Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

FIFA 14

Gestart door Leovardiascc, september 05, 2013, 10:04:50

Vorige topic - Volgende topic

SCC

Online is het wel lastig voetballen met SCC, je krijgt tegenstanders als NY Red Bull en dan kom je over het algemeen net wat tekort (althans, met mijn beperkte kwaliteiten).
Career is leuk, Nienhuis, Leeuwin, Ritzmaier en Lukoki spelen fijn. Met name de steekpass richting Lukoki bevalt, maar ik mis een killer om het vervolgens af te maken (wat dat betreft dus realistisch).

In career is prof net niet realistisch genoeg (winst tegen Ajax, Feyenoord), maar Wereldklasse kan ik dan weer net niet behappen (verlies GAE, PSV, Twente). Iemand tips? Ik kan niet de hele wedstrijd verdedigen om dmv de counter toe te slaan, daar heb ik het geduld niet voor.

Verder natuurlijk super dat we eindelijk onze trots online mogen vertegenwoordigen: Heerlijk!!

lunnie

Ik had precies hetzelfde in Career. Ik speelde FIFA 13 in career eigenlijk altijd op professional en dat was prima te doen, niet te makkelijk maar ook niet te moeilijk. Wereldklasse was bijna niet te doen. In 14 was ik ook begonnen met Career met SCC en won inderaad ook met 3-0 van Ajax en stond na 8 speelrondes 1e. Toen ook opgeschaald naar Wereldklasse en sta nu nog keurig 3e. Wereldklasse vind ik zelfs met Cambuur nog te doen.

Tips: niet te veel gebruik maken van sprinten, alleen als je 't echt nodig hebt. bij 13 was het gewoon altijd constant sprinten en ze werden alleen maar een beetje moe. Nu wordt je heel snel weer achterhaald door de verdediging terwijl je er al voorbij was. Dat is wel irritant. Weer afkappen en maar weer hopen dat er iemand aanspeelbaar is, de spelers hebben niet echt de kwaliteit een move te doen om een speler simpel te passeren (niet op wereldklasse althans)

drg

Hoe slecht 't ook klinkt, je kunt beter met Barto spelen dan Hemmen in FIFA want die rent mee en is op de meeste fronten qua ratings beter dan Hemmen, die heeft alleen kracht en daar heb je niks aan in FIFA als ie verder geen balcontrole heeft (welke wat mij betreft veel te laag is in het spel).

Bernardo

Vind Hemmen juist wel fijn spelen in FIFA.

lunnie

Citaat van: Bernardo op oktober 01, 2013, 13:52:30
Vind Hemmen juist wel fijn spelen in FIFA.
Ik ook, heb er al een paar in liggen met 'm. in de 16 komt z'n kracht juist goed van pas. Bal inspelen en wegdraaien :) bam

SCC

Ik heb een tijdje Ritzmaier op de linksbuiten gezet, toen kwam de spits meer tot z'n recht (in mijn geval was dan Hemmen), hij gaf briljante passes. Maar waarschijnlijk sprint ik teveel, want iedere keer als ik wou afronden, zat net de verdediger er weer tussen (Hemmen werd ingehaald).

Ook merk ik dat je bij FIFA 14 vanuit het middenveld harde strakke passes in de diepte (van binnen naar buiten) kunt toepassen, waarbij Lukoki echt gelanceerd wordt. Dat werkt super, maar helaas merk ik dat ik vaak (op wereldklasse) in de laatste 15/ 10 minuten een doelpunt tegenkrijg. Dan is mijn team echt op, maar dat zal dan met het continu sprinten te maken hebben. Hier zal ik aan werken.
Nog tips voor hoekschoppen? Ik merk dan Leeuwin en van Moorsel bij corners regelmatig goed voor de man komen en koppen, nu nog werken aan mijn precisie.

drg

Nou, de manier waarop ik speel staat Hemmen nog op 't middenveld als ik voor wil zetten  :P

Heb meer gehad aan Barto en Christovao maar de doelpuntenmakers bij mij blijven vooralsnog veelal Feldballe en Lukoki

lunnie

Citaat van: SCC op oktober 01, 2013, 14:02:55
Ik heb een tijdje Ritzmaier op de linksbuiten gezet, toen kwam de spits meer tot z'n recht (in mijn geval was dan Hemmen), hij gaf briljante passes. Maar waarschijnlijk sprint ik teveel, want iedere keer als ik wou afronden, zat net de verdediger er weer tussen (Hemmen werd ingehaald).

Ook merk ik dat je bij FIFA 14 vanuit het middenveld harde strakke passes in de diepte (van binnen naar buiten) kunt toepassen, waarbij Lukoki echt gelanceerd wordt. Dat werkt super, maar helaas merk ik dat ik vaak (op wereldklasse) in de laatste 15/ 10 minuten een doelpunt tegenkrijg. Dan is mijn team echt op, maar dat zal dan met het continu sprinten te maken hebben. Hier zal ik aan werken.
Nog tips voor hoekschoppen? Ik merk dan Leeuwin en van Moorsel bij corners regelmatig goed voor de man komen en koppen, nu nog werken aan mijn precisie.

Met koppen is het belangrijk dat je (bij PS3) rondje niet te lang ingedrukt houdt. Hoe langer je die indrukt hoe harder er gekopt wordt en hoe groter de kans is dat de bal over gaat. Timing is belangrijk, juiste moment rondje even aan klikken en tegelijk richten.

Verder kan je bij hoekschoppen en voorzetten eens wat proberen om de combinatie L2 + rondje te gebruiken, dan duikt de speler naar de bal toe :)

Wat strakkere voorzetten geven wil ook wel eens helpen (1x rondje gewone voorzet, 2x rondje strakkere voorzet, 3x rondje hard en laag over de grond :) )

SCC

Bedankt, ik zal het eens proberen.
Je bedoelt trouwens vierkantje, anders wordt het ook zo'n egocentrische actie (schieten ipv voorzetten).
Nog tips voor het verdedigen van hoekschoppen?

lunnie

Citaat van: SCC op oktober 01, 2013, 15:32:49
Bedankt, ik zal het eens proberen.
Je bedoelt trouwens vierkantje, anders wordt het ook zo'n egocentrische actie (schieten ipv voorzetten).
Nog tips voor het verdedigen van hoekschoppen?
Je hebt gelijk, vierkantje :)

Hoekschoppen verdedigen eigenlijk hetzelfde. Met de L stick een beetje heen en weer om te duwen :)

drg

Hoekschoppen verdedigen moet je vooral de schieten (rondje op PS) gebruiken zodat ze iets aggressiefer de bal aanvallen, ben je wel vaak iets makkelijker daarna de bal kwijt maar dan is ie in ieder geval niet meer voor het doel, en je moet je spelers altijd zoveel mogelijk op de goede plaats drukken.

Maar EA heeft wel al bekend dat kopgoals een probleem vormen en hebben ze ook al gepatched maar mag nog wel iets beter aangepakt worden.

Overigens kun je mooie subtiele voorzetjes geven met linker bumper en driehoekje, ideaal als spelers om je heen staan en een lob pass moet geven.

lunnie

Citaat van: SCC op oktober 01, 2013, 15:32:49
Bedankt, ik zal het eens proberen.
Je bedoelt trouwens vierkantje, anders wordt het ook zo'n egocentrische actie (schieten ipv voorzetten).
Nog tips voor het verdedigen van hoekschoppen?
Vond toevallig deze site nog waar uitgebreid uitleg staat over hoekschoppen, vrije trappen etc. erg handig :)

http://www.eurogamer.nl/articles/2013-09-25-fifa-14-tips-tricks-tactieken-opstellingen-spelers-achievements

SCC

Bedankt, zal vanavond direct proberen of het werkt.
Heb jij ook bij corners bepaalt waar Hemmen, van Moorsel en Leeuwin opgesteld moeten staan (dus gewijzigde tactiek bij corners), of gewoon de std instelling?

En ben je ook aan het scouten? Ik vind het (nog) niet nodig, ik wil het graag realistisch houden, dus wanneer een bod komt wijs ik dat altijd af en ik kies ook voor eigen jeugd. Maar ik heb begrepen dat alle aflopende contracten dan snel de deur uitlopen, zodoende Leeuwin, Zeinstra en van Brakel alvast verlengt.

pvanbuijtene

Ik heb wel bij feldballe en lukoki ingesteld dat ze wat dieper blijven staan.. zakken nu veel terug en op prof is t dan moeilijk er voorbij te rennen...

SCC

Het klopt dat de vleugels snel inzakken. Dit is qua realisme wel goed, dat ze dus compact spelen, maar qua spelvreugde/ vriendelijkheid zie ik zo ook liever wat dieper staan. Wanneer je graag speelt met een counterploeg, is het wel ideaal, maar persoonlijk kan ik daarvoor het geduld niet opbrengen.
Wanneer ik verdedigend speel en wacht op een of twee uitbraken per helft, ga ik geheid het schip in. Ik kan gewoon niet goed wachten, dit gaat ten koste van mijn spelvreugde. Ook weet ik zeker dat ik dan een doelpunt tegenkrijg.
Bij professioneel niveau scoorde ik sowieso iedere wedstrijd en had Nienhuis vaak de 0, maar dat vond ik niet realistisch. Winnen van Ajax/ PSV is natuurlijk leuk, mits het incidenteel is. Nu speel ik Wereldklasse, maar dan creeer ik vrijwel geen kansen, laat staan dat ik scoor. Zodoende probeerde ik meer verdedigend/ afwachtend te spelen, maar helaas is dat niet een tactiek voor mij. Ik krijg dan dus altijd een of twee doelpunten tegen en dan ga ik vol op de aanval, wat resluteerd in meer tegendoelpunten. Iemand hiervoor tips? Dus hoe creeer ik op wereldklasse niveau meer (goede) mogelijkheden?

En verdedigend: ik roep al een extra mannetje bij en ook probeer ik weinig de sprintknop in te drukken, om te voorkomen dat mijn team te gauw moe raakt. Maar helaas krijg ik niet snel de bal in bezit, wanneer de computer de bal heeft. Iemand hiervoor tips?