Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

De ondergang van Hoerenveen

Gestart door Dokkumer, januari 20, 2013, 10:59:20

Vorige topic - Volgende topic

Westminster

Citaat van: Bakker90 op januari 24, 2013, 14:28:01
Dat zou helemaal geweldig zijn.. op eigen veld naar huis sturen met een jupiler leage ticket.. en zelf promoveren.. Dat zou mijn droom zijn.! :y

_O_
Kom dan in ons Woanskip gerust allemaal!

Destroyer

Als je al niet eens van 038 kan winnen whoeha  :_schater
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Dokkumer

Ach 038 deed het vorige week ook aardig bij pisvee, dan is het niet snel een makkie...
Op doelsaldo nog boven de streep :devil   :_schater

Bakker90

Volgende week RKC altijd lastig.!

marrumer


The king1

Citaat van: marrumer op januari 26, 2013, 23:25:02
een woeste marco  :devil
Ach ik vind hem wel leuk hoor  hij moet niet te vaak kwaad worden straks is er een speler die zich er wat van aan trekt 8P

Dokkumer

Heel voorzichtig begin ik de verscheurde poster van mijn gevallen held weer te lijmen.. Inlijsten doe ik pas als hij het door mij gestelde doel bereikt  :devil

Dokkumer

Soms krijg je een linkje onder ogen die je gewoon móet lezen..

No komt de stront út de jarretank

Via diverse media heeft iedereen kunnen lezen, zien of horen dat het al geruime tijd onrustig is binnen onze mooie club Sc.dkv. Ongeveer een jaar geleden al, begonnen sponsoren zich morrelend terug te trekken als geldschieter van de club. Ze gaven te kennen dat de reden van hun besluit was de sfeer was veranderd binnen de OSSH. En dan niet specifiek de OSSH, maar meer binnen de club. Ze voelden zich niet meer gastvrij ontvangen zoals ze dat voorheen gewend waren toen er andere mensen in het dagelijks bestuur zaten.

Bekende uitspraken van sposoren zijn 'Robert Veenstra gedraagt zich niet als gastheer, maar als belangrijkste gast' en 'Het huis staat er nog wel, maar de kachel is er uit'. Duidelijke signalen over de sfeer binnen de club. Een en ander kun je verder uitgelegd zien in diverse filmpjes op deze blogspot. Tot zover het stukje sponsoren.

Ook bij een deel van de supporters is men niet tevreden hoe het momenteel gaat bij de club. En dat is meer te wijten aan niet nagekomen beloftes, en een sportieve terugval van het eerste elftal. Al ruim voor de zomerse transferperiode was bekend dat de bekende topvoorhoede bestaande uit Assaïdi, Dost en Narsingh de club zouden gaan verlaten. Beide vleugelspelers wilden hun contracten die nog 1 seizoen door zouden lopen niet verlengen waardoor verkoop nodig was om nog transfergeld voor deze grote talenten te kunnen ontvangen. Géén probleem, al hadden veel supporters graag gezien dat de club eerder, voor hun definitieve en grootse doorbraak, de contracten al hadden verlengd. Maar daar zijn uiteraard 2 partijen voor nodig en daarin mag je de technisch directeur niets verwijten. Ook Bas Dost had aangegeven klaar te zijn voor een stap omhoog. Naar de Nederlandse top of de subtop in een buitenlandse competitie. Mede doordat hij topscorer werd van het seizoen '11-'12 was er enorm veel belangstelling. Uiteindelijk bleek de vastgelegde maximale transfersom te hoog voor alle Nederlandse clubs waardoor hij uiteindelijk vertrok naar Wolfsburg, uitkomend in de Bundesliga. Over transfergelden gaan veel speculaties. De club heeft hierover geen duidelijke cijfers naar buiten gebracht. Het moet ongeveer om een bedrag gaan dat ligt rond de 18 miljoen Euro voor alle 3 genoemde spelers. Meteen na de eerste transfer die afgerond werd, die van Bas Dost werd er al aangegeven dat dat bedrag niet aangewend zou kunnen worden voor nieuwe spelers. Het bedrag zou gebruikt worden om de club financieel gezond te maken. Voor iedereen begrijpelijk en alom geaccepteerd. Maar na het rondkomen van de transfer van Luciano Narsingh kwam er goed nieuws, dat er nu een potje voor transfers was. Later werd op de valreep ook Oussama Assaïdi ook nog verkocht waardoor dat potje nog eens wat gevulder werd. Er werd door voorzitter Veenstra al ruim voor de transfers plaatsvonden aangegeven dat er een 'waardige' vervangende voorhoede zou komen te staan voor het volgende seizoen.

Dat is ook meteen het punt waarover supporters het niet eens zijn met de direktie en waardoor er nu ontevreden supporters besluiten hun seizoenkaarten voor volgend seizoen niet te verlengen. De 'versterkingen' die in eerste instantie voor en tijdens de voorbereiding aangetrokken werden zijn Mark Uth, Matthew Amoah, Chris Kum, Jukka Raitala, Marten de Roon en Zuiverloon. Daarbij moesten wij als supporters Uth en/of Amoah dan zien als vervangers van de droomvoorhoede van het voorgaande seizoen, wat logischerwijs het nodige cynisme te weeg bracht. In de voorbereiding werden er tegen amateurploegen normale resultaten behaald, maar het viel al op dat de aangetrokken aanvallers in ieder geval níet de doelpuntenmachines waren waarvoor ze aangetrokken waren. De goals kwamen van spelers die al geruime tijd bij de club speelden. Bij de eereerst selectie, dan wel bij de beloftes. Aan het eind van de voorbereiding speelde men ook nog tegen een aantal BVO's uit Nederland, België en Duitsland. Geen van de wedstrijden kon in winst omgezet worden. Toch bracht de directie naar buiten dat ze tevreden waren over het aanwezige spelersmateriaal, maar dat eventuele versterkingen niet uitgesloten werden. Behoorlijk vrijblijvend dus.

Uiteindelijk stonden we met dkv aan de vooravond van het Europees avontuur waarvoor de spelers het vorige seizoen hun best gedaan hadden. Er werd gestart met een thuiswedstrijd tegen het Roemeense Rapid Boekarest, dat bekend stond als lastig te bespelen tegenstander. Met Filip Djuricic in de spits, omdat de aangetrokken centrumspitsen niet fit of geblesseerd waren, werd gewonnen met 4-0. De uitwedstrijd werd verloren met 1-0 maar dkv ging verder in Europa!! De 2e opponent werd het Noorse Molde waar oud-dkv speler Berg Hestad aanvoerder is. Leuk, een weerzien met de graag geziene dkv Viking. Helaas werd er in zowel de uit als thuiswedstrijd verloren, waarbij er met name in het Abe Lenstra stadion opzichtig geblunderd werd. Het Europees avontuur was over en uit. En dat was aanwijsbaar te wijten aan een niet geschikte en uitgebalanceerde selectie waar iedere vorm van balans ver te zoeken was. Tussen de beide Europese duels begon de competitie ook nog eens en werd er kansloos thuis verloren van NEC, en gelijkgespeeld uit bij Feijenoord en thuis tegen AZ. Bij de directie kwam gelukkig het besef dat ze het aanwezige spelersmateriaal na de 4-0 tegen de Roemenen schromelijk overschat hadden en er komt nog een aantal spelers om de selectie te versterken. Alfred Finnbogason, Lukas Marecek, Daniël de Ridder en ook als allerlaatste kwam Pappa nog over uit Amerika. Een speler waar velen, door filmpjes op internet, op hoopten. Van de andere spelers was er moeilijk een inschatting te maken hoe ze het zouden gaan doen omdat ze vrij 'onbekend' waren. De statistieken van Finnbogason in Zweden waren hoopgevend en hij zette die lijn gelukkig door en is nu clubtopscorer. Naast hem is ook Lukas Marecek eigenlijk wel onomstreden basisspeler geworden. Ook de Roon is momenteel basisspeler samen met Kum waardoor het aantal nieuwe versterkingen dat nu ook daadwerkelijk in de basis staat uitkomt op 4. Dat is met het aantal vertrokken basisspelers van afgelopen seizoen (Assaïdi, Dost, Narsingh, Elm, , Breuer, Janmaat en in mindere mate Roorda) misschien wat aan de lage kant. Aan de andere kant betekent het ook dat spelers die vorig seizoen al wat speelminuten maakten definitief aansloten en doorbraken bij de huidige basis. Dan kun je denken aan van Anholt en van la Parra.

Aan het begin van de winterstop staat Sc.dkv op een 13e plek. Er zijn 4 wedstrijden gewonnen, 6 gelijk gespeeld en maar liefst 8 verloren. Ook het doelsaldo is veelzeggend. 27 Voor en 38 tegen. Ondanks dat de directie na het aantrekken van 3 nieuwe verdedigers er stellig van overtuigd was dat de vele tegengoals tot het verleden zouden behoren is de realiteit helaas compleet anders.

Door een combinatie van ontevreden sponsoren, klagende supporters en tegenvallende resultaten besloot Riemer van der Velde, oud- en erevoorzitter en dkvman in hart en nieren, een balletje op te gooien over een onderzoek uitgevoerd door een externe commissie. Hierin zouden plaats kunnen nemen; Henk Kessler, Jorien van den Herik, Karel Aalbers, Harry van Raaij, Gaston Sporre aangevuld met directieleden van onder meer Fc.Groningen en de Fryslân Flyers. Een aantal behoorlijk gerenommeerde namen die in het verleden bijgedragen hebben aan een goed bestuur van diverse clubs. Dit onderzoeksteam zou de club door moeten lichten en tot een besluit moeten komen waar er dingen verbeterd kunnen worden. En dan mag je denken aan verbeteringen in alle geledingen bij de club. Het is dus een onderzoek puur in het belang van de club, waarmee de club voordeel kan behalen. De beloning van deze externe commissie zal afgedragen aan een goed doel dat gezamenlijk met de opdrachtgever bepaald wordt. Een en ander over deze commissie is te lezen op http://www.dutchsportscouncils.org/

Helaas is door voorzitter Veenstra, gesteund door de nieuwe voorzitter van de RvC besloten dit onderzoek geen doorgang te laten vinden. Omdat men dit niet nodig acht. Ondanks dat het volgens Veenstra's eigen bewoording buiten stormt (economische crisis, sportieve teleurstellingen, opstappende sponsoren en supporters) houdt hij ramen en deuren gesloten. Het enige wat hij er over te zeggen had was dat het onderzoek er niet komt. Dat het niet nodig is. En dat hij het daarbij wil laten. Verdere uitleg is er niet.

Dat is de hoofdreden waarom deze petitie opgestart is door een aantal trouwe supporters en forumleden van diverse dkv-gerelateerde sites. Het is geen aanval op personen, ook al zijn daar genoeg redenen voor te bedenken. De petitie moet er gewoon komen omdat dat in het belang is van de club die we allemaal een warm hart toedragen en waarvoor we het allerbeste willen.

Het tegenhouden van zo'n onderzoek door directeur, voorzitter en RvC veroorzaakt bij velen het idee dat er 'iets' verborgen gehouden dient te worden. Temeer omdat er geen duidelijke en eerlijke reden genoemd wordt om níet in te stemmen met een onderzoek. Aangezien er in het beleidsplan transparantie en openheid met regelmaat genoemd wordt achten wij het noodzakelijk dat dit nu ook in praktijk gebracht wordt. De uitkomst van een degelijk ondezoek zou veel onrust en ontevredenheid weg kunnen nemen bij zowel sponsoren als supporters.

*Laatste regels zijn niet van toepassing*

Het tekent maar weer het "goede" werk dat voorzitter Zanger Rinus daar doet.

Viper

Wat is het toch fijn om die tyfusclub in ellende te zien verkeren! En nu degraderen GVD! l8l

Destroyer

Och och  het klootjes volk is wat verwend, en wil nu met een petitie proberen alsnog het onderzoek te laten starten.

Man,  die club is dik over zijn top. In het verleden behaalde resultaten zullen daar nooit weer gehaald worden. Verwonderlijk dat er nog altijd 25k boeren en kliekjes mensen daar op de bühne zitten, maar ja, het is dan ook hun enige twee wekelijkse uitje buiten hun boeren dorpsleven. Dan wil je er waarschijnlijk even uit om een depressie boven te blijven.

Laten we een petitie starten dat de heer Veenstra nog minimaal tien jaar bijtekend  ;)  :thumbsup
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Bugs

Een petitie is er al.... Voor een extern onderzoek naar de club (???!?).... De huidige leiding weigert dat namelijk....

http://petities.nl/petitie/extern-onderzoek-bij-scheerenveen-noodzakelijk
Ik vind dat iedereen recht heeft op een eigen mening, mits die niet afwijkt van de mijne....

Viper

CiteerJesse Haanstra Opeinde
Stagiair SC Cambuur

:_schater

Destroyer

** Poolwinner 18/19 - 21/22

Dokkumer