang verhaal maar lees o.a. de LC van maandag. Op voorpagina lees je o.a. de rol van de Friesland.

Toch maar eens opzoek naar een nieuwe zorgverzekeraar dus! |:) :scc

sunderland

Citaat van: Roofvogel op juli 29, 2013, 22:27:21
Ze doen hier ook aan bordsponsoring en zijn ook lid van de ZCC, het is wel minder als daar maar er gebeurt in ieder geval wel iets.
ja voor een appel en een ei .Tis gewoon schandalig wat ze daar bij dkv hebben neergegooid .In ieder geval 20x meer dan hier .Nu hebben ze een stop op sport sponsoring maar hebben nog wel hun contracten te voldoen en is bij dkv veel .

zeewolde

Cambuur is toch Anti-fries? Waarom dan wel De Friesland als sponsor????

drg

Citaat van: zeewolde op juli 31, 2013, 09:06:43
Cambuur is toch Anti-fries? Waarom dan wel De Friesland als sponsor????

En als we ook friese bedrijven zouden weren zouden we weinig sponsoren overhouden ;)

Clint

Citaat van: zeewolde op juli 31, 2013, 09:06:43
Cambuur is toch Anti-fries? Waarom dan wel De Friesland als sponsor????

Dat heeft niets te maken met een bedrijf wat 'Friesland' in de naam heeft staan.

Het heeft te maken met een hekel hebben aan dat geFries. Het dialect (zij noemen het een taal), die nukkigheid, de boersigheid, de kleinschaligheid, dat afzetten tegen ´het westen´ en ook tegen Leeuwarden!  Ik ben een trotse Leeuwarder en heb helemaal niets met Friesland. Nu zal niet iedereen dat inzien maar snappen doen ze het wel. Het feit dat ik Anti-Fries ben geworden is omdat die provinciale dorpelingen steeds op mien mooie stadsje moeten afgeven. Ze willen het verFriezen en wat al niet meer. Schijthekel aan.

:clint: Leeuwarden ligt niet in Friesland, Friesland ligt om Leeuwarden heen.

drg

Nog even en ze mogen weer terug naar Sportpark Noord, ze kunnen het stadion nu zelf 'kopen' voor 2 mil. per jaar om zichzelf los te haken van 't sportdorp maar dat gaat nog interessant worden als ze al een omzet hebben van minus 4 miljoen  :_schater

twingo

Hou is een keer op met dat domme gedoe Fries of niet Fries.Voor het geval dat je het niet weet Leeuwarden is  of je het nu leuk vind of niet de hoofdstad van Friesland en niet Heerenveen.Zonder sponsors uit Friesland waren we een amateurclubje in de derde klasse.Cambuur heeft al tientallen jaren de boot gemist door foute beslissingen van zowel de gemeente en bestuurders van Cambuur.Hadden wij maar figuren gehad als Riemer en Foppe dan waren wij toonaangevend geweest en niet Heerenveen.We zuren al tiental jaren om een nieuw stadion maar door het financiële wanbeleid moeten we met een krakkemikkig stadion de eredivisie in.Schande voor een stad als Leeuwarden.

Roofvogel

Citaat van: twingo op juli 31, 2013, 11:06:57
Hou is een keer op met dat domme gedoe Fries of niet Fries.Voor het geval dat je het niet weet Leeuwarden is  of je het nu leuk vind of niet de hoofdstad van Friesland en niet Heerenveen.Zonder sponsors uit Friesland waren we een amateurclubje in de derde klasse.Cambuur heeft al tientallen jaren de boot gemist door foute beslissingen van zowel de gemeente en bestuurders van Cambuur.Hadden wij maar figuren gehad als Riemer en Foppe dan waren wij toonaangevend geweest en niet Heerenveen.We zuren al tiental jaren om een nieuw stadion maar door het financiële wanbeleid moeten we met een krakkemikkig stadion de eredivisie in.Schande voor een stad als Leeuwarden.

Doe eens rustig man denk om je hart.

Galdiano

Citaat van: twingo op juli 31, 2013, 11:06:57
Hou is een keer op met dat domme gedoe Fries of niet Fries.Voor het geval dat je het niet weet Leeuwarden is  of je het nu leuk vind of niet de hoofdstad van Friesland en niet Heerenveen.Zonder sponsors uit Friesland waren we een amateurclubje in de derde klasse.Cambuur heeft al tientallen jaren de boot gemist door foute beslissingen van zowel de gemeente en bestuurders van Cambuur.Hadden wij maar figuren gehad als Riemer en Foppe dan waren wij toonaangevend geweest en niet Heerenveen.We zuren al tiental jaren om een nieuw stadion maar door het financiële wanbeleid moeten we met een krakkemikkig stadion de eredivisie in.Schande voor een stad als Leeuwarden.

Dokkie, valt dit niet onder de categorie "opruiend gedrag"?

:rodekaart
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

twingo

Ik zie het al gezond verstand is ver te zoeken.En op argumentatie gaan we helemaal niet in wat loze kreten en klaar is kees.